אדסנס – Adsense

בקצרה: תוכנית שותפים מבית גוגל, באמצעותה יכולים בעלי אתרים להציג מודעות של גוגל (או של שותפיה העסקיים) ולחלוק עם גוגל את הרווח המצטבר.

התשלום למפרסם הוא בעבור כל קליק, אותו מבצעים הגולשים, כדי שבעל אתר יקבל אישור להטמיע מודעות אדסנס, עליו לעמוד במספר קריטריונים אותם מכתיב גוגל וכך גם יקבעו מיקומי המודעות באתר.

התשלום מועבר (על ידי גוגל) היישר לחשבון הבנק או בהמחאה, בסוף כל חודש עוקב ובתנאי שהמינימום לתשלום נחצה.

גוגל אדסנס היא פלטפורמה לפרסום אותה הגתה גוגל העולמית, הפלטפורמה יצאה לאור בשנת 2003 ומי שבחר להיות חלק מהתוכנית ואושר על ידי צוות העובדים של גוגל, רשאי להציג את מודעותיו של גוגל באתר/ בבלוג שלו.

המודעות שיופיעו באתר ו/או בבלוג המפרסם, יכולות להיות מודעות טקסט או מודעות תמונה בגודל משתנה – גודל סטנדרטי אותו קבעה גוגל או מודעה בהתאמה אישית לבחירת המפרסם.

פרסום בסלולר

פורמט נוסף אותו מציעה גוגל למפרסמים, הוא מודעות לאתר המוצג ומותאם לסלולרי ואלו הם:

  • בחלקו התחתון של המסך, תופיע מודעה מודבקת.
  • ברגע בו עוזב הגולש את האתר תופיע מודעה.
  • מודעות סטנדרטיות של אדסנס אשר משנות את הגודל באופן דינאמי, בהתאמה להצגתם באתרים שונים.

גוגל שואפת להתאים כל מודעה לתכני האתר ואם ניתן היא אף תתאים את המודעה לתוכן המוצג בדף המדובר – לצורך העניין; באתר שמציג סקירה רפואית, יוצגו מודעות של תרופות בנושא המדובר וכיוצא בזאת, באופן זה הסיכוי שהגולש (אשר הגיע לעמוד המדובר) ילחץ על המודעה, יהיה גבוה יותר. חשוב לזכור כי קיים סיכוי, שתיתקלו במודעות לא קשורות לאתר בו אתם נמצאים ועל כן יצא לכם לצפות במודעות רימרקטינג על פי רוב זה קורה משום שבעבר שביקרתם באתר אליו משויכת המודעה.

התשלום עבור מודעות האדסנס

התשלום אותו מקבל בעל האתר עבור מודעות אדסנס מבוסס על מודל ה – PPC (תשלום פר קליק) כל פעם בה יקליק גולש על המודעה, יקבל המפרסם סכום כסף.

סכום זה אינו "ידוע" מראש וזאת משום שלכל תחום ותת תחום הסכום שלו. כך למשל מודעה מתחום הנדל"ן, תאפשר למפרסם להרוויח יותר ממודעה למכירת ויטמינים.

היה ואתם בונים אתר אינטרנטי, במטרה להפוך אותו לממשק פרסומי שהרווח שלו הוא מפרסומות בלבד, עליכם להשקיע מחשבה מקיפה אודות התחום ו/או תת התחום הנכון לכם ולרווח אותו אתם מתכננים ליצור.

איפה תמקמו את הפרסום באתר

בעידן הנוכחי, מרבית הגולשים מתעלמים מהפרסומת ולהבדיל משנים עברו, הם לא מייחסים להם חשיבות (כאילו הן לא קיימות באתר), על כן למיקום המודעה חשיבות נעלה – כך למשל נכון שתציבו מודעות בתוך הטקסט (בין הפסקאות) על מנת הגולשים לא יתעלמו מהן, כמו שמתעלמים ממודעות שמוצבות בתחתית או ציידי העמוד.

פסילת חשבון

חשוב מאוד להבין ולקחת בחשבון שאת גוגל קשה לרמות וגם אם מצליחים לעשות זאת לתקופה קצרה, גוגל עולה על "הרמאים" ומרגע זה והילך היא לא סלחנית. גוגל, לא אוהבת שמנסים לרמות אותה ואת הגולשים שלה. אם אתם מקימים אתר להצבת מודעות אדסנס קחו בחשבון שאל לכם לשלב מודעות שיוצרות מצג שווא כאילו הן חלק אינטגרלי מהתוכן, אל לכם לשלב אותן כחלונות קופצים ובטח שלא במיילים, אל תעלו מודעות באתרים שמפרים זכויות יוצרים (אתרי הורדות ו/או צפייה ישירה) ואל תלחצו על המודעות של עצמכם, כדי להרוויח יותר כסף, גוגל בסוף יעלו עליכם ותשלמו מחיר גבוה יותר.

כך תעקבו אחר התוצאות של המודעות שלכם

אם אתם חלק מפורמט המודעות של אדסנס, אתם יכולים לצפות בביצועי המודעות שלכם ולקבוע אילו מודעות אפקטיביות יותר עבורכם ואילו מודעות מניבות רווחים נמוכים יותר ואפשר לוותר עליהן. תוכלו לחסום מפרסמים וסוגי מודעות ובעצם לשלוט בתכני הפרסומות המוצגות.

צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 052-6977708