האם סופם של הצגת ה URL'ים בתוצאות החיפוש הגיע?
מאת נתן רנקי | 29.12.2019
בקצרה: פינטרסט הינה רשת חברתית המבוססת על אוספים של אוספים של יצירות לרבות איורים, תמונות, ואיורים אשר הועלו על ידי הגולשים, הרשת החברתית דומה ללוח מודעות בו ניתן "להדביק" (to pin) תמונות וליצור אוספי תמונות.
פינטרסט הוקמה בשנת 2009 אך שוחררה לאוויר בשנה העוקבת בחודש מרץ, ומאז פועלת בגרסת בטא.
רשת פיטנרסט עושה שימוש רב במה שנקרא בינה מלאכותית ויזואלית, ובאמצעותה מחברת אנשים ברחבי העולם באמצעות התוכן שמעניין אותם.
הנושאים הבולטים ביותר ברשת הן מעצבי אופנה וקולקציות, אומניות, טיולים , פנאי, ועוד….
בסיס החברה המנהלת של פינטרסט הינו בארצות הברית (פאלו אלטו שבקליפורניה) ושמה Cold Brew Labs.
תחילה, ניתן היה להצטרף אל הרשת רק באמצעות הזמנה, אך כיום ניתן להצטרף ללא הזמנה וכל מי שחפץ יכול להירשם ולבנות לעצמו יוזר (משתמש).
אתר פינטרסט צבר פופולאריות באופן מיידי יחסית ואף הוכתר כאחת מהרשתות המובילות ביותר בשנת 2011 תודות לקצב הגדילה וכמות הנרשמים.
אחד התארים המרשימים ביותר בו זכתה הרשת כאשר מעל 10 מיליון משתמשים יוניקים (ייחודיים) הצטרפו לאתר בקצב המהיר ביותר בכל ההיסטוריה כולה.
רשת פינטרסט מאפשרת העלאת תמונות ונעיצת תמונות, בשפת הרשת: Pin It.
כל קובץ מדיה (בין אלו נמצא את התמונות, וידיאו, דיון וכדומה) אשר עולה לרשת, מוגדר כפין (סיכה).
כל משתמש, מרכיב ובונה לעצמו לוחות (Boards) ומגדיר אותם כפרטיים או ציבוריים לבחירתו (במידה ורוצה שהלוח שלו יהיה גלוי, יבחר בלוח ציבורי – פומבי ומי שאינו מעוניין שהלוח יהיה חשוף הרי שהבחירה תהייה בלוח פרטי).
בפינטרסט, ניתן לבצע הרכבת לוחות מודעות של תמונות על פי נושאים ותחומי עניין, אותם לוחות הנבנים על ידי המשתמשים ברחבי הרשת, ממולאים על ידם במדיה דיגיטלית מגוונת.
במקביל להרכבת הלוחות, ניתן לעקוב אחר הלוחות הקיימים כבר ברשת פינטרסט, ולעקוב אחר נושאים או תחומי עניין.
כמו כל רשת וכל אתר גדול, גם רשת פינטרסט החלה לאפשר פרסום ממומן ברשת החל משנת 2016 ודי מהר הפך להיות אפיק ריווחי עבור הרשת.