גוגל אנליטיקס (Google Analytics)

בקצרה: כלי חינמי מבית גוגל, המאפשר לבעלי אתרים לעקוב אחר התנועה באתר ולהבחין מאין הגיעה התנועה הנכנסת לאתר ומידע רב נוסף אודות המבקרים באתר ומה עשו באתר עצמו. מדובר בכלי חשוב מאין כמותו, העוזר לנתח את התנהגות הגולשים וכפועל יוצא לעשות אופטימיזציה נכונה לאתר ולמסעות הפרסום.

גוגל אנליטיקס הוא כלי חינמי, יעיל ושימושי לאיסוף וניתוח נתוני גלישה באתרים השונים ברשת. גוגל אנליטיקס, אוסף מידע רב אודות נתוני הגלישה לאתר מסוים ומציג את המידע בצורה ידידותית למשתמש כך שהוא יבין אותו בקלות, גם אם הוא לא מתמצא בעולם המחשבים, האינטרנט וכיוצא בזאת.

גוגל אנליטיקס מספק נתונים רבים ומגוונים וביניהם:

  • מספר הגולשים שנכנסים מידי יום לאתר
  • משך הזמן בו שוהים הגולשים באתר
  • מספר הגולשים שנכנסו לראשונה אל האתר אל מול מספר הגולשים החוזרים
  • בכמה עמודים צפה כל אחד מהגולשים (החדשים והחוזרים)
  • מקורות ההגעה של הגולשים לאתר
  • מהיכן התבצעה הגלישה (מהנייד, מהמחשב מהטאבלט)
  • סוג הדפדפן ממנו הגיעו הגולשים
  • סוג מערכת ההפעלה שלהם
  • ספק השירות
  • רזולוציית המסך
  • נתונים דמוגרפים של הגולשים (גיל מין ותחומי עניין)

ועוד נתונים רבים אשר קצרה היריעה מלהכיל.

כל הנתונים אותם תקבלו, יסייעו לכם לנתח את פעילות הגולשים ולהסיק מסקנות אודות האתר אותו אתם מתפעלים ומקדמים, כך תסיקו מסקנות באשר להמשך הדרך ושיפור האתר.

לצורך העניין ועל מנת להמחיש, אתם יכולים לשפר את העיצוב באתר על מנת שיראה טוב יותר ויאפשר לגולשים ליהנות מחוויית המשתמש ואף להתאים את האתר מבחינת הרזולוציה לגלישה בניידים, תוכלו להבין מאיזה אתר יש את אחוזי הנטישה הגבוהים ביותר ובגדול פשוט לטפל בכל מיני גורמים וליקויים שיכולים לקדם את האתר ולשפר אותו.

כל עוד שם מקדם /בעל האתר, דגש אודות הנתונים הדמוגרפים של הגולשים, ניתן לשפר ולדייק את תחומי האתר והנושאים בהם הוא עוסק וזאת כדי לשפר את התאמת האתר למרבית קהלי היעד ואף לייצר קהלי יעד חדשים בהתאמה.

גוגל אנליטיקס הוא כלי עוצמתי בתחום ה – SEO , כך שכל מקדם ו/או בעל אתר, יכול לראות את מילת המפתח שגרמה לגולש להיכנס אל האתר, חיפושים פנימיים שביצעו הגולשים באתר, מידע אודות מהירות האתר, מקורות ההפניה לאתר ונתונים נוספים רבים, אשר באמצעותם ניתן לשפר לעיתים משמעותית את דירוג האתר בתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש גוגל ומנועים נוספים ואת חווית המשתמש.

פתיחת חשבון בגוגל אנליטיקס

מספר עובדות אודות גוגל אנליטיקס:

1. עליכם להיות בעלים של חשבון ג'מייל (דוא"ל של גוגל).

2. עליכם להיות מוגדרים כמשתמשים בעלי הרשאה

3. חשבון אחד של אנליטיקס מתאים למספר אתרים שונים.

כדי לפתוח חשבון גוגל אנליטיקס, יש להיכנס לאתר, להתחבר באמצעות המייל והסיסמא שלכם ולעקוב אחר ההוראות. אם עדיין לא פתחתם חשבון אנליטיקס עבור הג'ימייל שלכם, תתבקשו לפתוח חשבון חדש ולהזין פרטים שונים ובין היתר את שם החשבון, שם האתר, כתובת האתר, קטגוריה אזורי הזמן (ישראל) וכיוצא בזאת.

החלק התחתון של הדף, מכיל הגדרות כלליות אשר מסומנות באופן דיפולטיבי על ידי גוגל אך אתם בהחלט יכולים לשנותם בהתאם לדרישותיכם ורצונותיכם.

בסוף התהליך לחצו על Get Tracking ID (קבל מזהה חשבון). זה השלב בו תתבקשו להסכים לתנאי השימוש של גוגל ולאחר אישורכם תועברו לעמוד הבא.

במסך הבא תקבלו את מזהה החשבון – הקוד האישי שישמש אתכם מעכשיו והילך למעקב ואיסוף נתוני האתר כמו שהם מופיעים בגוגל אנליטיקס. באותו המסך תקבלו קוד (ג'אווה סקריפט), אותו תתבקשו להטמיע באתר או לבחור שיטת אימות אחרת.

צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 052-6977708