טקסט עוגן (Anchor Text)

בקצרה: הטקסט (יכול להיות גם מילה אחת כולל כתובת אליה מפנה הקישור), ממנו מוציאים קישור. טקסט עוגן הוא אלמנט חשוב מאוד לקידום האתר, שכן ממנו יוצא הקישור.

טקסט עוגן הוא קטע טקסט ממנו מוציאים קישור לדף חיצוני או קישור פנימי בתוך האתר. הטקסט יהיה בנוי ממילה אחת או מספר מילים בודדות. משום שטקסט העוגן הוא שמנחה את מנוע החיפוש גוגל אודות נושא העמוד והתחום בו הוא עוסק, החשיבות שלו לקידום האתר היא רבה. קחו בחשבון שיש להשקיע מחשבה רבה בעבודת בניית טקסט העוגן שאגב הוא חלק בלתי נפרד מבניית קישורים. היה ועבודת בניית האנקור אינה נכונה ו/או מקצועית, אזי קידום האתרים יספוג מפלה וחבל.

כיצד נכון לסמן את טקסט העוגן

כדי לחזק ולהעצים את חווית המשתמש, נכון להראות לגולש בבירור היכן ממוקם טקסט העוגן וכך גם באשר לקידום האתר. הצגת קישור שלא מסומן וברור לעיני כל, עלול לגרום לגוגל לחשוב כי בוצעה פה פעולת מיסוך, מה שיפגע בקידום האתר. כדי לסמן את טקסט העוגן אתם יכולים: לצבוע את הטקסט בצבע, להדגיש אותו (בבולד ולעולם לא בכותרת H), לסמן אותו בקו תחתון. מרבית מערכות ניהול אתרים, מאפשרות לכם לשלוט בכיצד יראה קישור.

מערכות תוכן מסוימות ו/או תוספים שונים, מכירים בחשיבות של סימון העוגן ובמידה ולא הודגש טקסט העוגן, היא תתקבל התראה לכך בסימון בולט. כך למשל פועלת מערכת הוורדפרס עליה הותקן תוסף הקידום יוסט (YOAST) אשר יספק חיווי לכל מה שחשוב עבור קידום האתר.

כיצד תורם טקסט העוגן לחוויית המשתמש

כאמור טקסט העוגן הוא אלמנט חשוב עבור פעולות ה – SEO, אך לא רק, הוא עתיד לתרום רבות לחוויית המשתמש ואם לומר את האמת, חווית המשתמש חשובה כפליים מכל אלמנט אחר כולל קידום האתרים האורגני. תפקידו של טקסט העוגן הוא לאפשר לגולש להחכים ולהרחיב את הידע בו הוא מחזיק, כך למשל, אם נכנס הגולש למאמר בו מצא עניין, הוא יכול באמצעות טקסט העוגן להגיע למאמר דומה ו/או משלים ובכך להיחשף למידע חדש עבורו.

טקסט עוגן – הנעה לפעולה

טקסט עוגן, כל עוד משלבים אותו נכונה בטקסט, יכול להוביל את המשתמש למוצרים שונים ולהניע אותם לפעולה וזאת באמצעות שימוש בביטויים, כגון "צרו קשר", "למידע נוסף לחצו כאן". ככל שטקסט העוגן יצליח להניע את הגולש לפעולה, כך תצליחו להשיג אחוזי המרה גבוהים יותר אך זכרו כי יש לשלב את טקסט העוגן באופן שקול ומקצועי ולא להוסיף אותו היכן שלא צריך.

כיצד נכון לעורר עניין באמצעות טקסט העוגן

כדי להצליח עם משימת טקסט העוגן בתהליך ה- SEO, נכון לגוון עם טקסט העוגן, רק כך תצליחו ליצור פרופיל קישורים טבעי שגוגל תחבב. כדי ליצור תמהיל נכון של טקסט עוגן, יש לשלב אותו נכון בטקסט ובאופן הבא:

· שילוב של טקסט עוגן מדויק דהיינו יש לשלב את הביטוי המקודם כפי שהוא.

· שילוב של טקסט עוגן, שאינו מדויק דהיינו שילוב מילת המפתח המקודמת לה יצורפו אותיות חיבור ו/או מילים בווריאציה דומה לביטוי המקודם. לדוגמא – אם אתם מבקשים לקדם את הביטוי "השכרת רכבים" אתם יכולים לשלב בטקסט העוגן את הביטוי "חברה להשכרת רכבים וליסינג".

· שילוב של שם המותג, של הנעה לפעולה ו/או של שם הדומיין – על מנת ליצור קישורים (פנימיים או חיצוניים), אתם יכולים לשלב הנעה לפעולה כגול "לחץ כאן" להוסיף את שם המותג/החברה/העסק וכדומה. שילוב של טקסט עוגן מהסוג הזה, עתיד לסייע לכם הן בקידום האתר והן באחוזי ההמרה.

לסיכום – טיפול נכון בטקסט עוגן מוביל לשיפור תהליכי SEO.

צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 03-372-6226