האם סופם של הצגת ה URL'ים בתוצאות החיפוש הגיע?
מאת נתן רנקי | 29.12.2019
בקצרה: Trustrank הוא אחד מהמדדים של גוגל למטרות דירוג הסמכות (אמון) של אתרים מסוימים ברשת מהם יוצאים קישורים לאתרים אחרים.
מדד זה מתווסף ליתר המדדים של גוגל באמצעותם פועלים האלגוריתמים (הרובוטים של גוגל) למטרות דירוג אתרים.
על מנת להבין את חשיבותו של ה-TRUSTRANK, יש להבין בראש ובראשונה כיצד פועלים האלגוריתמים של גוגל.
אלגוריתמים אלו הידועים גם בשם הרובוטים של גוגל הם למעשה הגדרה כללית לכל המדדים הנכללים במנגנון הדירוג של גוגל לקביעת דירוג תוצאות החיפוש של כל אתר ואתר, כאשר מטרת האלגוריתמים היא לסרוק את האינטרנט, לאסוף מידע אודות האתרים השנים ולבצע אינדקוס של האתרים ולהציגם במנוע החיפוש.
חשוב לציין שבשנת 2006 גוגל רשמה פטנט ההופך כל מדד ומדד לחלק מהמנגנון.
אף על פי שגוגל אינה משמשת בהכרח בכל הפטנטים אותם היא רשמה, קיימת סבירות גבוהה מאוד שמדד ה-TRUSTRANK מהווה חלק בלתי נפרד ממנגנון הדירוג.
בעיניהם של מקדמי אתרים רבים בעולם, ה-TRUSTRANK נועד להוות תחליף לאלגוריתמים ה-PAGERANK, כאשר המונח TRUST (אמון) מתייחס ל-אמון של אתר מסוים ממנו יוצאים קישורים.
מדד ה-trust rank, נועד להוות מדד לקביעת סמכותם של אתרים מהם יוצאים קישורים, כאשר ההנחה הבסיסית היא שגוגל למעשה מסווגת את מדד האמון וכך קובעת את כוחו של הקישור היוצא מהם.
קיימת הנחה בסיסית נוספת הטוענת שכוחו של כל קישור הולך ונחלש ככל שהוא מתרחק מהאתר הסמכותי.
לדוגמא: אתר בכל מדד גבוה של TRUSTRANK מוציא קישור לאתר אחר המקשר לאתר נוסף ממנו יוצאים מספר קישורים למספר אתרים שונים.
במקרה זה, כוחו של הקישור ילך וייחלש ככל שהוא יתרחק מהאתר הראשי ממנו יצא הקישור אותו גוגל רואה בעל הסמכות הגבוהה יותר בהתייחס לקישור זה בשרשרת הקישורים.
מדד ה-TRUSTRANK הוא למעשה מדד אחד מ-200 מדדים (לערך) המרכיבים את האלגוריתמים של גוגל, כאשר כל אחד מאותם מדדים משתנה באופן דינמי.
על אף שקשה לעקוב אחר הפעילות של האלגוריתמים של גוגל בניסיון להבין כיצד הם פועלים ומקבלים את החלטות הדירוג, ניתן לאפיין את פעילותם בהתאם למספר מדדים מרכזיים הכוללים בין היתר את מהירות טעינת דפי האתר, התוכן המופיע באתר, אופטימיזציה של דפי האתר והתאמתם לצרכי הדירוג, וכמובן, הקישורים השונים היוצאים או נכנסים לאתר.
על מנת לחזק את מדד ה-TRUSTRANK של האתר אותו אתם מעוניינים לקדם וזאת במטרה להפוך אותו לאתר בעל דירוג גבוהה בכל הנוגע למדד ה-TRUSTRANK, תוכלו לבצע מספר פעולות הקשורות לתוכן האתר.
לצורך כך, חשוב שהתוכן המופיע באתר יהיה מקורי, מפורט, מתבסס על מקורות סמכותיים והכי חשוב: רלוונטי ובעל ערך מוסף לתחום החיפוש אותו מבצעים הגולשים.
יחד עם זאת, חשוב לציין שתוכן (וטוב ככל שיהיה) איננו מהווה את המדד היחידי לקביעת סמכות האתר ומתן אמון באתר באמצעות מדד ה-TRUSTRANK, אל רק חלק ממכלול המדדים על פיהם פועל האלגוריתמים של גוגל.
חשוב לציין שקישורים חיצוניים הנכנסים לאתר המקודם מהווים אחד מחמשת הפרמטרים החשובים ביותר ועל אף היחלשותם של הקישורים בשנים האחרונות, קישורים חיצוניים ממשיכים להוות את המדד הדומיננטי ביותר בתחום ה-SEO.
כאשר אתר מקודם זוכה לקישורים חיצוניים המגיעים מאתרים בעלי דירוג סמכות גבוה יותר, כך הם "נתפסים" על ידי האלגוריתמים של גוגל כאתרים סמכותיים יותר (בהתאם לשרשרת הקישורים כפי שהסברנו לעיל).