האם סופם של הצגת ה URL'ים בתוצאות החיפוש הגיע?
מאת נתן רנקי | 29.12.2019
בקצרה – אתר אינטרנטי שמודד בין היתר את נפח התעבורה של כל אתר ברשת לצד מידע נוסף. אלקסה מעניק מדד (מספרי), ביחס ליתר האתרים ברשת (מאותה המדינה ובעולם כולו).
את המידע אוסף האתר באמצעות סרגל כלים, שהותקן אצל המשתמשים, כדי לצפות במידע המלא, יש להצטרף כמנויים בתשלום, אחרת המידע הוא חלקי בלבד.
את אלקסה הקימו ברוס ג'יליאט וברוסטר קייל בשנת 1996, כשהשניים חשבו על שם לחברה, הם מיד חשבו על הספרייה "אלכסנדריה" – ספריה בה אגרו את כל המידע של העולם הישן ומשם נגזר השם אלקסה.
אלקסה היא הלכה למעשה סרגל כלים ואתר אינטרנט, אשר מספק לכל דורש את נתוני תעבורת האינטרנט המסחריים.
סרגל הכלים של אלקסה, אוסף מידע אודות הרגלי הגלישה של כל אחד מהמשתמשים (וזאת בתנאי שסרגל הכלים הותקן במחשבי המשתמש), ומעביר אותם אל אתר החברה.
כל אחד מהמשתמשים שהוריד את סרגל הכלים של אלקסה, העניק לחברה את הרשות להשתמש במידע אודות הרגלי הגלישה שלו ולהשתמש בהם כבסיס למדד תעבורת הרשת, אותה מפרסמת החברה לאחר בחינה מדוקדקת של סך המידע.
אלקסה, מציעה לכל משתמש המלצות גלישה בהתאם למידע שהתקבל, בין היתר: ניתוח אופי הגלישה והשוואתו לגולשים אחרים (להם מאפייני גלישה זהים).
החברה שהוקמה בשנת 1996, נמכרה לאמזון תמורת לא פחות מ 250 מיליון דולר.
סרגל הכלים של אלקסה הוא כלי עבודה פשוט ונוח ועל כן כל מקדם אתרים משתמש בו ומי שלא, הגיע הזמן שישתמש בו.
סרגל הכלים מקל על זמינות הנתונים באמצעות קיצורי דרך ופיצ'רים ייחודיים, את סרגל הכלים מתקינים תוך שניות בודדות (בכל דפדפן שהוא), כך שהמידע הופך לזמין ברגע.
הגישה לכלי העבודה ולמקורות המידע הפופולאריים הופכת גם ההיא לפשוטה ובין היתר: מידע אודות תכנים אחרונים שהועלו למאגרי מידע מובילים, חיפוש במנוע חיפוש גוגל היישר מסרגל הכלים, כלים מעולם השיווק באינטרנט וכיוצא בזאת.
מודל הרווח של סרגל הכלים אלקסה הוא פשוט, כל אדם / מקדם אתרים, יכול להשתמש בסרגל הכלים ללא עלות ולקבל מידע בסיסי בלבד ומאידך ניתן לשלם עבור שימוש מקיף בסרגל הכלים ולקבל את סך המידע, אותו יודע סרגל הכלים לספק לגולש.