קידום אתרי וורדפרס
מערכת הוורדפרס היא מערכת ניהול האתרים השכיחה והפופולארית ביותר ברחבי העולם כולו! יותר משליש מאחוז אתרי העולם, נבנו בוורדפרס וסביר להניח שאפילו כרגע, מישהו יושב מול המחשב ונמצא בעיצומה של בניית אתר בוורדפרס.
למערכת הוורדפרס יתרונות רבים עליהם נרחיב בהמשך אבל חשוב שתבינו כי בעודנו כותבים את השורות האלו ואתם קוראים אותן, מנהלי אתרים ובעלי אתרים רבים ברחבי העולם, יושבים מול אתר הוורדפרס שלהם ותוהים מה עוד יכול לעזור להם לקדם את אתר הוורדפרס שלהם וכיצד הם יכולים להגדיל את הטרפיק שמגיע לאתר בעזרת שיטות קידום אתרים כאלו ואחרות.
שמועות רבות הנשמעות בתעשייה ומועברות אל בעלי אתרים או אנשים שרוצים לבנות אתרים, גורסות כי אתרי וורדפרס קלים לקידום ולכן כדאי לבחור בוורדפרס כמערכת הניהול.
אומנם, יש אמת בשמועות אלו אך הבה נעשה סדר ונסביר כי וורדפרס היא מערכת ניהול וזה אומר שהיא בעצם כלי ובלעדי עבודה עליו ואיתו, לא יקרה נס והאתר שלכם פשוט מיד יופיע בתוצאות החיפוש הראשונות אבל וזה אבל שכדאי לזכור: קל יותר לקדם אתר שהוא בנוי על וורדפרס – אין כל ספק בכך!.
עצרו עצרו עצרו, כל מי שכרגע אומר לעצמו שרק מקדמי אתרים יוכלו לקדם ושאתם לא מבינים בזה או יודעים מה זה.. ובכן, אנחנו רוצים להדגיש שגם ללא כל ניסיון, תוכלו לשפר את דירוג האתר שלכם בקלות יחסית תודות להיות האתר שלכם בנוי בוורדפרס. כיצד אתם תוהים? ובכל, וורדפרס כה פופולארית תודות להיצע של התוספים אותם ניתן להתקין באתר. לכל צורך, יש תוסף וסביר שתמצאו תוספים חינמיים שיעשו את העבודה.
אז מה בעצם אנחנו אומרים לכם:
וורדפרס היא מערכת ניהול אתרים המאפשרת לכל אחד ואחת מכם להצליח לקדם את האתר שלכם באופן עצמאי. וורדפרס תעזור לכם לנהל את האתר על הצד הטוב ביותר, בין היתר בעזרת שלל התוספים אותם ניתן להתקין ותגיש עזרה בכל הקשור אל שיטות קידום אתר On Page (באתר עצמו). חשוב לנו שלא תבינו לא נכון, זה לא אומר שניתן לקדם אתר רק באם הוא מנוהל בוורדפרס.
אז אם יש לכםאתר וורדפרס או שאתם בדיוק בשלב בחירת הדרך הטובה ביותר להקמת האתר שלכם, אנחנו שמחים שהגעתם לכאן ולהלן המדריך המיוחד שלנו שיעזור לכם להבין מה הן אותן יכולות מופלאות של וורדפרס עליהן כולם מדברים ומה עושה אותה למערכת הניהול הטובה ביותר המאפשרת לבצע אופטימיזציה On Page נכונה ומועילה.
עבודה מקדימה
אם אין לכם אתר עדיין או טרם התקנתם מערכת ניהול, זה הזמן להקים אחד וכמובן שבוורדפרס. לאחר ההתקנה, התקינו כבר באופן מיידי שני תוספים אקוטיים מאוד לקידום האתר והם:
תוסף קידום העונה לשם "Yoast SEO" ותוסף המתעסק בכל נושא התמונות באתר הנקראSmush" Image Compression and Optimization".
שלבי התקנה:
גו אל מסך הניהול והקליקו על "תוספים". בחרו באופציית תוסף חדש והזינו את שמות התוספים (אחד אחרי השני ולא במקביל). התקינו את התוספים ולחצו על כפתור ההפעלה.
