RSS

בקצרה: (RSS (REALLY SIMPLE SYNDICATION הינה טכנולוגיה בפורמטXML המשמשת למטרות פרסום תוכן מעודכן מאתרי אינטרנט שונים.

אתרים רבים עושים שימוש ב- RSS על מנת להציג תכנים באתר שלהם עבור מטרות שונות כדוגמת קידום האתר.

כיצד זה עובד?

הרעיון העומד מאחורי טכנולוגיית ה-RSS הוא להרכיב רשימה של תכנים חדשים המתעדכנים בכל רגע נתון מתוכנת השרת (אתרי אינטרנט בדרך כלל) לתוכנת הלקוח, וזאת במטרה לחסוך זמן חיפוש יקר למשתמשי הרשת.

טכנולוגיית ה-RSS מאפשרת לרכז כמות גדולה של תכנים המתעדכנים באתרי אינטרנט שונים וזאת באמצעות שני סוגי עיקריים של יחידות:

  • ערוץ (CHANNEL)
  • ופריט (ITEM)

כאשר הגדרות הערוץ מתארות את מקור המידע ואילו הפריט מציג את פריטי המידע המתעדכן.

שימוש ב-RSS:

השימוש העיקרי בטכנולוגיית RSS נועד למטרות הצגה תמציתית של מידע המתעדכן באתר אינטרנט כזה או אחר ובכך לאפשר לגולשים לעקוב בזמן אמת אחר השינויים והעדכונים באתרי אינטרנט.

תמצות המידע מאפשר שימושים נוספים כגון:

  • שילוב המידע באתרי אינטרנט אחרים ושליחה של המידע באמצעות מסרון לטלפון הנייד ו/או או באמצעות דוא"ל.
  • עבור גולשי הרשת, השימוש ב-RSS מאפשר לרכז את כל המידע הרלוונטי להם במקום אחד ולהיחשף לכל העדכונים המופיעים בבלוגים ובאתרים אותם הם אוהבים ובכך לחסוך ביקור חדש (בכל פעם מחדש) באתרים בהם הם נוהגים לגלוש.

כיצד עושים שימוש ב-RSS?

על מנת לקרוא את העדכונים השונים המתפרסמים ב-RSS מטעם אתרי האינטרנט השונים, תדרשו להירשם לאתרים הרלוונטיים לתחומי העניין שלכם.

הרישום לאתר כזה או אחר הופך אתכם למעשה למין "מנויים" של האתר, כאשר כל עדכון תוכן באתר מתפרסם ב-RSS.

אתרים המאפשרים צפייה בעדכונים החדשותיים המופיעים בדפי האתר, נוהגים להציג את סמל ה-RSS בראש עמוד הבית, כאשר לחיצה על אותו סמל תפנה אתכם לתוכנה היודעת לקרוא את הטקסט המופיע בתוכו.

כיצד RSS מסייע למנהלי אתרים?

RSS הינו כלי אופטימאלי לקידום האתר ללא מאמץ מיותר.

פיד RSS מאפשר למנהלי אתרים לייצא את התוכן החדש באתר לאתרים אחרים ברשת באופן מיידי ואוטומאטי ואף לייצא את המידע העדכני לרשתות החברתיות.

חשוב לזכור שה-RSS FEED הוא למעשה פיצ'ר ייעודי המאפשר לרובוטים של גוגל להגיע באופן תדיר יותר לעמודים המתעדכנים באתר המקודם.

RSS כאסטרטגיה יעילה לבניית קישורים:

על אף שהעדכונים המופיעים ברשתות החברתיות תפסו את מקומו של ה-RSS במהלך השנים האחרונות, ה-RSS ממשיך להוות אמצעי תוכן יעיל לבניית קישורים, ולכן, הוספת פיד RSS לאתרים בהם עדכוני התוכן תדירים, ממשיכה להוות פעולה יעילה במסגרת הליכי קידום אתרים אורגני.

הוספת קישורים לתוכן העובר סינדיקציה לצורך הופעתו ב-RSS, מאפשר לאלגוריתמים של מנועי החיפוש (וגוגל בראשם כמובן) להבין כי האתר אשר הפנה את התוכן הינו אתר המעדכן את תכניו בתדירות גבוהה.

כמו כן, חשוב לציין את העובדה שעבור אותם אתרי אינטרנט המספקים עדכוני תוכן ל-RSS, מדובר לא פחות בדרך יעילה ליצירת תנועת גולשים חדשה לאתריהם, וזאת בנוסף לעובדה שמדובר במעין ערוץ פרסומי חינם המאפשר הפצת תכנים במרחבי רשת האינטרנט.

מקדם אתרים מקצועי ומנוסה, יודע לעשות שימוש מושכל ב-RSS ולפתח סביבו קהלי נישה המותאמים לסוג התוכן המתעדכן באתרים אותם הם מקדם בכל פעם מחדש.

בדומה לכל כלי אחר היכול לסייע לקידום האתר, גם ה-RSS מהווה אמצעי נפוץ בו מקדמי אתרים עושים שימוש באתרים השונים בהם קיימת חשיבות רבה לעדכוני התוכן המופיעים בהם, ואין זה משנה אם מדובר באתרי תדמית לבתי עסק ובעלי מקצועות חופשיים המעדכנים תכנים באמצעות בלוג באתריהם או שמה מדובר באתרי מסחר מקוון בהם מתעדכנים מוצרים, מבצעים וכדומה.

כך או אחרת, ה-RSS יכול לסייע למהלכי קידום האתרים העושים בו שימוש.

צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 03-372-6226