האם סופם של הצגת ה URL'ים בתוצאות החיפוש הגיע?
מאת נתן רנקי | 29.12.2019
בקצרה: Doorway Passage (דלת אחורית) הינו מושג מעולם קידום אתרים באינטרנט המתאר פעולה במסגרתה המקדם מפנה את הגולשים לדף אינטרנט עמוס במילות מפתח וזאת במטרה לגרום לגולשים ללחוץ על קישורי מילות המפתח המפנים למעשה לאתר המקודם.
פעולת קידום זו הייתה נפוצה על ידי מקדמי אתרים רבים עד לפני מספר שנים, אך לנוכח השינויים הדינמיים באלגוריתמים של מנועי החיפוש (וגוגל בראשם), פעולת קידום מסוג זה הולכת ומתמעטת והשימוש בה כיום אינו מומלץ מכיוון שהיא מהווה סוג של פעולת קידום "שחור" העלול להוביל להגבלת הקידום של האתר המקודם על ידי מנועי החיפוש.
השימוש במילות מפתח מהווה חלק אינטגראלי מכל פעולת קידום אתרים ברשת, כאשר לצורך איתור מילות וביטוי המפתח הנפוצים ביותר לתחום כזה או אחר הרלוונטי לפעילותו של האתר המקודם, מקדמי אתרים נוהגים לערוך מחקר מילות מפתח.
השימוש בדפי תוכן עשירים בביטויי מפתח זכו לכינוי Doorway Passage מכיוון שהם מהווים אמצעי להפניית הגולשים לאתר המקודם דרך "הדלת האחורית", כלומר, תוך כדי פעילות גלישה באתר בו מופיע עמוד התוכן העשיר בביטויי מפתח.
השימוש ב- Doorway Passage היוותה עד לפני מספר שנים טכניקה נפוצה בקרב מקדמי אתרים, אך יעילותה הולכת ונחלשת לאורך השנים.
כיום, השימוש ב- Doorway Passage, כלומר שימוש בדפי תוכן עשירים בביטויי מפתח, נועד בעיקר לצרכי השגת דירוג גבוה במנועי החיפוש של דפי אינטרנט המציגים בתוכם תוכן עשיר במידע ובעל ערך מוסף לגולש.
דפי אינטרנט בהם מופיעה כמות גדולה של ביטויי מפתח, הם ברוב המקרים דפי מידע אינפורמטיבי המצויים בתוך האתר המקודם, כאשר דפים אלו מאפשרים לגולשים להיחשף לתוכן מקצועי אינפורמטיבי שבתוכו משולבים ביטויי מפתח הקשורים למילים או לביטויי החיפוש בהם הגולשים עשו שימוש.
על מנת להשיג את מטרות הקידום הרצויות באמצעות שימוש ב- Doorway Passage, חשוב להקפיד על כך שהתוכן אשר יוצג בדפים בהם מופיעים הקישורים המפנים לאתר המקודם ולתוכן המוצג באתר עצמו (על מנת להשיג דירוג גבוה במנועי החיפוש) יהיה תוכן רלוונטי לתחום העיסוק העיקרי של האתר המקודם.
התוכן המופיע בדפים אלו חייב להיות בעל ערך מוסף לגולשים ולכן חשוב שדפים אלו יכילו מידע מורחב על נושא כזה או אחר.
הטמעת מילות המפתח בגוף הטקסט חייב להיעשות באופן הגיוני לטקסט ולנושא העיקרי של התוכן, ולכן, מומלץ להימנע מ-"שתילת" ביטויי מפתח באופן "תלוש" ולא הגיוני.
כיום, האלגוריתמים של גוגל ומנועי החיפוש הנוספים, יודעים לזהות מתי מדובר בדף בעל מידע רלוונטי ובעל ערך מוסף לגולשים, ומתי מדובר בדף תוכן שכל מטרתו להזין כמה שיותר מילות מפתח וזאת במטרה, לגרום לגולש ללחוץ על הקישורים המפנים לאתר המקודם.
לפיכך, השימוש ב- Doorway Passage הפך בשנים האחרונות לפחות ופחות רלוונטי להשגת התוצאה הרצויה, ולכן, השימוש בו נעשה כיום בעיקר לצרכי השגת דירוג גבוה לעמודי תוכן מקצועיים ורלוונטיים המופיעים בתוך האתר המקודם בעצמו.
יחד עם זאת, ישנם לא מעט מקדמי אתרים הנוטלים על עצמם את הסיכון הנלווה לשימוש מוגזם בטכניקת Doorway Passage, וזאת בעיקר לצורך השגת תוצאות קידום מהירות תוך כדי ביצוע מהלכי קידום במסגרת מה שמכונה קידום "שחור" העלול להוביל להרחקת האתר המקודם מתוצאות החיפוש.