כעת הגיע השלב הכייפי: ערכת עיצוב
וורדפרס עובדת על בסיס ערכות עיצוב באופן כללי אותה ערכת עיצוב שתבחרו תהייה בעצם האתר שלכם, עליה תעבדו ותשנו עד שתגיעו לתוצאה הרצויה לכם והטובה ביותר מכל ההיבטים. חשוב להבין איזו ערכת עיצוב היא הנכונה ביותר עבורכם אך שימו דגש על מרכיב הידידותיות אל קידום אתרים.
אל תתפתו לבחור ערכה אשר נראית מדהים מבחינה ויזואלית אם היא אינה עונה על הדרישות הבסיסיות ביותר של קידום אתרים! יופי הוא לא הכל בחיים ומה עוד שתמיד תוכלו לעצב כל ערכה עד לרמת הוויז'ואל המועדפת עליכם.
טיפים לבחירת ערכת עיצוב:
- משקל – אל תבחרו בערכת עיצוב כבדה בעלת תוספים כאלו ואחרים אשר השימוש בהם מיותר או כזו שהקוד שלה כל כך מורכב ומסובך, זמן מהירות טעינת האתר הוא אלמנט חשוב מאוד בדירוג אתר, הן עבור גוגל והן עבור הגולשים אשר לא ימתינו יותר מדיי זמן עד שאתר יטען.
- ערכת העיצוב תהייה רספונסיבית – תתאים את עצמה לכל גודל של מכשיר באמצעותו גולשים אל האתר ובמיוחד עבור גולשי הטלפונים החכמים (מובייל) אשר המסכים שלכם משתנים וחשיבות נוחות הגלישה וחווית המשתמש אקוטיות מאוד.
- בדיקת תבנית – טרם תתקבעו על תבנית, תריצו בדיקה לתבנית ובדקו שהיא אכן נטענת מהר ורספונסיבית. יש לא מעט כלים בעזרתם ניתן לבדוק תבניות, בין אלו: Google’s PageSpeed Insights לבדיקת מהירות האתר או בדיקת המובייל של גוגל Google’s Mobile‐friendly Test.
תחילית ה URL
במהלך התקנת מערכת הוורדפרס, תוכלו לבחור כיצד ה URL שלכם יופיע; האם יכלול את ה WWW או שמא תחילית זו תושמט. כלילה או השמטת התחילית לא פוגעת באתר והאתר יתפקד כך או כך, מה שכן השמטה או כלילה אומרות מבחינת גוגל הוא שמדובר בשתי ישויות נפרשות = שני אתרים שונים.
מה עדיף? עדיף מה שגוגל אוהב וזאת תוכלו לבדוק על ידי בדיקה איזו מהגרסה בעלת תוצאות כבר בגוגל. קבעו את זאת בממש הניהול תחת "כללי" ומשם וורדפרס כבר תדע לנתב את הגולשים בעצמה.
פירורי לחם
אלמנט חשוב מאוד בקידום אתרים אשר תורם לחווית משתמש טובה הוא פירורי הלחם. למי מכם שטרם נתקל במינוח זה מדובר באותו "שביל" ניווט האתר.
לרוב, ימקמו את פירורי הלחם למעלה כך שתוכלו לראות מה הנתיב שעברתם באתר. מעבר לסימון עבור הגולשים, פירורי הלחם אפקטיביים גם עבור מנועי החיפוש ולכן אל לכם לוותר עליהם. פירורי הלחם יסייעו למנוע החיפוש להבין מה מבנה האתר, מהי ההיררכיה הקיימת באתר והם אף יופיעו בתוצאות החיפוש.
שני טיפים:
1. באם התבנית שלכם אינה תומכת בפירורי לחם.. ותרו עליה או שתוציאו עוד כסף ודאגו להוסיפם.
2. השתמשו בתוסף יוסט לניהול פירורי הלחם. אחד מיתרונותיו הרבים של יוסט הוא תרומתו בהפיכת פעולות קידום בסיסיות לאוטומטיות ואתם רוצים להיעזר בו כמה שאפשר.
