התנערות (Disavow)

בקצרה: DISAVOW (התנערות) הידוע גם בשם DISAVOW TOOL הוא למעשה כלי עזר ייעודי של גוגל באמצעותו ניתן להורות  לאלגוריתם של מנוע החיפוש גוגל להתעלם מקישורים כאלו ואחרים הנכנסים לאתר מסוים וזאת באמצעות שימוש בקובץ ייעודי המכיל בתוכו רשימה של דפי אינטרנט ודומיינים בהם מופיעים הקישורים.

מתי מומלץ לעשות שימוש ב-DISAVOW:

השימוש ב- DISAVOW TOOL של גוגל, אומנם מיועד לכל אותם מקרים בהם תהיו מעוניינים להתעלם מקישורים מסוימים הנכנסים לאתר אותו אתם מנסים לקדם.

עיקר השימוש בכלי זה נוצר בעיקר בשני מקרים ספציפיים:

  • כאשר האתר המקודם חווה ירידה בדירוג והחשד המיידי נובע לנוכח קישורים בעלי איכות נמוכה.
  • כאשר האתר סופג עונש הרחקה ממנוע החיפוש של גוגל וזאת לנוכח הימצאות מספר גדול של קישורים נכנסים בעיתיים ו/או בעלי איכות נמוכה.

חשיבותו של ה-DISAVOW:

ה-DISAVOW TOOL הוא אחד מהכלים החשובים ביותר לניהול קישורים כאלו ואחרים המופיעים באתר המקודם.

כלי עזר זה הופץ לראשונה על ידי גוגל במהלך שנת 2012 ועד להופעתו הסרת קישורים בעייתיים מהאתר כמעט ואיננה התאפשרה.

באמצעות כלי זה ניתן במקרים מסוימים בהם עולה חשד להופעת קישורים זדוניים או בעייתיים באתר, לפנות לגוגל בבקשה להתעלם מקישורי ספאם וקישורים לא רצויים אחרים המפנים לאתר המקודם, ובכך למעשה, כלי זה מאפשר לנקות את הקישורים "הרעים" המפנים לאתר ולהותיר את הקישורים הטובים המסייעים באופן כזה או אחר לקידום האתר.

כלי זה נחשב לכלי שימושי ביותר בכל אותם מקרים בהם בעלי האתר מקבלים התראה על הימצאותם של קישורים לא טבעיים העלולים להוביל לעונשי הסרה או הרחקה של האתר ממנוע החיפוש של גוגל.

חשוב לציין שכלי זה נוצר כתוצאה מלחץ גדול על גוגל מצד קהילת מקדמי האתרים בעולם וזאת לאחר שעדכוני פינגווין של גוגל בשנת 2013 פגעה בדירוגם של מאות אלפי אתרים בהם היו מצויים מספר רב של קישורים לא טבעיים.

כיצד תדעו מי מקשר אליכם וכיצד תוכלו לזהות קישורים בעיתיים?

כיום תוכלו למצוא היצע מגוון של כלים לבדיקת קישורים הכוללים בין היתר את הכלי הרשמי של גוגל לצורך כך ה-SEARCH CONSOLE וכלים נוספים (חלקם חינמיים) המיועדים למטרה זו.

על מנת לקבל תמונה מדויקת ככל הניתן בנוגע לזהות האתרים המקשרים אליכם קישורים בעייתיים, אנו ממליצים לכם לקיים את הבדיקה באמצעות מקדם אתרים מקצועי המסתייע במספר כלים ייעודים לבדיקת אתרים במקביל.

בכל הנוגע לזיהוי קישורים בעייתיים, עומדים לרשותכם מספר גורמים היכולים להצביע על חשד לקיומם של קישורים בעייתיים כגון:

  • קישור המופיע בתוך עמוד המשלב בתוכו מספר כזה או אחר של קישורים נוספים.
  • קישור המופיע בדף אינטרנט מסוים ללא קשר לתוכן המוצג בו.
  • קישור בין שני דפי אינטרנט שכל קשר ביניהם הינו מקרי לחלוטין.

חשוב לציין שבחלק מהמקרים הקישורים הבעייתיים הינם קישורים אשר נוצרו על ידי בעלי האתר או על ידי מקדמי האתר בעבר.

כמו כן, ישנם לא מעט מקרים בהם אתר מתחרה ו/או מי מטעמו יצר המון קישורים זדוניים המפנים לאתר המתחרה באמצעות אתרי ספאם שאינם בהכרח מופיעים בשפת המקור של האתר בו אליו הפנה הקישור.

לסיכום:

השימוש באתרי ספאם לצרכי הפצת קישורים הינה שיטה המונהגת על ידי מקדמי אתרים הפועלים בשיטת קידום אתרים שחור או שלילי, ולכן קיימת חשיבות רבה לקיומה של בדיקה מקיפה בנוגע לזהות הקישורים, ולצורך כך, אנו ממליצים לכם להסתייע בשירותיהם של חברות קידום מובילות בתחומן הפועלות עבורכם להסרת הקישורים הבעייתיים וחסימתם באמצעות ה- DISAVOW TOOL של גוגל.

צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 03-372-6226