טוויטר (Twitter)

בקצרה: טוויטר היא רשת חברתית (חינמית) אשר פועלת בשיטת התווים ובמילים אחרות, יוזר יכול לכתוב סטטוס שאינו עולה על 140 תווים בלבד.

נכון לעד שנת 2017 ומשנת 2017, העלתה טוויטר את מספר התווים ל 280 וסרטונים עד 140 שניות, כל אחת מההודעה אותה "שלח" היוזר לרשת החברתית מכונה ציוץ (טוויט).

כל משתמש רשאי לראות ציוצים של משתמשים אחרים אחריהם הוא עוקב ומשתמשים אחרים יבחרו לראות את הציוצים שלו.

טוויטר ידועה כרשת בה מתקבלים עדכונים ברגע אמת (חדשותיים) על ידי עדכונים מטלפונים ניידים ורשתות אינטרנט אלחוטיות.

הרשת החברתית הוקמה על ידי ג'ק דורסי בשנת 2006 ובסיס הרעיון נולד כפועל יוצא מהודעות הטקסט (SMS) שהיו נפוצות בשנים אלו בין הטלפונים הניידים.

עיקרון הרשת החברתית טוויטר :

כל יוזר, רשאי לפתוח לעצמו פרופיל ולכתוב מסרים קצרים כאמור עד 280 תווים לכל מסר (טוויט).

כל יוזר יכול לעקוב אחר פרופילים שמעניינים אותו ואין חובה ליצור סנכרון בין העוקבים, כך שיוזר א' אינו חייב לעקוב אחרי יוזר ב' וזאת למרות שיוזר ב' עוקב אחרי יוזר א'.

המסרים אותם כותב בעל פרופיל (היוזר), נחשפים לעיני העוקבים שלו ואלו יכולים או לקרוא את הטוויט ולא להגיב כלל, לסמן "favorite" (משול לאהבתי), וניתן לעשות ריטויט (retweet). כדי לעקוב אחרי יוזר, אין צורך לקבל את אישורו, אלא אם הוא הגדיר את החשבון שלו כפרטי.

ההבדל המהותי בין טוויטר ליתר הרשתות החברתיות (כגון פייסבוק ושות'), היא העובדה, שטוויטר אינה מונעת ו/או מסננת תכנים כך שניתן להיתקל בתכנים רבים לרבות תכני אלימות ופורנוגרפיה.

נכון לשנת 2015, היו לטוויטר כ- 302 מיליון משתמשים פעילים ומידי יום נשלחו כ- 500 מיליון ציוצים.

טוויטר כרשת חברתית, הצליחה פחות בישראל ורבים טוענים כי הרשת החברתית "טוויטר" שייכת למעמד הגבוה ופחות ל"פשוטי העם"

מילון המושגים של טוויטר

  • Favorite – לא בשונה מלייק מטרת ה -Favorite היא לסמן סטטוס כאהוב על ידי "צביעת כוכב". מתחת לכל סטטוס ישנה אפשרות לסמן בקליק את הכוכב שיתמלא בצבע. ניתן לראות אצל כל משתמש אלו ציוצים הוא סימן כמועדפים על ידי כניסה ללשונית מועדפים, שם יופיעו כל הציוצים שסומנו על ידיו.
  • FEED – הפיד הוא העמוד הראשי שיש לכל משתמש. בעמוד זה הוא יכול לצפות בכל הציוצים של הפרופילים אחריהם הוא עוקב.
  • Retweet) RT) – היה ומשתמש אוהב ציוץ של משתמש אחר, הוא יכול לעשות לו Retweet. ה – Retweet הוא למעשה העברת הציוץ הלאה. לחיצה על ריטוויט, מעבירה את הציוץ באופן אוטומטי ומאידך ניתן להעתיק את הציוץ המקורי (כולל שם המשתמש) להדביק על הפיד, להוסיף את צמד האותיות RT ובמידת הצורך להוסיף מלל משלכם, בהתאם למגבלה של מספר התווים.
  • Hashtag # – סימון של ציוץ אודות נושא ספציפי. את הנושא כותבים לאחר סימון סולמית. כל מי שילחץ על המילה המסומנת לאחר הסולמית, יגיע לרשימת כל הציוצים שנכתבו אודות נושא ספציפי זה.
  • Reply/mention – כדי להתייחס למשתמש ספציפי ניתן בציוץ ספציפי להוסיף את הסימון @ ולאחריו יתווסף שם המשתמש כך הוא יתוייג לציוץ וניתן יהיה לנהל שיח משותף וגלוי לכל. כל משתמש יכול לראות שציינו אותו וכמובן מי ציין אותו, אלא אם מדובר בחשבון פרטי שאחריו הוא לא עוקב.

מי משתמש ברשת חברתית זו

השימוש בטוויטר הוא אינדיווידואלי ומשמש אנשים רבים בהתאם לרצונותיהם ומטרותיהם. אל הרשת מחוברים אנשים פרטיים וידוענים, עסקים, חברות, מובילי דעה ועוד.

טוויטר (להבדיל מרשתות אחרות) לא חושפת יוזרים (משתמשים) לתכנים לא רצויים והיוזר עצמו הוא שבוחר אחרי מי לעקוב ובהתאם לתחומי העניין שלו.

טוויטר היא הרשת החברתית, שיצרה מציאות בה כל אדם יכול להיות כתב חדשות לרגע וברגע וזאת משום שממשק הרשת הוא פלטפורמת חדשות אשר מתעדכנת במהירות ובזמן אמת ועל כן היא לעיתים מעודכנת יותר מהר מיתר כלי התקשורת.

צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 03-372-6226