דחיסת מילות מפתח (Keyword stuffing)

בקצרה: Keyword stuffing (דחיסת מילות מפתח) הינו מונח מתחום קידום האתרים המתאר טכניקה וותיקה במסגרתה מילות המפתח הוטמעו בדחיסות יתרה בעיקר לתוך מטא-תגים של דפי אינטרנט (אך גם לתוכן גלוי באתר המקודם) וזאת בניסיון להשיג יתרון על פני אתרים אחרים במנועי החיפוש.

טכניקת זו יושמה בעבר על ידי מקדמי אתרים רבים, אך כיום היא נחשבת לטכניקה פסולה העלולה להוביל להסרתם של אתרים בהם נעשה שימוש בטכניקה זו.

Keyword stuffing מאז ועד היום:

השימוש במילות מפתח היווה מאז ומתמיד את אחת מאבני היסוד של כל תהליך קידום אתרים במנועי החיפוש, וכפועל יוצא מכך, השימוש בטכניקת דחיסת מילות מפתח היווה צעד בסיסי של כל מקדם אתרים בראשית ימי פעילותם של מנועי החיפוש.

טכניקת דחיסת מילות מפתח התבססה על ההבנה הפשוטה שהאלגוריתמים של מנועי החיפוש פועלים לאיתור מילות מפתח וככל שמספר מילות המפתח הינו גדול יותר כך גדל הסיכוי שהם יפנו את הגולשים לאתרים אלו.

תובנה זו הובילה את מקדמי האתרים בימים עברו לדחוס את מילות המפתח לכל מקום אפשרי בדפי האינטרנט אותם הם ניסו לקדם, החל מדחיסת מילות המפתח לתוך ה-מטא תגים, דרך דחיסה של מילות מפתח בתוכן הגלוי ועד ליצירתו של מערך קישוריות (לינקים) באמצעות Doorway Passage.

במרוצת הזמן, מנועי החיפוש החלו להשתמש באלגוריתמים אשר אינם מייחסים חשיבות למילות המפתח המופיעות בתגי-המטא, כאשר עדכונים כגון:

  • גוגל פלורידה (GOOGLE FLORIDA).
  •  גוגל פנדה  (GOOGLE PANDA).

הובילו לכך שהאפקטיביות של טכניקת דחיסת מילות מפתח הלכה והפכה לחסרת משמעות יותר ויותר.

כיום, שימוש מוגבר במילות מפתח בכלל ודחיסת מילות מפתח בפרט, עלול להוביל לכך שהאתר המקודם יוחרם או ייענש על ידי מנועי החיפוש הגדולים באופן זמני או לצמיתות.

עדכון פינגווין של גוגל מחסל סופית את טכניקת ה- Keyword stuffing:

במהלך שנת 2014, גוגל השיקה את עדכון פינגווין (GOOGLE PENGUIN) הנחשב עד היום לאחד מהעדכונים החשובים ביותר שגוגל הוציאה לאלגוריתמים של מנוע החיפוש.

מטרת העדכון הייתה להתמודד עם מספר נושאי ספאם הכוללים בין היתר:

  • זיהוי פרופיל קישורים מאתרי ספאם.
  • איתור אתרים בהם יושמה טכניקת דחיסת מילות מפתח בתוך האתר (הן בתוכן הגלוי והן בתגיות המטא KEYWORD).

עדכון זה הצריך שינוי מהותי מצידם של מקדמי אתרים רבים אשר עשו עד לאותה נקודת זמן שימוש תדיר ותכוף בדחיסת מילות מפתח, כאשר את דפי התוכן העמוסים במילות מפתח (שכל מטרתם הייתה לקדם את האתר ללא מתן ערך אמיתי לגולשים), החליפו עמודי תוכן שהעיקר בהם הינו הערך המוסף אותו הם מעניקים לגולשים.

Keyword stuffing – מדוע מקדמי אתרים ממשיכים לעשות בו שימוש?

טכניקת Keyword stuffing הידועה כטכניקה ישנה אשר איננה אפקטיבית עוד לקידום אתרים, ממשיכה להיות מיושמת על ידי מקדמי אתרים מסוימים, וזאת בעיקר לצרכי קידומם של אתרים קטנים ואתרים נטולי תוכן טקסטואלי רחב ומגוון.

בנוסף, ישנם לא מעט מקדמי אתרים אשר אינם מודעים לחוסר יעילותן של מילות המפתח בתגיות המטא ותיאורי הטייטל של דפי האינטרנט אותם הם מקדמים וזאת הסיבה שעדיין ניתן למצוא תיאור אתר במנועי החיפוש בהם מופיע רצף של מילות מפתח אשר איננו תורם לא למטרות הקידום ולא לגולש.

החלופה לטכניקת דחיסת מילות מפתח:

החלופה האופטימאלית לטכניקת ה- Keyword stuffing הינו תוכן ענייני, רלוונטי ובעל ערך מוסף לגולשים בתוך התוכן הגלוי באתר וזאת לצד שימוש מינימאלי במילות המפתח לצרכי תיאור הדף באמצעות תגיות מטא, כיום, האלגוריתמים של גוגל מייחסים חשיבות רבה לערך התוכן מאשר למילות המפתח.

צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 052-6977708