HTML

בקצרה: HTML ראשי תיבות של HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE היא למעשה שפת סימני עריכה לתמלילים המשמשת כשפת תגיות לצרכי תצוגה ועיצוב של עמודי אינטרנט ותוכן.

ה-HTML היא למעשה שפת התגיות הנפוצה ביותר בעולם האינטרנט והיא נחשבת לשפת תגיות קלה לכתיבה.

 HTML– יתרונות:

כאחת משפת התגיות הפופולאריות ביותר בקרב מפתחי אתרים, ה-HTML מעניקה לכל מפתח אתרים ליהנות מ-מגוון רחב של יתרונות כגון:

  • שפת תכנות המאפשרת עיצוב תוכן בצורה מהירה.
  • ניתנת לקריאה בכל סוגי המערכות, כאשר השימוש ב-HTML מתאפשר ללא צורך ברכישת זכויות יוצרים.
  • יתרונות נוספים בעבודה עם HTML כוללים בין היתר: תמיכה מלאה במולטימדיה (כולל הצגת נתונים באמצעות טקסט, תמונה, וידאו, אודיו ועוד).
  • שפת תכנות המאפשרת הוספה והטמעה של תסריטים שונים בדף ובכך למעשה להפוך כל דף אינטרנט לדף דינמי המאפשר יצירת אינטראקציה בין דפי האתר לבין הגולשים באתר.

יצירת דפי HTML:

יצירת דפי HTML מתאפשרת באמצעות כל עורך טקסט, כאשר ישנם מספר הולך וגדל של עורכי טקסט המותאמים ומיועדים לצרכי יצירת דפי HTML.

יחד עם זאת, חשוב לציין שמרבית דפי ה-HTML נוצרים על ידי מפתחי האתרים בצורה אוטומאטית באמצעות מערכות לניהול תוכן האתר.

גרסאות ה-HTML:

 לאורך השנים יצאו מספר גרסאות של HTML, כאשר בשנת 2004, החלו מספר יצרני דפדפני אינטרנט כגון מוזילה, אופרה וחברת אפל האחראית לדפדפן ספארי, לפעול לפיתוח תקן HTML אשר יאפשר שימוש באתרי אינטרנט מתקדמים יותר.

קבוצות העבודה מטעם אותם יצרני דפדפנים פעלו ליישום הרחבות תקן HTML, כאשר גם חברת גוגל וגם חברת מיקרוסופט הצטרפו לאותן קבוצות והביאו לעולם בשנת 2014 את מה שמכונה HTML5.

גרסת ה-HTML5 כוללת בתוכה תגים חדשים המתייחסים לתוכן המידע שבדף הרשת מאפשרת בין היתר שימוש בתוספים חיצוניים המיועדים לצרכי הצגת קבצי מולטימדיה באתרים וגם על היכולות של מערכות כגון מנועי החיפוש לקרוא ולהבין טוב יותר את התוכן המוצג באתרים המפותחים באמצעותה.

HTML בהקשר של קידום אתרים:

כשפת תגיות המשמשת ליצירתם של מאות אלפי דפי אינטרנט מדי חודש, השימוש ב-HTML מהווה חלק בלתי נפרד מהליך יצירתם של אתרי אינטרנט, כאשר השימוש בתגיות כהוראות בקרה לדפדפן האינטרנט נועד בין היתר לצרכי תכנון התגיות באופן כזה שיאפשר הליך מיטבי של פעולות לקידום האתר.

תפקידן של התגיות הן למעשה לתת הוראה לדפדפני האינטרנט השונים כיצד לעצב ולסדר את התוכן המוצג בדפי האינטרנט השונים, כאשר אופן השימוש בתגיות יכול להשפיע בצורה משמעותית על יכולת הקידום של האתר.

ישנן מספר קבוצות של תגיות כגון: תגיות מבניות שמטרתן לתאר את תפקיד המלל בדפי האינטרנט, תגיות תצוגה שמטרתן לקבוע את האופן בו יוצג המסך או חלקים ממנו,  תגיות קישורים שתפקידן לקשר את דף האינטרנט לדפי אחרים, תגיות שתפקידן להציג אובייקטים שונים כגון תמונות ומדיה, תגיות המיועדות לצרכי יצירת טפסים וכדומה.

אופן כתיבת התגיות משפיע בצורה מהותית על יכולת קידום האתר ולכן כל פעולת קידום אתרים מתחילה למעשה בבדיקת האופן בו מופיעות התגיות "מאחורי הקלעים" של האתר המיועד לקידום.

בדיקה זו מיושמת בשלב האופטימיזציה של האתר למטרות קידום, כאשר כל חברת קידום מקצועית ומנוסה מקפידה על בדיקת התגיות השונות אשר שימשו לצורך יצירת האתרים אותם היא מקדמת.

כיום, חלק גדול ממפתחי האתרים משלבים כבר בשלבי הפיתוח והבנייה של האתר את אנשי המקצוע מתחום הקידום וזאת על מנת ליצור תגיות תקניות אשר יאפשרו הליך קידום מיטבי של האתר במנועי החיפוש השונים.

צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 03-372-6226