האם סופם של הצגת ה URL'ים בתוצאות החיפוש הגיע?
מאת נתן רנקי | 29.12.2019
בקצרה: CASCADING STYLE SHEETS או CSS בקצרה הוא למעשה פורמט ייעודי לעיצוב דפי אינטרנט שמטרתו ליצור הפרדה בין תוכן ומבנה דפי האינטרנט לבין עיצובם.
ה-CSS נוצר לראשונה בשנת 1995 ועד להופעתו, כל תכני האתרים וסגנון עיצובם נכתב באותו דף HTML והדבר יצר מורכבות ביצירת דפי HTML והקשה בעיקר על ביצוע שינויים עיצוביים באתר.
השימוש ב-CSS מאפשר לשנות בין היתר את צבע הרקע ותמונת הרקע של הדף, לשנות את צורת הגופן וגודלו בטקסט המופיע בדף, להחליט כיצד יראה קישר המופיע בדף (צבע הקישור, גודל גופן הקישור וכדומה), להחליט בנוגע לצורת שורת הכותרות המופיעות בדף, לקבוע את המאפיינים החזותיים המופיעים בטבלאות טקסט שונות המצויות בדף ועוד מגוון רחב של אפשרויות עיצוביות.
בעידן בו כמחצית מפעולות הגלישה מיושמות באמצעות מכשירים ניידים כגון:
מחשבי לוח, טלפונים חכמים, וכדומה, היתרון המובהק ביותר של קבצי ה-CSS טמון בעובדה שקבצים אלו מאפשרים יכולות התאמה רספונסיבית של עיצוב דפי האתר לכל גודל מסך אפשרי.
השימוש בקובץ CSS מאפשר לבוני האתר להוציא את קוד העיצוב אל מחוץ לדפי האתר לקובץ חיצוני ובכך למעשה להפחית בצורה משמעותית את נפח הקוד לאפשר לגוגל ולכל מנוע חיפוש אחר לאנדקס את האתר הייעודי בצורה הנוחה ביותר.
הסרת קוד מיותר מהאתר באמצעות שימוש בקבצי CSS הינה פעולה המיושמת כיום על חברות קידום רבות, כאשר פעולה זו מאפשרת בין היתר להוביל לשיפור במהירות טעינת דפי האתר במידה והשימוש בקבצי CSS בוצע כראוי ובהתאם לצרכי הקידום בשלב האופטימיזציה לקוד ותוכן האתר.
חשוב לזכור ששגיאות בקצבי CSS בדומה לכל שגיאות בקוד האתר, עלולות להוביל לפגיעה בביצוע האתר במנועי החיפוש ולכן חשוב לוודא שאין שגיאות ב-CSS בטרם החלת פעולות קידום האתר במונעי החיפוש.
כמו כן, אנו ממליצים לכם להשקיע בעיצוב קישוריות באמצעות CSS וזאת הודות לעובדה הפשוטה שקישוריות המעוצבות בעזרת CSS יאפשרו לכם גם ליהנות מקישוריות מעוצבות וגם מקישוריות ידידותיות יותר למנועי החיפוש.
חשוב לזכור, שישנם מקדמי אתרים הבוחרים לבצע מספר "טריקים" מיותרים באמצעות שימוש בקבצי CSS וזאת מתוך הנחה שטריקים אלו יקדמו אותם בתוצאות החיפוש.
חשוב לזכור שטריקים אלו לא רק שאינם מקדמים אתכם אלא עלולים להוביל להרחקת האתר המקודם ממנוע החיפוש.
לפיכך, אנו ממליצים לכם לשכור את שירותיהן של חברות הנמנעות מכל פעולת קידום שלילית העלולה להוביל לפגוע במטרה העיקרית שלשמה שכרתם את שירותיה של חברת הקידום.