יחס המרה – CONVERSION RATE

אחוז / מספר הגולשים באתר ספציפי שהפכו מגולשים מזדמנים ללקוחות פוטנציאלים דהיינו ביצעו פעולות אותן הגדירו בעלי האתר כמטרה לרבות מילוי טופס מובנה, רכישה באתר, הרשמה לרשימת תפוצה ועוד. לדוגמא : בחודש יולי נכנסו לעמוד ספציפי באתר 200 גולשים ומתוכם 20 בחרו לרכוש מוצר אזי יחס ההמרה הוא 20%. כל בעל אתר חייב לשאוף ולהגדיל את יחסי ההמרה.

בקצרה: שיפור יחסי המרה (CRO) הוא תחום בפני עצמו אשר החל דרכו לצד התפתחות האינטרנט במטרה למקסם המרות באתרים השונים, שעלו לאוויר ברשת האינטרנט. המרה היא אותה פעולה שמבצע הגולש לאחר שנכנס לדף ספציפי באתר / בדף הנחיתה, או לכל נכס אינטרנטי באשר הוא.

המילה המרה (Conversion) נבחרה בשל המשמעות החד המשמעית שהיא מייצגת – כל בעל אתר, מבקש (באמצעות טכניקות שיווקיות שונות) להפוך גולש ללקוח פוטנציאלי, באמצעות פעולה אותה יבצע באתר. גולש ממוצע שביצע פעולה באתר, הצליח להעלות את אחוזי ההמרה. מהרגע בו גולש אנונימי מבצע פעולה באתר (ובוצעה ההמרה), הקשר בין בעל האתר לאותו גולש אנונימי עוברים לשלב הבא.

ואלו הן ה- המרות הפופולאריות ביותר

כל בעל אתר תר אחר האופציה להפוך גולש ללקוח פוטנציאלי ובמילים אחרות, לבצע המרות וכמה שיותר. ישנן המרות מובילות אשר בהחלט מוכיחות עצמן כיעילות וביניהן: הרשמה לרשימת תפוצה (הרשמה לניוזלטר), השארת פרטים ביצירת קשר , השארת ליד באמצעות שיחה טלפונית או השארת פרטים באתר המקוון, הורדת קובץ מהנכס האינטרנטי וכמובן ביצוע רכישה באתר. אם תשאלו אותנו מהי ההמרה המשתלמת ביותר, הרי היא רכישת מוצר/שירות באתר האינטרנט.

כיצד ניתן למדוד יחסי המרה

את יחסי ההמרה מודדים באחוזים, ולצורך העניין, אם לאתר גולשים 100 אנשים בחודש ומתוכם פונים 5, הרי שיחס ההמרה הוא 5%. ממוצע המכירות (ההמרות) בחנויות המקוונות (E-Commerce) נע בין 1-3%.

המטרה ביחסי ההמרה היא להגדיל את היחס ככל הניתן (אם יש לכם חנות מקוונות אזי השאיפה היא למכור כמה שיותר בחנות אם אתם מעניקים לגולשים ספר אלקטרוני, המטרה היא שיורידו אותו כמה שיותר וכן הלאה). כדי להגדיל את יחסי ההמרה, חשוב לבחון את כל הדפים באתר ולנסות לשפר את הטקסט ו/או את האלמנטים אשר עתידים להניע את הגולש לפעולה. כבעלי אתרים לכם המידע והאינטואיציה הטובה ביותר מה נכון ולא נכון לעשות על מנת לשפר את יחסי ההמרה.

כך תשפרו את יחסי ההמרה שלכם

כדי לשפר את יחסי ההמרה (CRO) באתר שלכם, עומדות לרשותכם מספר אופציות, ביניהן:

· ניתוח נתונים שמתקבלים מגוגל אנליטיקסגוגל אנליטיקס, מציג לבעלי האתרים, מספרים מדויקים אודות תנועת ופעולות הגולשים בתוך האתר ולצורך העניין, ניתן לראות כמה זמן שהה הגולש בכל דף וכמובן באיזה דף, באיזה דף בחר הגולש לנטוש את האתר ולצאת ממנו, ניתן לראות מאיזו מדינה גלש היוזר אל האתר ועוד. כל פיסת מידע מאפשרת לבעל האתר לשפר את יחסי ההמרה.

· מפת חום – מפת חום היא כלי עבודה חיוני באמצעותו ניתן לצפות בתנועות העכבר והיכן לחצו המשתמשים עם העכבר באתר (מקומות אשר מוגדרים אזורים חמים). באמצעות הנתונים המתקבלים על ידי מפת החום, תצליחו לזהות אזורים בעייתיים בהם הגולשים עושים טעויות מכל סיבה שלא תהיה (טופס לא ברור, כשלים בניווט ועוד) ולתקן אותם.

· סקרים – אופציה נוספת באמצעותה אתם יכולים לבדוק את טיב האתר היא סקרים ושאלונים אותם תפנו לגולשים. ישנן נקודות, שללא פידבק מהגולשים לעולם לא תצליחו לזהות אותן. ככל שתקפידו על קשר ישיר, כנה ואמיץ עם הגולשים, כך תצליחו לרצות אותם ולאפשר יחסי המרה גבוהים יותר.

· A/B Testing – זוהי שיטת הניסוי והטעיה והלכה למעשה אתם מציגים את אותו הדף בשתי גרסאות שונות אשר יוצגו לגולש באופן אקראי. לאחר זמן מה תוכלו לראות במדויק איזו גרסה טובה יותר לגולש ובהתאם תבחרו בה ותגלו כי יחסי ההמרה משתפרים.

זכרו, המטרה הסופית שלכם היא לשפר את יחס ההמרה ולהמיר כמה שיותר גולשים ללקוחות.

צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 03-372-6226
Call Now Button