פרסום במנועי חיפוש

מודל פרסום באמצעותו יוצגו מודעות רלוונטיות בסמוך לתוצאות החיפוש (בהתאמה). התשלום מתבצע בהתאם לכמות הקליקים של הגולשים – הפרסום הוא ממוקד באמצעותו יכול המפרסם לבחור את מילת המפתח שתוביל להופעת המודעות כמו גם הגדרת התשלום שהוא מוכן להקצות עבור כל קליק. שיטת פרסום זו היא מדוייקת להפליא וניתן למדוד אותה בקלות.

מנועי החיפוש הפכו להיות כר פורה עבור מפרסמים וזאת בשל העובדה שמרבית הגולשים ועושי השימוש באינטרנט, גולשים ומחפשים את מבוקשם במנועי החיפוש.

פרסום במנועי חיפוש, מציג מודל פרסום אשר באמצעותו יוצגו מודעות טקסט רלוונטיות מעל ומתחת לתוצאות החיפוש האורגניות. פרסום מסוג זה הינו תחת שיטת התמחור של PPC (תשלום פר קליק) ומדובר בפרסום ממוקד בו המפרסם בוחר את מילות המפתח אשר יהוו טריגר להופעת מודעות הפרסום אשר הוא כתב בהתאם להנחיות.

הקדמה והכרת מנועי החיפוש

ישנם מספר מנועי חיפוש ברשת האינטרנט אך אין זה סוד כי מנוע החיפוש של גוגל הוא המנוע הפופולארי ביותר וזה שבו מתבצעים מרבית החיפושים ברחבי העולם כולו. אז מה הוא מנוע חיפוש בעצם? ובכן, מנוע חיפוש הוא מערכת אחזור מידע אשר מסוגלת לאתר מידע שונה הנמצא במחשב או המערכות מידע שונות.

מדובר על מידע דיגיטלי כמובן כדוגמת אתר אינטרנטי, רשומות, קבצים, תמונות וכדומה. באופן כללי, מטרת מנוע החיפוש עבור הגולש היא לאפשר צמצום וייעול זמן החיפוש אחר המידע הדיגיטלי אותו הוא מחפש וסינון הצפת המידע הקיים ברשת.

עקרון מנוע החיפוש אומר דבר כזה: גולש יזין שאילתה, המנוע יקבל אותו ומפעיל את המשאבים לחיפוש אחר המידע עד להצגתו עבור הגולש.

לאורך השנים, קמו לא מעט מנועי חיפוש אך נכון ליום כתיבת שורות אלו וסביר שלעוד הרבה זמן קדימה, מנוע החיפוש של גוגל מצליח לעשות את פעולת החיפוש והצגתו, באופן הטוב ביותר וזה שהגולשים הכי אוהבים.

הסיבה להצלחתו של מנוע החיפוש היא בין היתר העובדה שחברת גוגל מתיימרת ואף עומדת בכך, להצגת המידע הרלוונטי ביותר עבור הגולש תוך התאמה אישית של התוצאות – וזה מביא אותנו לפרק הבא שלנו אשר יסביר מדוע כדאי לפרסם במנועי החיפוש…

כדאיות פרסום במנועי החיפוש

כפי שעולה מן הטקסט ומן התוצאות בשטח, פרסום במנועי חיפוש הוא אחת הדרכים הטובות ביותר להגיע אל קהל יעד רלוונטי (לקוחות פוטנציאלים) אשר נמצא בשלב החיפוש אחר המידע עצמו.

יש שגורסים כי כל עוד ידע מפרסם להציג את מרכולתו נכונה, פרסום במנועי חיפוש יקצר את משפך הרכישה של כל גולש ויהפוך אותו מגולש אשר מחפש מידע ללקוח אמיתי. הבה ננתח זאת לרגע;

אדם, גולש אל מנוע החיפוש של גוגל ומקיש שאילתה. אותו אדם מעוניין, בשלב זה לפחות, בלקרוא מידע על מוצר מסוים וכלל אינו חושב על רכישה בנקודת זמן זו אלא רק לאחר שביצע סקר שוק נרחב.

כעת, אותו גולש שנקרא לו ירון, לאחר שהקיש את שם המוצר, צופה בעמוד התוצאות הראשון אשר הותאם אליו ואל השאילתה שהקיש אך רגע קטן לפני שהוא גולל את הדף מטה, ירון נתקל במודעות הפרסום הקיימות במנוע החיפוש.

עינו נתפסת על מודעה אחת המציעה את המוצר שהוא מחפש אחריו להתנסות וללא התחייבות. ירון, מיד מבין שהוא יכול לחסוך את כל שלב החיפוש ופשוט לקבל את המוצר לניסיון, האם ירון יקליק על המודעה?

סביר להניח שכן, גם אם רק כדי לקרוא עוד קצת. לאחר שהקליק, ירון נמצא באתר של הספק עצמו ומכאן הדרך אל הרכישה, קצרה מתמיד.

כמובן שזה לא תמיד כך ולא כל המוצרים יכולים להגיע לניסיון ללא התחייבות אך עצם העובדה שהגולש נחשף לפרסום בשלב שהוא רק מחפש או אפילו לא מחפש באופן אקטיבי, בהחלט יכולה לקצר את הדרך עד לרכישה המיוחלת עבור המפרסם או קבלת המוצר עבור אותו ירון.

שיטות פרסום

במנוע החיפוש של גוגל, ניתן לפרסם באמצעות גוגל אדוורדס ולהגיע אל קהל היעד בקלות וביעילות, ניתן למקד את הפרסום עד לרמת המיקום וניתן להחליט אלו מילות מפתח יפעילו את המודעות ולמי.

צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 03-372-6226