האם סופם של הצגת ה URL'ים בתוצאות החיפוש הגיע?
מאת נתן רנקי | 29.12.2019
בקצרה: "רשת חברתית" שהוקמה על ידי גוגל במטרה להתחרות ב "פייסבוק", הרשת החברתית הגדולה בעולם ועתידה להיסגר ב Q2 של 2019. עם הזמן שחלף, עוצבה גוגל פלוס והפכה לכלי ייחודי המאגד סביבו קהילה גדולה של משווקים אינטרנטיים אשר שואלים שאלות ומחפשים תשובות ישירות מגורמים בכירים בגוגל ובין היתר ניהול שיחות ועידה Hangouts עם גורמים בכירים לרבות אנליסטים כגון ג'ון מולר.
גוגל פלוס הינה רשת חברתית אשר הוקמה בשנת 2011 על ידי גוגל העולמית וזאת במטרה להעניק לגולשים את האפשרות לצרוך שירותים חברתיים.
השמועות שהתרוצצו ברשת הצביעו על הרצון של גוגל להשיב מלחמה לרשת החברתית שהוקמה על ידי מארק צוקרברג "פייסבוק" אך ללא הועיל – נכון לאוקטובר 2018 הוצאה הודעה בריש גלי כי גוגל עתידה לסגור את השירות המוענק על ידי גוגל פלוס עד ה-2 באפריל 2019.
גוגל פלוס, מאפשרת לכל יוזר ליצור פרופיל אישי המכיל מידע אישי לרבות תמונות, תכתובות, הודעות, סרטונים ועוד, אותו ניתן לשתף עם רשימת החברים אותה יוצר לעצמו היוזר.
בתחילת הדרך ניתן היה להצטרף לרשת החברתית באמצעות הזמנות בלבד, כך שמי שלא זכה לקבל הזמנה, לא יכול היה להצטרף אל הרשת החברתית החדשה.
הביקוש האדיר של הגולשים להצטרף אל הרשת, גרם לגוגל פלוס לעצור רישום של משתמשים חדשים עד ה- 21 בספטמבר, אז פתחה גוגל פלוס את שעריה לכל משתמש שחפץ להצטרף לרשת החברתית .
גוגל, ריכזה אל תוך הרשת החברתית את מרבית ממוצרי המדף שלה ובין היתר קיימים בגוגל + מוצרים כמו גוגל טוק, גוגל באזז, Picasa ועוד.
מעגלים – השימוש ברשת החברתית היא בתצורת מעגלים, כך שכל יוזר יכול ליצור לעצמו מעגלים בהתאמה אישית: משפחה, חברים, חברים לעבודה ועוד, כך השיתופים אותם הוא מעלה לרשת יוצגו לקבוצה ספציפית ולא לכל החברים יחד. שיטת המעגלים עובדת גם דרך המחשב האישי וגם דרך הטלפונים הסלולריים.
פיצ'ר 1+ – אחד החידושים המוכרים והידועים אותם הפיצה גוגל + הוא הפיצ'ר של 1+ (פיצ'ר אשר מופיע גם בתוצאות החיפוש של גוגל). היה והגולש נהנה מהמידע אותו הוא קיבל או בו הוא צפה, הוא יכול להקליק על הפיצ'ר של 1+ . אם נדמה את הפיצ'ר 1+ של גוגל+, הרי שניתן לומר כי הוא לא שונה מכפתור הלייק של פייסבוק
ניצוצות – גוגל +, מאפשרת לכל יוזר לעקוב אחרי מה שמעניין אותו ולשתף את המידע עם המעגלים הפרטיים שלו. החדשות אותן יקבל היוזר אל הפיד שלו, נבחרות על פי קטגוריה ספציפית או לפי מילות חיפוש.
Hangouts – זהו שירות הצ'ט של גוגל פלוס באמצעותו ניתן לערוך שיחות ועידה רבת משתתפים ושיחות שמע. במהלך השיחה יכולים כל המשתתפים לצפות יחדיו בסרטוני וידיאו מיוטיוב וניתן לבצע שיתופי מסמכים.
זרם – התשובה של גוגל + להודעות המדוברות של פייסבוק היא הזרם שקיים בכל מעגל של כל יוזר.
לאחר הפרסום כי המידע האישי של מאות אלפי משתמשים היה חשוף למפתחים חיצוניים, החליטה גוגל להפסיק את הפעילות של גוגל +. בתחילה זיהתה גוגל פלוס את הפריצה במאי 2018, אך סירבה לצאת בפומבי ולעדכן את המשתמשים בפרצה וזאת משום החשש הכבד מהרגולטור.
נכון לכתיבת שורות אלו, לא ידוע על שימוש לרעה במידע אליו היו חשופים המפתחים החיצוניים ובין היתר שמותיהם של המשתמשים, כתובות המייל שלהם, הגיל שלהם והעיסוק שלהם.