כל מה שתרצו לדעת על קידום אתרים טכני במקום אחד!
תחום קידום אתרים הוא תחום מקצועי מורכב שעבור רבים מביניכם, רק עולם המושגים שלו עלול להישמע כמו סינית מדוברת למתחילים. על מנת לפשט עבורכם את הדברים נתייחס אל תהליך קידום האתר כמכלול שלם ונציין בשפה פשוטה ועניינית מהם המרכיבים של תחום קידום אתרים ברמה הטכנית.
אז מה זה בכלל קידום אתרים טכני?
קידום אתרים טכני הוא למעשה ההגדרה של חלק מהפעולות הנדרשות לצורך קידום האתר ומיקומו במקומות הטובים יותר של מנוע החיפוש המוביל ביותר בעולם.
כלומר: הפעולות אשר יובילו את האתר שלכם לעמוד הראשון בגוגל.
הופעתו של האתר בעמוד הראשון תחשוף אותו לקרוב ל-80% מהגולשים המשתמשים בגוגל כמנוע החיפוש העיקרי שלהם מדי יום ועל כמות כזאת של גולשים שווה לכם להזיע…לא ככה?
פעולות אלו חייבות להתבצע באופן קבוע וכל הזמן והן חייבות להתאים לדרישות של מנועי החיפוש, כאשר הדרישות הן דינמיות ומשתנות בדרך קבע.
גוגל לצורך העניין משנה את הרובוטים שלה (ידועים גם בשם אלגוריתם) אחת למספר חודשים וזאת על מנת לא לחשוף את הכללים של לדירוג אתרים במנוע החיפוש הגדול, החשוב והמוביל ביותר בעולם.
הפעולה המרכזית של קידום אתרי טכני היא: בניית מערך של קישורים נכנסים לאתר שלכם מאתרים שונים ברשת.
מערך זה יוצר למעשה סביבה נוחה לביצוע פעולות מורכבות יותר בתוכן האתר וקוד האתר וככל שמערך הקישורים רחב יותר ואיכותי יותר כך ניתן לשמור על יציבות בכל הנוגע לתוצאות הקידום. כאשר אתם עושים פעולת קישור מאתר מסוים לאתר שלכם בדקו היכן מופיעות הקישוריות באתר השני והאם הן מופיעות בתוך תוכן מקצועי ולא בתוך תוכן שלא אומר כלום לאף אחד.
מהם הפעולות הנוספות המרכיבות את הקידום הטכני של האתר?
לפניכם מספר פעולות בהן חשוב להתמקד על מנת לסייע לתהליכי קידום האתר:
- מהירות האתר – כולנו אוהבים לגלוש באתרים בהם דפי האתר נפתחים בקלות ובמהירות ואם איזה דף נתקע באמצע אנחנו בדרך כלל סוגרים את חלון האתר ולא ממהרים לחזור אליו.מעבר לכך, חשוב לציין שגוגל מייחסת חשיבות רבה למהירות הטעינה של הדפים באתרים אותם היא בוחרת לקדם בצורה יעילה יותר ואלו כבר סיבות מספיק טובות בשביל שתבדקו מהי מהירות האתר שלכם ואם צריך תאיצו את המהירות.
לצורך הגברת מהירותו של האתר חשוב לעשות שימוש בתבניות עיצוביות פשוטות שאינן כוללות תוספים מורכבים העלולים להאט את האתר.
בנוסף, חשוב לשבץ באתר תמונות איכותיות אבל לא כבדות מדי במשקל הקובץ.
אם תדרשו להחליט בין תמונה איכותית במשקל גדול לבין תמונה פחות איכותית במשקל קובץ קל, בחרו תמיד את האופציה השנייה ואין זה משנה אם מדובר בתמונה פחות איכותית.
- כולם גולשים היום מהטלפון החכם וחשוב לזכור את זה – הטלפון החכם מהווה חלק מרכזי בחיי היומיום של כולנו וכיום כל פעולת גלישה שנייה בממוצע מתבצעת דרך הסמארטפון, לכן, חשוב להתאים את מבנה האתר שלכם לגלישה דרך מכשירי ומסכי הטלפונים החכמים השונים.כדאי לכם לזכור שיותר מ-50% מפעולות הגלישה הן דרך הטלפון החכם.
- מבנה האתר ברמה הטכנית – על מנת שהאתר אותו אתם רוצים לקדם יהיה ידידותי יותר למנועי החיפוש חשוב שהצד הטכני שלו יותאם למספר דרישות של מנועי החיפוש כגון:
א) אבטחת עמודי האתר.
ב) כתובת URL מתומצתת היטב ורלוונטית למילות החיפוש הרלוונטיות לתוכן המופיע בהם.
ג) קישורים פנימיים באמצעותם הגולש יכול להגיע בקלות ובמהירות לתוכן הרלוונטי לגביו בתוך האתר.
ד) פעולות נוספות היכולות להשפיע על מבנה האתר ברמה הטכנית ולסייע לכם לקדם את האתר למקום בו אתם רוצים שהוא יופיע: העמוד הראשון בגוגל. (כי בתכל'ס מי מאיתנו מגיע לעמוד השני של גוגל???) - העשירו את המידע אותו אתם מציגים – למחפשי RICH SNIPPERT הוא למעשה מידע עשיר אותו אתם יכולים להציג לגולש/ת המבצע פעולת חיפוש במנועי החיפוש כבר בדף החיפוש עצמו. ככל שתוסיפו פריטי מידע רלוונטיים לנושא החיפוש כך תוכלו להיות מדורגים במקומות גבוהים יותר.
- מה לא לעשות? לא לשכפל תוכן בשום דרך – תוכן משוכפל או מועתק המופיע באחד מעמודי האתר שלכם עלול להוביל להטלת סנקציות מצד גוגל ובסופו של דבר גם לפגיעה בדירוג האתר ואף להרחקתו ממנוע החיפוש.הקפידו לשלב תכנים מקוריים ובלעדיים משלכם ולעולם את תעשו שימוש בתוכן אותו מצאתם במרחבי הרשת.
- מה כן לעשות? תוכן איכותי ומקורי – תוכן איכותי הוא בעצם תוכן הקשור לתחום העיסוק של האתר ולמילות המפתח הרלוונטיות לכם לצרכי קידום, תוכן זה יכול להיכתב על ידי מעפילי האתר או על ידי כותב תוכן שזהו תחום עיסוקם המקצועי, תוכן מקורי ואיכותי הוא אחד מהשיקולים של גוגל ומנועי חיפוש נוספים בכל הנוגע לקידום האתר באופן טבעי (או שכמו שידוע בשפה המקצועית: אורגני). אם גם אתם תקפידו על תוכן איכותי ומקורי באתרכם קרוב לוודאי שגוגל ישים אליכם לב ויתחיל לקדם את האתר שלכם באופן טבעי.