באנר Banner

שיטת פרסום גרפית להצגה ויזואלית של שרות ו/או מוצר. נכון להיום, קיימים פורמטים קבועים מבחינת גובה ואורך הבאנר, שנכון להטמיע באתר ומנגד, מאז שנת 2012, אתרים, שבוחרים להרבות בהטמעת באנרים, מדורגים נמוך בשל הפגיעה הישירה שלהם בחוויית המשתמש (UX).

באנר הינו מודעה גרפית המגיעה במספר גדלים ולמעשה אינה מוגבלת בגדלים. הבאנר משמש כמודעה המוצבת בעמוד אינטרנטי ומטרתו היא פרסום.

לרוב, באנר יוטמע באתר X על מנת למשוך לקוחות אל אתר Y על ידי גרימה לגולשים להקיש על הבאנר ולהגיע אל אותו אתר Y. את השם באנר גזרו מהיות הבאנרים מזכירים רצועות הדומות לפס ובאנגלית זו משמעות המילה: Banner.

מודעות הבאנר נחשבות למודעות מצליחות ובשמך שנים רבות הן "שלטו" בתעשיית הפרסום המקוונת (Online). כיום, ישנה פזילה אל עבר אפיקי פרסום אחרים, בין היתר שיווק באמצעות תוכן, ופזילה זו גרמה לירידה בשימוש וביוקרת הבאנרים.

יחד עם זאת, כפי שניתן לראות, הבאנרים עדיין בשימוש וסביר כי הם לא ייעלמו בזמן הקרוב.

מבנה הבאנר

מודעות הבאנר מגיעות בגדלים שונים, אותם נפרוט מטה, ומורכבות ממספר אלמנטים: קובצי תמונה, סרטונים, טקסט, כפתורי הנעה לפעולה, טכנולוגיות כגון פלאש, אדובי, ג'אווה, שוקוייב ועוד.

ישנם באנרים המפיקים סאונד, אנימציה ואלמנטים זזים אחרים על מנת לתפוס את עין הגולש ולגרום לו להקליק עליהם. את הבאנר יעצב לרוב גרפיקאי והעיצוב יקבע על פי מספר פרמטרים, בין אלו נמצא את הצורך, מטרת הבאנר, נושא הבאנר וכדומה.

עם השנים, מודעות הבאנר השתכללו והפכו להיות הרבה יותר נוכחות, הכוונה היא שאם בתחילת דרכו של הבאנר היה הוא מורכב מתמונה ועליה טקסט בשילוב לוגו לפעמים או כפתור הנעה לפעולה, הרי שכיום אנו מבינים שהבאנרים הפכו להיות מודעה הרבה יותר אטרקטיבית שעושה שימוש בטכנולוגיות רבות וכאלו הגורמות לה להיות תזזית.

גדלי באנר

באופן עקרוני, באנר יכול להיות מעוצב בכל גודל בו יבחר המפרסם אך ישנם גדלים נפוצים וישנם גדלים שימושיים אך פחות נפוצים.

הסיבה שמרבית המפרסמים יבחרו בגודל נפוץ היא כי הבאנר עתיד להיות מוטמע באתרים ובמערכות פרסום (גוגל אדוורדס למשל) ולכל מערכת יש מגבלות / הגבלות בקליטת הגודל. להלן רשימת הגדלים הנפוצים ביותר:

728X90, 120X600, 160X600, 300X250, 468X60, 336X280, 250X250, 125X125

מודל תשלום

כפי שציינו, הבאנר הינו שיטת פרסום וכדי שמפרסם יוכל לפרסם באתר מסוים באמצעות באנר, עליו להעניק לאתר המארח תמורה כלשהי בעבור הצבת הבאנר.

ישנן שיטות תגמול מסורתיות אך מפרסם ואתר מארח (פאבלישר) יכולים להחליט בינם לבין עצמם על מודל תגמול;

· CPM – מודל תשלום האומר כי בעבור כל 1000 חשיפות, ישלם המפרסם X כסף. זו שיטה נפוצה מאוד אשר אתרים לרוב ידרשו בעבור הצבת הבאנר. שיטת תגמול זו היא העדיפה על מרבית האתרים המארחים את הבאנרים.

· CPC – מודל תשלום שאומר כי על כל קליק על הבאנר, ישלם המפרסם X כסף לאתר המארח. גם כאן, בדומה לגוגל אדוורדס, כל קליק הוא בתשלום ואין זה משנה מי הקליק אלא אם מדובר ב SCAM בו האתר המארח יצר קליקים על מנת לקבל תשלום גבוה יותר.

· CPL – שיטת תשלום הגורסת כי כל ליד שהגיע כתוצאה מהבאנר, יזכה את האתר המארח בתשלום. ליד יכול להיות טופס, השארת מספר וכדומה.

· CPA – מודל זה משמעו כי על כל פעולה ACTION, שקרתה כתוצאה מהבאנר, תזכה את המארח בתשלום.

· REVSHARE – מודל תשלום זה הינו מודל חלוקת רווחים וזה אומר שהאתר המארח יקבל חלק מהרווחים בעבור העסקאות שהתרחשו כתוצאה מהבאנר, שהוצב באתר שלו.

ביקורת

אחת הביקורות השכיחות ביותר על הבאנרים היא העובדה שהם מהווים מפרע לגלישה ובעצם פוגעים בחוויית הגלישה של הגולש, אשר לא נתן את הסכמתו לצפייה בפרסום. כאן המקום לציין כי ניתן לחסום את הצגתם של הבאנרים באמצעות תוספים ואפליקציות.

צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 03-372-6226