מבנה URL
ה- URL הוא מבנה הקישור של האתר שלכם ואתם יכולים להחליט כיצד קישורי האתר שלכם יוצגו לגולשים. יש מספר אפשרויות למבנה הקישורים ותוכלו לצפות ולבחור במועדפת עליהם בהגדרות הוורדפרס, תחת מבנה קישורים.
מבנה הקישור הידידותי ביותר הוא אפשרות מזהה פוסט וכבונוס מבנה זה תורם לקידום האתר, תודות לתיאור התוכן הנמצא במבנה. בנוסף, תוכלו לשלב מילות מפתח במבנה קישור וגם זה תורם לדירוג האתר. זאת, בשונה מאופציה המציגה מספר פוסט למשל אשר אינו אומר דבר או חצי דבר לגולשים שלכם.
ואם ב URL עסקינן…
כתובת URL ארוכה מדיי נחתכת בעת הצגה במנועי החיפוש. חיתוך זה לא משפיע על דירוג האתר אבל בהחלט משפיע ופוגע בנראות ועלול לגרום לגולשים שלא להקליק וזה ישפיע בסופו של דבר על דירוג האתר בדרך לא דרך. לא מעט אנשי קידום, בעד הצבת מילות מפתח בכתובת ה- URL אך המשך ההמלצה צריך להיות הצבה נכונה בלבד.
כיצד תוכלו לשנות את ה URL
כאשר יצרתם עמוד או פוסט באתר, כתובת ה URL מיוצרת אוטומטית. אם ברצונכם לערוך אותה, פשוט לחצו על עריכה ותוכלו לייצר URL מותאם אישית.
תמונות
כל אתר צריך להיות מלא בתוכן. כאשר אנו כותבים תוכן, אין הכוונה רק למילים אלא גם לתמונות. על מנת שמנועי החיפוש ידעו להבין את הקשר התמונות, יש להציב טקסט אלט לכל תמונה.
שימוש נוסף של טקסט אלט תמונות הוא עבור אנשים בעלי מוגבלויות, עם דגש על כבדי הראייה אשר עדיין רוצים, ובצדק, לגלוש וליהנות מכל מה שיש לרשת להציע והם נאלצים להסתייע בתוכנות שונות על מנת לגלוש. טקסט האלט, למעשה נוצר במיוחד עבור כבדי הראייה על מנת שתוכנות ההקראה שלהם, יוכלו להקריא את טקסט האלט עבורם וכך יוכלו הם לדעת כי מוצבת תמונה ואיזו תמונה זו.
אופטימיזציה לתמונות
זוכרים שהזכרנו את חשיבות מהירות האתר? ובכן, אחד האלמנטים המאטים את זמן הטעינה הוא התמונות, תמונות כבדות משקל יתרמו למשקל העמוד ולזמן טעינתו. אותו תוסף שהמלצנו לכם להתקין, מבצע כיווץ לתמונות שאתם מעלים לאתר ותורם להפחתת המשקל של התמונות.
מה שכיף בתוסף הסמאש הוא שמרגע שהפעלתם אותו, כל תמונה שתעלו לאתר (וגם אלו שהעלאתם מבעוד מועד ההתקנה), תעבור כיווץ ואופטימיזציה.
הגרסה החינמית של התוסף, תכווץ עד 50 תמונות במקביל אך כמות הכיווצים אינה מוגבלת. תוכלו גם לבחור את גודל התמונות לגודל אשר ערכת העיצוב שלכם מאפשרת ומקבלת. הקפידו לעדכן את התוסף ולוודא שכל התמונות עברו אופטימיזציה.
