האם סופם של הצגת ה URL'ים בתוצאות החיפוש הגיע?
מאת נתן רנקי | 29.12.2019
בקצרה: תוכנית פרסום מבית גוגל, באמצעותה יכול כל בעל אתר לפרסם את האתר שלו או את עמוד הנחיתה. מפרסם רשאי לפרסם מודעות מעל תוצאות החיפוש ו/או באתרים נוספים, אשר משתתפים גם הם בתוכנית השותפים של מנוע חיפוש גוגל.
התשלום, מתבצע עבור כל לחיצה שבוצעה על המודעה. המודעות שיוצגו, הן אלו שעבורם הוצע המחיר הגבוה ביותר ו/או ציון האיכות שלהן הגבוה ביותר.
גוגל אדוורדס הוא מוצר הפרסום העיקרי עליו נשענת גוגל. מודל התשלום בעבור קמפיין אדוורדס הינו תשלום פר קליק (PPC). מודעות האדוורדס מופיעות בראש ובתחתית עמודי תוצאות החיפוש תוצאות ומסומנות כמודעה.
בשיטת פרסום זו משלם המפרסם (למנוע חיפוש גוגל) בעבור כל קליק שבוצע בפועל, על המודעה אותה פרסם. התשלום בעבור קליק יכול לנוע בין מספר אגורות לכמה שקלים, אך בשווקים ותחומים תחרותיים במיוחד, יכול כל קליק להגיע גם לכמה עשרות שקלים ואף לחצות את רף ה- 50 ₪.
כל עוד הפרסום בגוגל בשיטת ה- PPC מתבצע מקצועית, אזי יכול המפרסם (אתם) ליהנות מיתרונות רבים ומגוונים ובין היתר:
צפייה בסרטונים אותם העליתם – היה ואתם מקדמים עצמכם באמצעות סרטוני וידיאו, אתם עתידים לחשוף אותם באופן תדיר.
גוגל אדוורדס מאפשר לכל עסק/פרילאנס/ אדם פרטי להשקיע בקמפיין פרסום, משום שהתקציב נקבע על ידי המפרסם וכל תקציב בא בחשבון, כל עוד הוא חוצה את הרף המינימלי.
המפרסם (אתם) משלמים אך ורק אם תתבצע לחיצה על המודעה, ללא קשר לזמן הפרסום וללא קשר להיקף החשיפה. לא לחצו על המודעה, לא מתבצע תשלום.
המודעות של גוגל אדוורדס מתפרסמות מיידית יחסית (ישנו תהליך אישור מקדים אך מדובר בהליך מהיר יחסית) ובאמצעות מספר פעולות בודדות ופשוטות (בשונה מהקידום האורגני, אזי צריך זמן וסבלנות עד הופעת התוצאה).
משום שהמפרסם הוא שקובע את תקציב הפרסום, ישנה שליטה מלאה בהוצאות, כך יקבע מפרסם את התשלום עבור כל קליק, את התקציב היומי המקסימאלי ובכך ההוצאות לא יעברו את שנקבע מבעוד מועד.
המחיר המינימאלי נקבע על ידי גוגל וזאת בהתאם לאיכות המודעה, שנקבעת בהתאם לאחוז הקליקים שבוצעו והרלוונטיות (של האתר המפרסם) לנושא המודעה, אך בכל מקרה לא תגבה גוגל מעבר למחיר המקסימאלי אותו הגדיר המפרסם במצטבר. את התקציב ניתן לשנות בכל נקודת זמן.
מילות המפתח – המפרסם הוא שקובע את מילות המפתח שיקשרו למודעה אותה הוא מפרסם. המודעה שהועלתה בקמפיין גוגל, תופיע בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל, כל עוד הוקלדו (ע"י הגולש) מילות המפתח שהוגדרו על ידי המפרסם.
בחירת מילות המפתח, היא שתאפשר ללקוחות פוטנציאלים להגיע אל השירותים/המוצרים של המפרסם. מילות המפתח יהיו מילים ו/או ביטויים הקשורים לנושא האתר.
מיקוד לפי אזור וקהל יעד – ניהול נכון של קמפיין גוגל הוא שמאפשר למפרסם להתמקד בקהל יעד ספציפי ולהגדיר אותו, הן מבחינת המיקום הגאוגרפי, השפה אותה הם דוברים, השעות המועדפות לחשיפה והימים בשבוע שמבקש המפרסם להציף את המודעה. מיקוד קהל היעד מגדיל את אחוזי ההמרה והופך מבקרים ללקוחות.
כל מפרסם יכול בקלות למדוד את אפקטיביות הפרסום ואת הכדאיות שלו וזאת באמצעות כלי המעקב והסטטיסטיקה מבית גוגל. כל מפרסם בודק את אפקטיביות המודעות אותן הוא העלה לאוויר ובהתאם הוא פועל בהמשך.
אחד היתרונות המהותיים שפרסום בגוגל מציע, הוא העדר התחייבות מצד המפרסם ובמילים אחרות, בכל רגע נתון יכול המפרסם להפסיק את הפרסום.