האם סופם של הצגת ה URL'ים בתוצאות החיפוש הגיע?
מאת נתן רנקי | 29.12.2019
בקצרה: תוצאות החיפוש הן התוצאות המתקבלות לאחר שגולש מבצע חיפוש ומקיש שאילתה באחד ממנועי החיפוש.
תוצאות החיפוש לכל שאילתה הן רבות ומגוונות אך על הגולש להזין שאילתה כמה שיותר מדוייקת על מנת לקבל תוצאות רלוונטיות לחיפוש ולצורך שלו.
כל מנועי החיפוש בעלי אלגוריתם משלהם אשר שואף להציג את התוצאות הרלוונטיות ביותר וכידוע גדול מנועי החיפוש הינו גוגל.
מטרתם של כל בעלי האתרים ופועלן של חברות קידום האתרים היא להגיע ולהופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש ולזכות לחשיפה ולגולשים.
תוצאות החיפוש, מוצגות לכל גולש אשר ביצע שאילתה, על פי סדר חשיבות הנקבע על ידי האלגוריתם של כל מנוע חיפוש.
מנוע החיפוש, יציג עבור הגולש תוצאות חיפוש מדויקות, דומות ושכיחות אך לרוב אינו בעל תכונות לשוניות.
בין תוצאות החיפוש המוצגות נמצא אתרים, מודעות ממומנות, קישורים ישירים לאתרים, גרסאות מטמון שמורות, דפים דומים ועוד.
לכל מנוע חיפוש יש את התעדופים שלו ואת אבטחת המידע שלו ולכן ניתן לקבוע כי תוצאות החיפוש עוברות סינון.
לאחר הקשת שאילתה כלשהי, נפרש עמוד התוצאות הראשון. בתחתית עמוד התוצאות, נוכל למצוא עמודי תוצאות נוספים.
כאן המקום לציין על פי אין ספור סקרים אשר בוצעו כי מרבית הגולשים לרוב מתרכזים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בלבד ולכן הופעה במיקומים הגבוהים ביותר, הפכה ליעד ומטרה נכספת.
מבנה תוצאות החיפוש במנוע החיפוש גוגל מורכב ממספר שורות כגון:
מרבית מתוצאות החיפוש הן בעלות מבנה של 4 שורות אך אין זה מבנה היחיד וניתן גם לקבל תוצאות (בעיקר של חברות ומותגים) המורכבות מכותרות עמודים.
על מנת להגיע אל תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר, יש לבצע את החיפוש על ידי הקשת שאילתה בעלת מילות תיאור נוספות ולא פשוט חיפוש כללי מדיי (אלא אם זה הצורך).
ניתן להוסיף מיקום במידת ההתאמה כך שאם נניח גולש מחפש אחר חשמלאי והוא גר בתל אביב, השאילתה הנכונה תהייה: חשמלאי בתל אביב.
ישנה חשיבות לבחירת מילות החיפוש המתאימות ולכן חשוב לבחור אותן בקפידה, ולנסות לשער מה המילים אשר יעניקו את התוצאות הממוקדות והרלוונטיות ביותר.
אחד הדברים אשר הנהיגה גוגל היה ייתור הצורך באיתור האיות הנכון ולכן בעת הזנת מילות החיפוש נעשה שימוש אוטומטי באיות הנפוץ והשכיח ביותר.
במקרים כאלו, תוצג האפשרות לחפש בכל זאת באיות המקורי שהוזן.
ניתן להגיע אל תוצאות ממוקדות בתחומים שונים על ידי הוספת מילים או אלמנטים שונים, למשל: בעת חיפוש כתובת ניתן להזין בסיום או בהתחלה את המילה מפה או כתובת, על מנת להגיע אל הגדרה של מילה יש להוסיף את המילה הגדרה וכדומה.
כמו כן, אחת השיטות הטובות ביותר והשכיחות ביותר בעולם קידום האתרים הוא לקדם גם מילות מפתח בעלות ביטויי זנב (Shory Tail) יותר ממוקדים ופחות כלליים וכך לגרום לאתר המקודם להופיע במעלה תוצאות החיפוש, ובשל כך להופיע עבור גולשים המחפשים עסק או שירות ספציפי, למשל: עורך דין חוזים בתל אביב או הובלות קטנות במרכז תל אביב וורסיות נוספות בדומה לאלו.
המטרה הסופית של קידום אתרים הוא לגרום לאתר מסוים להופיע כמה שיותר גבוה במנוע החיפוש ולקבל תנועה רבה יותר לאתר שלהם (בעיקר גוגל מפאת היותו מנוע החיפוש הפופולארי ביותר).
בעלי אתרים רבים מוכנים לשלם לא מעט כסף על מנת להופיע בתוצאות הראשונות ולא בכדי.