בינג (BING)

בינג הינו מנוע חיפוש אינטרנטי הנחשב לחלוץ בכל הקשור לחזות גרפית של תוצאות החיפוש, בינג החל את פעילותו עוד בשנת 2009 (בחודש מאי ליתר דיוק). בינג הינו בבעלות של חברת מיקרוסופט ונחשב למנוע השני בגודלו.

לבינג שמות קודמים ובין אלו נמצא את: Windows Live Search, MSN Search ו- Live Search אך השם שהצליח לתפוס ונחשב למוצלח הינו בינג.

השם בינג נבחר כתוצאה מהיות קליט, קל לאיית אותו והוא קצר, הבחירה בוצעה בעזרת קבוצות מיקוד ובשל הדימיון שלו למילה בינגו ולקונוטציה שבינגו מעלה.

היסטוריה

באמצע שנת 2009, לאחר שמועות רבות, הוכרז באופן רשמי כי מיקרוסופט משיקה מנוע חיפוש חדש – בינג.

בינג, היה אמור להיות התשובה והפתרון לעובדה שתוצאות החיפוש לא היו מדוייקות או טובות מספיק.

כחברה, מיקרוסופט תמיד חיפשה שווקים חדשים לחדירה והחליטה לנסות את מזלה שוב. הרעיון של בינג היה לשפר את התוצאות המתקבלות בעבור מחרוזות חיפוש ולהפוך אותן לרלוונטיות יותר וגם למדויקות יותר.

המטרה הייתה להצליח להציג את התוצאה הטובה מבלי לבצע התאמה לחיפוש או לשנותו ולגרום לה להיות אישית יותר פר גולש.

דמיון בין בינג לגוגל

בינג הינו מנוע חיפוש השואף להציג את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבור גולשיו. המטרה היא להציג את התוצאות המתאימות ביותר לגולש.

כמו ענקית מנועי החיפוש, גוגל, גם בינג פיתחה ומעמיד לרשות הגולשים, מגוון שירותים נוספים המשלימים את החוויה ונועדו לגרום לגולש למצוא את כל מבוקשו בתוך בינג, בין שירותים אלו נמצא את בינג מפות למשל אשר נועד לתת "פייט" לגוגל מפות.

כמו מנוע החיפוש של גוגל, גם מאחורי בינג עומד אלגוריתם עם אותן מטרות פחות יותר והן התאמת התוצאות ולגרום להן להיות לרלוונטיות יותר ואישיות יותר.

תהליך השימוש בבינג תועד להיות כדלקמן: גולש מתחבר לאינטרנט, מגיע אל מנוע החיפוש בינג, מקיש שאילתה, בינג בעזרת האלגוריתם שלו יבין מה הגולש מחפש באמת ויציג את התוצאות האישיות ביותר, הרלוונטיות ביותר והמדוייקות ביותר.

לאחר כשנת פעילות, הוחלט בבינג למחוק מידע על חיפושים שנערכו במנוע החיפוש בחלוף 6 חודשי,  הסיבה למחיקה הייתה הדרישות של האיחוד האירופאי בכל הקשור אל פרטיות הגולשים.

נתוני חיפוש ונתח שוק

בשוק מנועי החיפוש הקיימים, בינג נמצא במקום השני, מיד לאחר ענקית מנועי החיפוש (גוגל). בינג חולש על המקום בשני ברחבי העולם כולו וכמעט 4% מכלל החיפושים המתבצעים ברחבי הרשת, מבוצעים בו.

אומנם 4% לא נשמעים הרבה אך חשוב להבין כי מדובר על כלל החיפושים בעולם כולו ולכן לא מדובר על כמות מבוטלת.

באשר לצמרת מנועי החיפוש, בשנים האחרונות, גוגל תופסת את המקום הראשון ולא נדמה כי זה עתיד להשתנות אך בינג פועלת ומנסה לנכס לעצמה אחוזים גבוהים יותר ולכן כורתת עסקאות ושיתופי פעולה שונים.

שיתופי פעולה

על מנת להגדיל את כמויות החיפוש במנוע של בינג, נכרתו מספר שיתופי פעולה. אחד משיתופי הפעולה הפורים ביותר של בינג היה עם יאהו.

הסכם השיתוף פעולה תרם רבות לצמיחה באחוזי החיפושים המבוצעים בבינג והגדיל את אחוזי החיפוש בכ- אחוז אחד. שיתוף הפעולה הפך את בינג למנוע החיפוש של יאהו ושירותי הפרסום שלו.

כך למעשה, כל גולש אשר גלש אל הפלטפורמה של יאהו וביצע חיפוש, קיבל את תוצאות החיפוש בבינג.

בשנת 2013, הושק מנוע חיפוש המותאם לבתי הספר (יסודי עד תיכון) ושמו "בינג לבתי ספר". גרסת מנוע החיפוש הזו מותאמת במיוחד לתלמידים בטווחי הגילאים הללו, בעלת רמת סינון תכנים גבוהה יותר, לא כוללת פרסומות ופרטיות הגולשים נשמרת באדיקות, שכן מדובר על ילדים בסופו של דבר.

בינג, מתחדש ומשתפר באופן קבוע וסביר להניח שנשמע על חידושים ושיתופי פעולה נוספים בהמשך.

צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 052-6977708