בקצרה: חברת גוגל היא חברת טכנולוגית בינלאומית אשר יוסדה בארצות הברית על ידי סרגיי ברין ולארי פייג' בשנת 1998. מאז ועד היום, התפתחה גוגל וכיום לא קיים האדם אשר אינו מכיר את השם גוגל או התנסה באחד מהשירותים שלה (מרביתם חינמיים) ובין אלו כמובן ענק מנועי החיפוש.
החברה עוסקת בתחומים רבים: מנוע חיפוש, מפות, פרסום אינטרנטי, רשתות חברתיות, דפדפן אינטרנט, מערכות הפעלה ועוד רבים אחרים אשר קצרה היריעה מלהכיל וסביר כי ברגעים אלו ממש, מצטרף עוד שירות או טכנולוגיה נוספת לגוגל. כיום, החברה ממוקמת במאונטיין ויו, קליפורניה.
גוגל – תעודת זהות
חברת גוגל הוקמה על ידי ברין ופייג' עוד בזמן שהיו סטודנטים בסטנפורד בשנת 1998.
גוגל היא חברה טכנולוגית וכיום נמצאת בבעלות של אלפאבית, חברת האם שלה.
כבר החל מיום הקמתה, היה ברור כי מדובר בחברה טכנולוגית אשר עתידה להצליח ואכן כך היה. כיום, מספקת גוגל שירותים רבים:
- פרסום אינטרנטי בעזרת כלי הפרסום מבית גוגל עצמה (AdWords)
- שירותי חיפוש מידע בעזרת מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם כולו
- ניהול ותפעול מערכות הפעלה עבור סמארטפונים ומחשבים ניידים
- דפדפן אינטרנטי הידוע בשם כרום
- גוגל מפות
- שירותי דואר אלקטרוני
ועוד שירותים רבים אחרים, בין אם ישירות דרך גוגל לבין אם באמצעות חברות שנרכשו על ידי גוגל. בין החברות המוכרות ביותר נמצא את: יוטיוב, בלוגר, פיקאסה ועוד. חשוב לדעת כי גם מספר חברות ישראליות נרכשו על ידי גוגל ובין אלו נמצא את אפליקציית הניווט וויז (waze).
נקודות חשובות
- הצהרת החברה ומטרתה: גוגל הצהירה כי היא רוצה לארגן את כלל המידע העולמי ולהפוך אותו לנגיש לכל העולם.
- הכנסות: מרבית הכנסותיה של חברת גוגל מגיעים מאפיק הפרסום שלה והוא אדוורדס. למעשה, מדובר באפיק הכנסה כה גדול עד שהוא מאפשר לחברה להשתלב בתחומים נוספים שאינם מניבים. פייג', אחד ממקימי החברה, ידוע כמי שרוצה ומתעניין בטכנולוגיות שונות אך לא מהפן הכלכלי שבהן.
- דירוגים עולמיים: אתר גוגל הראשי (google.com) הוא האתר הנצפה ביותר ברחבי הרשת בעולם כולו. לצידו, בטופ 100 אתרים המובילים בעולם, נמצא אתרים אחרים שהם של חברת גוגל או בבעלותה, בין אלו נמצא את יוטיוב, בלוגר ועוד. אין ספק כי מנוע החיפוש של גוגל הוא המנוע הפופולארי ביותר בעולם והוא גורף את מרבית החיפושים המבוצעים ברשת מזה מספר שנים.
- מנוע החיפוש של גוגל: המנוע מבוסס על שיטת הדירוג של פייג' ונקראת PageRank. על פי שיטה זו, רמת החשיבות של דף אינטרנטי נקבעת ומובילה למיקום הצגתו. גוגל, קנאית מאוד לתוצאות מנוע החיפוש שלה ושואפת להעניק את התוצאות הרלוונטיות ביותר לכל גולש בהתאם למספר פרמטרים ובעיקרם המשתמש עצמו. אתר אשר רוצה להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל במיקומים גבוהים, פונה אל עבר חברות המספקות שירותי קידום אתרים ויחד, פועלים על מנת לקדם את האתר באופן אורגני על ידי מספר שיטות עבודה.
- פרסום – החל משנת 2000, מפעילה גוגל פרסום מודעות (אדוורדס) וכיום, מדובר בשיטת הפרסום הפופולארית ביותר.
- השלמה – מנוע החיפוש של גוגל מבצע השלמה אוטומטית לשאילתות המוזנות בו. מכך ניתן להסיק על החיפושים הרלוונטיים והפופולאריים ביותר.
- גוגל מפעילה את ממשק המשתמש שלה בשפות רבות כולל בעברית.
לסיכום
קשה לסכם את חברת גוגל במאמר אחד אך חשוב להבין כי מדובר בחברת ענק אשר "שולטת" בכל תחומי החיים האינטרנטיים וכל אתר אשר רוצה שיראו אותו, מחוייב לפעול לקידום האתר במנוע החיפוש של גוגל.
חיפוש וידאו: בעבר היה קיים השירות גוגל וידאו, אך לאחר שהחברה רכשה את אתר הסרטונים הפופולרי YouTube, פחת השימוש בגוגל וידאו. בשנת 2012 הודיעה החברה על ביטול השירות של גוגל וידאו ו-YouTube הפך לשירות הווידאו הרשמי של גוגל.