מערך קישורים תוך אתרי – קישורים פנימיים
לבטח שמעתם רבות על תרומת וחשיבותם של קישורים חיצוניים בכל הקשור בקידום אתרים ולכן לא נרחיב עליהם כעת אלא נדבר גם על הקישורים הפנימיים שאתם רוצים להציב בתוך האתר שלכם ולקשר לעמודים אחרים – משמע, לגרום לגולש להישאר באתר יותר ויותר ולחשוף בפניו תכנים מעניינים וחשובים נוספים. הקישורים הפנימיים, גם הם בעלי תרומה חשובה לקידום האתר והוספתם אינה כרוכה בהחלפת קישורים או רכישת קישורים. כל שעליכם לעשות הוא לסמן טקסט בתוך האתר ולקשר אותו לטקסט אחר. להלן כמה טיפים:
1. איזון – אל תפריזו בכמות הקישורים, קישור בכל עמוד הוא די והותר
2. קשור רק לתוכן רלוונטי
3. קשרו אל כל העמודים החשובים באתר שלכם
4. דאגו תמיד שהקישור יעבוד ויהיה תקין
מטא וכותרות
כאשר גולש מזין שאילתה, מיד נפרשים בפניו עמודי תוצאות החיפוש. זהו המפגש הראשון של הגולש עם האתר שלכם ולכן חשוב מאוד שתגי הכותרת ותיאורי המטה של האתר שלכם יהיו: ייחודיים, מסקרנים ומעודדי הקלקה. אורך אופטימלי ונכון יהיה עד 60 תווים לתג הכותרת ועד 150 תווים לכל תיאור מטא. כל עוד לא תחצו גבול זה, הכותרות והתיאורים יוצגו בשלמותם ולא יקטעו באמצע.
כיצד עורכים כותרות ותיאורים
גם כאן תוסף היוסט הוא הפתרון המושלם ובעזרתו תוכלו לערוך את כל אלו בקלות. היכנסו לעמוד אותו תרצו לערוך, גללו מטה ושם תוכלו לערוך את הטקסט הקיים.
Noindex
כל אתר (אשר אינו חסום לסריקה), נסרק על ידי גוגל, קצב הסריקה נקבע בהתאם למספר פרמטרים ובסופו של דבר, כל עמודי האתר צריכים להיסרק ולהיות מאונדקסים. כאשר אתם מעלים תוכן לאתר, חשוב להקפיד על מספר כללים על מנת שהתוכן יהיה "נכון".
יחד עם זאת, ישנם תכנים אשר תרומתם לקידום אינה רלוונטית ואף פוגעת אך חשיבותם עבור הגולשים קיימת. עמודים ותכנים אלו, ראוי ויסומנו בתגית noindex וכך תוכלו למנוע את הסריקה שלהם. גם כאן, תוסף היוסט יעזור לכם לעשות זאת בקלות וביעילות, להלן הנתיב המדויק לחסימה: SEO – search appearance – taxonomies.
בשלב זה תוכלו לשנות ל: no ולהיות בטוחים כי האתר שלכם לא יפגע והגולשים שלכם עדיין יזכו לתוכן החשוב הזה.
תוכן משוכפל
אם יש דבר אחד שאתם רוצים להימנע ממנו בכל הקשור לתוכן באתר שלכם, הוא תוכן משוכפל. תוכן משוכפל יכול להוביל לענישות ובעיות רבות, שאתם לא רוצים להיכנס אליהם. אתרים שונים (אתרי איקומורס למשל) עלולים להיות בעלי תוכן משוכפל ועליהם בעיקר לדאוג לתקן זאת.
להלן דרכי התיקון האפשרויות:
1. תג קנוניקל – הגדרת הגרסה המועדפת מבין מספר עמודי תוכן דומים
2. תג noindex – מניעת סריקת עמודי תוכן ובהם התוכן המשוכפל
בעזרת יוסט תוכלו להטמיע את שני התגים בהתאם לצורך הספציפי.
מסקנות
כעת, אנחנו מניחים שגם אתם מבינים את כוחה של מערכת הוורדפרס ומדוע היא זוכה לתואר מערכת הניהול הפופולארית בעולם ומדוע כל אתר שלישי בנוי בה. וורדפרס מעניקה לכל אחד ואחת מאיתנו את היכולת לקדם את האתר שלנו גם מבלי שיש לנו ידע וניסיון בתחום. קלות השימוש במערכת וניהול האתר, לצד הגמישות שלה, מהווים יתרונות מוטרפים על פני יתר מערכות ניהול האתרים הקיימות, אך היתרון הגדול ביותר הוא היכולת להוריד תוספים (פלגינים) חינמיים ולהצליח לעשות מהאתר שלכם, מפלצת שמייצרת לכם הכנסה.
הורידו והתקינו את התוספים עליהם המלצנו לכם ושיהיה בהצלחה!