סיגנלים חברתיים (Social Signals)

בקצרה: סיגנלים חברתיים (SOCIAL SIGNALS) הם למעשה מכלול הפעולות אותם מבצעים הגולשים על מנת להפיץ תכנים שונים ברשתות החברתיות (SOCIAL MADIE).

פעולות אלו משתנות בהתאם לאופייה של הרשת החברתית, כאשר ההתייחסות לאותן פעולות קשורה לרשתות החברתית המובילות דוגמת:

  • פייסבוק.
  • אינסטגרם.
  • טוויטר.
  • יוטיוב.

הקשר בין סיגנלים חברתיים ברשתות החברתיות לבין שקלול דירוג אתרים במנוע החיפוש:

כניסתן של הרשתות החברתיות לתוך חיינו באמצע העשור הראשון של המאה הנוכחית, הובילה בסופו של הליך לשינוי הרגלי הגלישה של כל אחד ואחת מאיתנו, קשר לאורך שנים רבות לא היה ברור או ידוע כיצד גוגל (מנוע החיפוש הגדול והחשוב ביותר ברשת האינטרנט) מתייחסת למעשה לכל אותן פעולות אותן אנו מבצעים מדי יום ברשתות החברתיות השונות.

כיום, ברור כשמש ביום בהיר לכל מקדם אתרים מקצועי שגוגל פועלת בדרך כזו או אחרת לשקלול הסיגנלים החברתיים לצרכי דירוג תוצאות החיפוש של אתרים כאלו ואחרים.

למעשה כל סיגנל חברתי (כל פעולה אותה אנו מבצעים ברשתות החברתיות) עלולה להשפיע בצורה כזו או אחרת על דירוג האתר העומד מאחורי אותו דף (פרופיל) חברתי ברשתות החברתיות.

לפיכך, מקדמי אתרים מייחסים חשיבות רבה לפעולות השונות אותן ניתן לבצע ברשתות החברתיות על מנת ליהנות מהליך SEO איכותי במסגרת קידום אתרים.

דוגמאות לסינגלים חברתיים נפוצים:

כפי שציינו לעיל, הסיגנלים החברתיים משתנים בהתאם לאופי הרשת החברתית, כאשר בפייסבוק לצורך העניין, הסיגנלים העיקריים הם כמובן כפתורי ה-LIKE וה-SHARE המעניקים נקודות זכות לכל דף תוכן בפייסבוק.

כאשר מספר הלייקים והשיתופים של דף פייסבוק מסוים גדל כך גדל מספר התגובות והאנשים הנחשפים לאותו תוכן.

ברשת החברתית של גוגל (הגוגל +), הסינגלים החברתיים כוללים את מספר ה-1 שהוא למעשה מעין ה-LIKE שלך גוגל ומספר השיתופים שהם למעשה מספר האנשים אשר צירפו דף תוכן מסוים למעגלי החברים שלהם.

בטוויטר לצורך העניין, הסינגלים החברתיים כוללים את מספר העוקבים שיש לכל מצייץ, מספר האזכורים, המוניטין של העוקבים וכדומה.

מספר מילים על תחום ה-SOCIAL MEDIA :

תחום הרשתות החברתיות (SOCIAL MEDIA) מהווה חלק בלתי נפרד מהליכי קידום אתרים והליכי פרסום ושיווק ברחבי רשת האינטרנט.

תחום זה, הולך וצומח משנה לשנה, כאשר כבר היום לרוב המכריע של העסקים המחזיקים באתר אינטרנט קיימת פעילות ענפה ברשתות החברתיות השונות הרלוונטיות לגביהן.

כפועל יוצא מכך, ההשקעה בסיגנלים החברתיים חשובה והכרחית לא רק משום שהפעילות במרחבי הרשתות החברתיות הינה הכרחית אלא משום שאותן פעולות מהוות בסופו של יום גם מדד לשקלול של גוגל בהתייחס לדירוג תוצאות האתר במנוע החיפוש.

דף אינטרנט מסוים הזוכה ללייקים ושיתופים רבים ברשתות החברתיות למעשה הופך לאתר בעל סמכות דירוג גבוהה יותר בהתאם לתפיסה של האלגוריתמים של גוגל.

כיצד להיעזר ברשתות החברתיות למטרות שיפור דירוג האתר במנועי החיפוש?

הפעילות השיווקית שלכם ברשתות החברתיות חייבת להיות בעלת ערך לאתר הבית אותו אתם מעוניינים לקדם במנועי החיפוש השונים (וגוגל בראשם כמובן).

לצורך כך, ישנן מספר פעולות (סיגנלים) חברתיים עליהם חשוב להקפיד כגון:

  • פעילות דינמית ברשת החברתית בה אתם פועלים (חשוב לציין שחשבון רדום ברשת חברתית כזו או אחרת עלול להזיק לכם ולא להביא תועלת) באמצעות העלאת פוסטים
  • תמונות עדכניות
  • חשוב לייצר הקשר רעיוני בין התוכן אותו אתם מעלים ברשתות החברתיות לבין התוכן המופיע באתר אותו אתם מנסים לקדם.
  • הטמעה של כפתורי שיתוף לרשתות החברתיות בכל אחד מדפי האינטרנט של האתר

סיכום :

פעולות אלה  ופעולות רבות נוספות יכולות  לסייע לכם ליהנות מכל היתרונות הנלווים לקידום ושיווק אתרים גם ברשתות החברתיות וגם במנועי החיפוש במקביל.

צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 03-372-6226