קידום אתרים כובע שחור (Black Hat SEO)

קידום אתרים אשר מתבצע באופן לא ראוי ו/או הוגן, בכדי להשיג תוצאות במהירות, בין היתר הוספת קישורים רבים באתר על מנת למקם אותו גבוה בתוצאות החיפוש.

מקדם אתרים שפועל באגרסיביות, הוא מקדם אתרים שפועל תחת כובע שחור. על פי רוב קידום שחור נוגד את הכללים אותם "הכתיבו" בגוגל והם יכולים לכלול בין היתר: בניית קישורים רבים באמצעות תוכנות ולא באופן טבעי, מיסוך תוכן (כך שהגולשים נחשפים לתוכן ספציפי ואילו מנוע החיפוש גוגל נחשף לתוכן אחר), הגזמה בשילוב מילות המפתח בתוכן המוזן לאתר, יצירת קישורים בבלוגים ופורומים בהגזמה ולרוב באמצעות תוכנות שונות, הזנת תוכן מועתק תוך שינוי פרטים מינוריים בלבד, יצירת מעגלי קישורים ועוד.

חשוב להבחין כי קידום שחור נעוץ בשיטות, שגובלות ברמאות והוא פעמים רבות מצליח להקפיץ אתרים אל ראש תוצאות החיפוש תוך זמן קצר – לזמן קצר.

גוגל מענישה אתרים שמקודמים תחת כובע שחור

הענישה הקשה ביותר אותה מטילה גוגל על אתרים, שביצעו קידום שחור היא הסרת האתר ממנוע החיפוש גוגל החל מהדומיין ועד חסימה גורפת של האתר בתוצאות החיפוש. פעמים אחדות, הוצאת אתר ממנוע החיפוש היא מצב בלתי הפיך לאחריו לא ניתן לשלב בשנית את הדומיין והוא מוגדר כלא שמיש.

במקרים גרועים פחות מסתכנים בעלי האתרים בעונש, אשר יאפשר להם להחזיר את האתר למצבו הקודם וזאת בתנאי שמקדם האתרים יבצע את השינויים הנדרשים. עונשים נוספים וקלים יותר, אותם יכול אתר לספוג כתוצאה מקידום שחור, הם עונשים ידניים. עונש ידני ניתן לאחר שגוגל זיהה כי הוא פועל שלא בהתאם להנחיות תוך הפרה בוטה של הכללים. במקרה זה שולחת גוגל התראה לבעל האתר באמצעות Search Console, בה יידרש מבעל האתר לבצע תיקונים ולשלוח לגוגל התראה כי התיקונים בוצעו. אז יסרוק גוגל את האתר ויקבל החלטות. מרבית מההתראות של גוגל והבקשות הן להסיר קישורים אשר שולבו באופן לא טבעי באתר.

חשוב להבין כי גוגל אינה סלחנית עם אתרים שבחרו בקידום שחור ועל כן היא נוהגת בקשיחות עם אתרים אלו עד כדי חסימת דומיינים לסריקה.

בסירטון הבא מאט קאטס מדבר על Cloaking (שיטת קידום שחור שמראה משהו אחד לגולש ודבר שונה לחלוטין למנוע החיפוש. לדוגמא: הגולש רואה תמונה אך מנוע החיפוש רואה הרבה קישורים שחבויים בתוך ה- HTML)/

מדוע בוחרים מקדמים לקדם בשיטת הקידום השחור?

קידום אתרים שחור מסכן את קיומו של אתר האינטרנט, ועל כן נשאלת השאלה מדוע לא מעט מקדמי אתר בוחרים לקדם בשיטת הקידום השחור? יש לכך מספר סיבות:

  • תוצאות מהירות – קיימים מקדמי אתרים אשר מחפשים את התוצאות הטובות ביותר במהירות האפשרית וזאת מבלי לשקף ללקוח את המציאות והסיכונים הכרוכים בכך. מרבית הלקוחות לא מבינים את משמעויות הקידום ובטח שלא ברזולוציות של קידום שחור לבן או אפור, על כן כל שנותר להם הוא לשים את יהבם על מקדם האתרים ולסמוך על עבודתו ושיקול דעתו. מקדם אתרים אשר בוחר בשיטת הכובע השחור מבלי לעדכן את הלקוח פועל בחוסר תום לב ועתיד לגרום ללקוח לאבד את אתרו שהוא לעיתים מפעל חיים.

 

  • בעלי אתרים רבים מחפשים דרך מהירה להרוויח כמה שיותר כסף מפרסום באתר וכידוע, ככל שיש יותר גולשים כך יש סיכוי לעשות יותר כסף. מרבית מהמקדמים פועלים בקידום שחור לשם עשיית כסף תוך ניהול סיכונים וחישוב כי אם אתר אחד נופל מהרשת כאקט ענישה של גוגל, יש ברשותו עוד 2 בדרך להמשך עשיית הכסף וכן הלאה.

 

  • פגיעה במתחרים – סיבה נוספת בשלה בוחרים רבים לבצע קידום שחור היא לפגוע במתחרים תוך הפגזת קישורי זבל מאיכות נמוכה ושימוש חוזר של אנקור טקסט.

 

  • בחינת מנוע החיפוש גוגל – יש את מי שבוחר לפעול בקידום שחור רק על מנת להכיר את מנוע החיפוש ולבחון את גבולותיו לטובת פעילויות נוספות ולגיטימיות יותר ברשת.

 

לסיכום, מומלץ מאוד שלא לפעול בשיטת קידום מגונה כגון זו אך לא מעט אתרים מקודמים כך, בשל סיבות כאלו ואחרות מתוך ידיעה שהם יוסרו מהרשת מהר מאוד. אם אינכם רוצים לגלות כי המקדם שלכם הסב לכם נזקים, יש לפנות אל חברת קידום אתרים מקצועית וכזו המחזיקה בניסיון רב באמתחתה.

צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 03-372-6226