האם סופם של הצגת ה URL'ים בתוצאות החיפוש הגיע?
מאת נתן רנקי | 29.12.2019
בקצרה: מנוע חיפוש הוא מנוע אשר מצליח לחבר בין שאילתה המוזנת באינטרנט לבין התוצאות האינטרנטיות המתאימות והרלוונטיות ביותר.
כיום, ישנם מספר מנועי חיפוש, אך הגדול, הפופולארי וזה אשר הרוב המוחלט (ברחבי העולם כולו) עושה בו שימוש הוא מנוע החיפוש של גוגל.
מטרתם של חברת קידום אתרים וכמובן בעלי האתר המקודם, היא להצליח לגרום לאתר להופיע בתוצאות החיפוש הגבוהות ביותר וזאת בהתאם לשאילתה המוזנת.
מנוע חיפוש הוא למעשה מערכת אשר מאחזרת מידע ומטרתה היא איתור והצגת מידע מרחבי הרשת.
בעזרת מנועי החיפוש, מלאכת איתור וחיפוש המידע ברשת הופכת לקלה יותר, נגישה, וברורה יותר.
חשוב להבין שברחבי הרשת, קיימת הצפה של מידע והיכולת לברור אותו בלעדי מנוע חיפוש או להגיע אל כל המידע הרלוונטי, היא אפסית ולכן השימוש במנועי חיפוש אפקטיבי ונדרש.
עבור כל שאילתה המוזנת, יש אלפי תוצאות (ויכול להיות הרבה יותר גם) וגולש עלול למצוא את עצמו מבלה שעות על גבי שעות בחיפוש אחר פיסת מידע ספציפית אשר תוצג לו תוך שניות בעזרת מנוע חיפוש.
אחד הדברים הידועים ביותר אודות מנוע החיפוש של גוגל מהפן החיפושי של הגולשים היא שהגולש לרוב מתרכז אך ורק בעמוד תוצאות החיפוש הראשון וזו בדיוק הסיבה לכך שכל בעל אתר וכל מקדם אתר, שואף להצליח לקדם את האתר כמה שיותר גבוה בעמוד הראשון.
העיקרון הבסיסי של אופי פעולת מנוע החיפוש גורס כי הגולש מזין שאילתה אל מנוע החיפוש.
המנוע מקבל את השאילתה ומתחיל להפעיל את היישומים שבו על מנת לבצע את הפעולה.
במהלך החיפוש ועל מנת להציג תוצאות רלוונטיות ככל האפשר, נכנסים לפעולה האלגוריתמים ובסופו של דבר מוצגות לגולש כל התוצאות אשר נמצאו רלוונטיות.
כאמור, התוצאות יתפרשו על פני מספר עמודים ובהתאם לסדר החשיבות אשר הוענק על ידי מנוע החיפוש.
כאשר גולש מעוניין לחפש אחר משהו מסוים ברשת, עליו להקליד במנוע החיפוש את השאילתה.
לעיתים, אותו גולש עלול להקליד שגיאת כתיב, הבדלי יחיד רבים או זכר נקבה וכמובן שם לא נכון.
חשיבות הגמישות הלשונית אשר כרגע יש רק למנוע החיפוש של גוגל, נכנסת לפעולה מהירה ביותר.
לרוב, אם מזהה מנוע החיפוש גוגל שהוזנה שאילתה בעלת שגיאת כתיב או מעט שונה, גוגל ישאל יציג את השאילתא שאליה התכוון הגולש ללא שגיאות הכתיב.
עוד אלמנט "גמישות" חשוב הוא ההשלמה האוטומטית אשר קיימת בגוגל וזה אומר שגולש מתחיל להקליד שאילתה ומיד נפתחות מספר אופציות השלמה אוטומטיות.
אומנם מנוע החיפוש של גוגל הוא המנוע הפופולארי ביותר אך הוא אינו המנוע היחידי שקיים או אפילו הראשון.
ישנם לא מעט מנועי חיפוש ולכל אחד יש את המטרה שלו, הייחוד שלו והיתרונות שלו.
ועוד שלל מנועי חיפוש שונים אשר לא מעט אנשים משתמשים בהם.
מנוע חיפוש אמור להציג תוצאות חיפוש רלוונטיות ככל האפשר לשאילתה אשר הוזנה ולהציג לגולש את כל התוצאות המתאימות ביותר.