אופטימיזציה למנועי חיפוש (Search Engine Optimization SEO)

בקצרה: סך הפעולות, אותן מבצעים כדי לקדם אתר למיקום גבוה ככל האפשר, בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש השונים ובראשם גוגל. פעולות האופטימיזציה, נחלקות למספר תחומים שונים, לרבות אופטימיזציה של הקוד, אופטימיזציה של התוכן, בניית מערך קישורים וכיוצא בזאת. אופטימיזציה מקצועית ומדויקת, מאפשרת למנוע החיפוש לאתר ולנתח ביעילות את האתר וכפועל יוצא למקם אותו כמה שיותר גבוה בראש תוצאות החיפוש. כדי לבצע אופטימיזציה נכונה ומקצועית, חשוב להתייחס למספר פרמטריים.

1. תגיות מטא (Meta Tags)

את תגיות המטא נהוג להטמיע בקוד של כל אחד מעמודי האתר (עמודי האינטרנט) ורצוי בחלקו העליון של העמוד. תגיות המטא המוכרות הן: תיאור עמוד (Description) וכותרת (Title). חשוב לדעת כי התיאור והכותרת הן רק חלק מהתגיות החשובות לקידום האתר (SEO), אך קצרה היריעה מלהרחיב אודות כל התגיות ועל כן נתייחס אך ורק לתגיות החשובות ביותר להצלחת קידום האתר.

כותרת העמוד (Title Meta)

כותרת ראשית של עמוד. את הכותרת ניתן לראות פעם אחת בלשונית הדפדפן ופעם שנייה (אך לא תמיד) בתוצאות החיפוש של גוגל. את הכותרת מגדירים על פי רוב באזורים ייעודיים לכך במערכת הניהול של האתר – בכל דף ישנו אזור ייעודי לכותרת. כדי להפיק כותרת נכונה, יש לקחת בחשבון מספר אלמנטים וביניהם:

· אורך הכותרת לא תעלה על 65 תווים ולא תרד מ- 60 תווים (לא ארוכה מידי ולא קצרה מידי).

· על הכותרת להיות, קצרה וקולעת למטרה.

· בשום אופן אל לכם לדחוס מילות מפתח ובטח שלא לכתוב את הכותרת בצורה שיווקית אגרסיבית.

· חשוב לנסות לשלב את הביטוי המקודם בכותרת, אך זאת בתנאי שהיא משתלבת באופן טבעי ולא מאולץ.

· אם יש ביכולתכם לבחון את הכותרת של המתחרים ולכתוב אחת טובה יותר, הרי זה משובח.

תיאור העמוד (Meta Description)

תפקידו של תיאור העמוד הוא להשלים את כותרת העמוד, תוך שהוא מספק מעט יותר מידע אודות התוכן בעמוד – התיאור יעניק לגולש מידע מצומצם אודות התוכן הכתוב בדף שלפניו. הכותרת צריכה להניע את הגולש לפעולה, לגרום לו להקליק על התוצאה ולגלוש אל תוך האתר ועל כן יש לכתוב את התיאור, כך שמצד אחד הוא יעניק לגולש מידע, אך באותה הנשימה הוא ישאיר את הגולש מסוקרן לקראת הבאות. התיאור לעיתים מופיע בתוצאות החיפוש, אך גוגל הוא שיחליט איזה תיאור להציג וכל עוד הוא ישרת נאמנה את הגולשים, בהתאם למילות החיפוש שהוקלדו על ידם.

בעבר הצהירו נציגים של מנוע החיפוש גוגל, כי לתיאור אין כל משקל בקידום האתר (SEO), אך הוא בהחלט משפיע על אחוזי ההקלקה (CTR), כך שבאופן עקיף ובניגוד להצהרה, לתיאור בהחלט יש השפעה על קידום עמוד ספציפי.

2. מבנה ה- URL) Uniform Resource Locator)

לכתובת של כל אחד מעמודי האתר משקל בקידום האתר. חשוב להתייחס למספר קריטריונים:

· מבנה נכון של הכותרת

· ידידותיות למנועי החיפוש

· כתובת לא ארוכה מידי – שתכיל את נושא העמוד

· שהכותרת לא תשלב תווים מוזרים

· לא גנרית

3. תוכן

בכל הקשור לקידום (SEO) התוכן הוא נושא מקיף בפני עצמו, אך בקצרה נציין כי התוכן מהווה משקל רב בקידום וכדי שתוכן יהיה איכותי, חשוב להשקיע בו ובצורך הגולש.

4. תגיות H1-H6

תפקיד התגיות H1-H6 הוא לקבוע את ההיררכיה באתר, ולעשות סדר בפסקאות ובכותרות המשנה שבאתר. מנועי החיפוש מבינים את מבנה האתר באמצעות תגיות אלו ועל כן חשוב להשקיע בהן. התגיות החשובות ביותר הן H1, H2, H3

5. מהירות אתר

גוגל אוהב אתרים מהירים ועל כך אין וויכוח. חשוב לאחסן את האתר בהתאם, כך שהוא יטען במהירות.

פרמטרים נוספים שחשוב מאוד לבצע בקפדנות ומקצועיות יתרה במהלך האופטימיזציה הם: קישורים פנימיים, שימוש במדיה עשירה, תקינות הקוד ושילוב כפתורי שיתוף.

צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 03-372-6226