בקצרה: בניית קישורים הינה פעולה שכיחה וחשובה המתבצעת באופן רציף במהלך תהליך קידום אתרים אורגני. ישנן לא מעט שיטות לבניית קישורים, חלקן נחשבות לשיטות נכונות ומקצועיות ואחרות מגונות, הן על ידי מנועי החיפוש והן על ידי העוסקים במלאכת הקידום ובעלי האתרים אשר נפגעו כתוצאה מפעולות אלו.
חשוב להבין כי בניית קישורים שאינה טבעית ופסולה, עלולה להוביל לענישה ידנית בענקית מנוע החיפוש גוגל ולגרום לאתר להיות מוסר מתוצאות החיפוש.
בניית קישורים בעולם הקידום האורגני הינה פעולה המורכבת מסך פעולות נוספות ומטרתה להגיע למצב בו חברת קידום האתרים, משיגה קישורים עבור האתר המקודם.
כצפוי, ישנם פרמטרים למה נחשב קישור איכותי ולכן המטרה היא להשיג כמה שיותר קישורים איכותיים עבור האתר ולסלק קישורים שאינם איכותיים.
מערך בניית הקישורים, ספג לא מעט מהלומות ושינויים בשנים האחרונות. הסיבה המרכזית לכך היא הניסיון של חברת גוגל להילחם בשיטות קידום (SEO) פחות מקובלות וכאלו הנחשבות לפסולות מבחינתה.
אחת מדרכי המלחמה בה נקטו בגוגל, הייתה הוספה של עדכונים לאלגוריתם אשר תפקידם לזהות לינקים "פסולים" וכאלו אשר למעשה מנצלים את אותה הצבעת אמון אשר מסמל הקישור. אתרים אשר יזוהו כמנצלים לרעה את הקישורים ועושים שימוש פסול בהם, עלולים להיענש.
בניית קישורים נכונה – כיצד
- קצב בניית קישורים – אנשים רבים חושבים שהם פיצחו את סוד קידום האתרים ואם ישיגו בתחילת הדרך קישור או שניים חזקים ואיכותיים, הם יכולים לנוח וגוגל יעשה את השאר עבורם – טעות! חשוב לשמור על קצב נכון של בניית קישורים ולדאוג לכך שהאתר שלכם יזכה לקישורים על בסיס קבוע ובקצב נכון אשר זועק לטבעיות.
- איכות הקישורים – כאשר בונים קישורים, חשוב לזכור שעל הקישורים להיות איכותיים ולא קישורים שאינם איכותיים. הבה נסביר בקצרה מהו קישור איכות ומה הוא לא. קישור איכותי הוא קישור המגיע מאתר בעל ותק אשר פועל באותה נישה או תחום ומתוך אתר שהוא סמכותי. הקישור הטוב ביותר, יעמוד בכל הקריטריונים האלו ואם אפשר שהוא יגיע מאתר ממשלתי, אקדמי או בסגנון כזה, הרי זה משובח. חשוב גם להדגיש כי קישור מאתר מתחרה, נחשב לקישור מאוד טוב. קישור שאינו איכותי הוא קישור אשר מגיע מאתרי פורומים למשל או אתרי אינדקס – מה שהיה מקובל מאוד בעבר.
- גיוון – ישנה חשיבות רבה לשמירה על גיוון בקישורים ולא תמיד לקבל את אותו קישור ומאותו אתר. מערך בניית הקישורים צריך להיות מגוון ולהעניק מגוון רחב של סוגי קישורים ובתקווה שכולם יהיו קישורים איכותיים.
- מיקום הקישור – קישור איכותי הוא קישור שיוצא מתוך טקסט איכותי, הכוונה אינה מתוך משפט אלא מתוך מאמר איכותי אשר נכתב, הוצב באתר ומתוך המאמר יצא קישור. בעבר, רבים היו מציבים קישורים בפוטר האתר או יוצרים עמוד קישורים חיצוניים וזה היה מספיק.
כיום, חשוב גם לשים לב למיקום הקישור ולנסות להגיע למצב בו הקישור שלכם נראה טבעי ככל האפשר ויוצא מתוך מאמר אשר פורסם באתר בעמוד שאינו חבוי.
- מעקב אחר עדכוני גוגל – כפי שציינו לעיל, גוגל מנהיגה עדכונים רבים ובין אלו, ישנם עדכונים אשר נועדו לזהות קישורים שאינם איכותיים ואתרים אשר מנהיגים פרופיל קישורים הנחשב ספאמי. חשוב לעקוב אחר העדכונים האלו ולוודא כי הפרופיל קישורים שלכם עומד בהם.
לסיכום
במידה והאתר שלכם עבר מתקפת קישורים, מערך הקישורים הקיים באתר שלכם יכול לסייע לכם במתקפה זו. במידה וזיהיתם מתקפה כזו או שגוגל נתנה לכם התראה, פעלו מהר ככל האפשר על מנת לנקות את הקישורים הלא טובים ולפעול על פי ההוראות שנתנו לכם.