מילון מונחים

H
HTML

בקצרה: HTML ראשי תיבות של HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE היא למעשה שפת סימני עריכה לתמלילים המשמשת כשפת תגיות לצרכי תצוגה…

קרא עוד
R
RSS

בקצרה: (RSS (REALLY SIMPLE SYNDICATION הינה טכנולוגיה בפורמטXML המשמשת למטרות פרסום תוכן מעודכן מאתרי אינטרנט שונים. אתרים רבים עושים שימוש…

קרא עוד
Y
YMYL

בקצרה : מדובר בראשי תיבות של Your Money Your Life מונח זה מתאר אתרים העוסקים בתחומים שמשפיעים הכסף שלך(Your Money) או החיים שלך(Your Life) ואפשר גם להוסיף הבריאות שלך.מאתרים אלו נדרשים פרמטרים נוספים של ניסיון, סמכותיות, ואמינות על מנת להיות מדורגים גבוה ב SERP, והיו הראשונים להיות מושפעים מעדכון EAT באלגוריתם של גוגל (ידוע גם כעדכון מדיקל)

א
אג'קס – (AJAX)

בקצרה: AJAX (אג'קס) היא למעשה אוסף של טכנולוגיות המאפשרות יצירה של יישומי רשת אינטראקטיביים המבוססים על קוד המופיע בדף HTML…

קרא עוד
אגריגטור (Aggregator)

בקצרה: אגריגטור הינה שיטה לאיסוף ומיון מידע, כאשר השימוש בה נעשה למטרות העברת מידע לאדם מסוים על פי העדפותיו, תחביביו,…

קרא עוד
אדוורדס (Adwords)

בקצרה: תוכנית פרסום מבית גוגל, באמצעותה יכול כל בעל אתר לפרסם את האתר שלו או את עמוד הנחיתה. מפרסם רשאי…

קרא עוד
אדסנס – Adsense

בקצרה: תוכנית שותפים מבית גוגל, באמצעותה יכולים בעלי אתרים להציג מודעות של גוגל (או של שותפיה העסקיים) ולחלוק עם גוגל…

קרא עוד
און פייג' (OnPage)

פרמטרים אשר משפיעים על הדירוג במנוע החיפוש וממוקמים בדף ספציפי לדוגמא: כותרת טקסט ודף, תגי מטה, קישורים יוצאים (לאתרים אחרים), תוכן איכותי, מהירות טעינת הדף, התאמה לגלישה במובייל וכיוצא בזאת.

אוף פייג' (OffPage)

אלמנטים מחוץ לעמוד, אשר משפיעים על הדירוג במנועי החיפוש ובין היתר: קישורים מאתרים חיצוניים, וותק דומיין, רישום באינדקסים מקומיים (אם מדובר על עסק מקומי) ועוד. יש מי שמפריד את מערך בניית הקישורים משיווק באתרים חיצוניים לדוגמא: באתרים גדולים יהיה אפקטיבי יותר לציין את שם כותב הכתבה/המאמר – כך הסיכוי שיגיעו גולשים אל אתרו הוא גדול יותר מהסיכוי, שיגיעו גולשים חדשים בשל קישור שהוצא מ – מילת מפתח.

אופטימיזציה למנועי חיפוש (Search Engine Optimization SEO)

בקצרה: סך הפעולות, אותן מבצעים כדי לקדם אתר למיקום גבוה ככל האפשר, בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש השונים ובראשם גוגל….

קרא עוד
אחסון (Hosting)

אחסון הוא שרת מרוחק, בו מתארחים אתרי האינטרנט ומוצגים כך שכולם יכולים לצפות בהם. בעידן הנוכחי ישנן מספר חבילות אחסון…

קרא עוד
איי.אס.פי (ASP)

בקצרה: ASP הינו ראשי תיבות של ACTIVE SERVER PAGES (דפי שרת אקטיביים) שהיא למעשה טכנולוגיית צד שרת של חברת מיקרוסופט…

קרא עוד
אינדקס (Index)

בעבר הביטוי אינדקס הגדיר אתר שמאגד קישורים שנאספו באופן ידני, כיום הביטוי אינדקס מתאר גם אינדקסים אוטומטים – ועל כן ניתן לומר כי עמוד אותו סרק גוגל "התאנדקס".

אינפוגרפיקה (InfoGraphic)

בקצרה: אינפוגרפיקה היא דרך ויזואלית, ברורה וקלה להבנה, להצגת באופן חזותי מידע כמותי ואיכותני (עובדות ונתונים מספריים המוצגים באמצעות איורים…

קרא עוד
איצ'.טי.טי.פי (HTTP)

בקצרה: פרוטוקול באמצעותו ניתן לגלוש במהירות ובנוחות מרבית בין האתרים השונים ברשת האינטרנטית – כל כתובת אתר מתחילה ב HTTP…

קרא עוד
איצ'.טי.טי.פי אס (HTTPS)

בקצרה: (HTTPS – (HYPER TEXT TRASFER PROTOCOL SECURE הוא למעשה פרוטוקול תקשורת המיועד לצרכי אבטחת מידע ברשתות מחשבים והוא מיושם…

קרא עוד
אלגוריתם (בקידום אתרים)

אלגוריתם הינה שיטה או דרך מאורגנת של כללים או פקודות (קוד תוכנה) אשר נועדו לסייע בפתרון בעיה מסוימת או לצרכי…

קרא עוד
אלקסה (Alexa)

בקצרה – אתר אינטרנטי שמודד בין היתר את נפח התעבורה של כל אתר ברשת לצד מידע נוסף. אלקסה מעניק מדד…

קרא עוד
אס אמ איקס – SMX- Search Marketing Expo

בקצרה: SMX (שזה ראשי תיבות של SEARCH MARKETING EXPO) הינו כנס שנתי המתקיים על ידי ועבור אנשי קידום אתרים ושיווק…

קרא עוד
אף.טי.פי (FTP)

בקצרה: FTP ראשי תיבות של FILE TRANSFER PROTOCOL הוא למעשה פרוטוקול תקשורת  המשמש למטרות העברת  נתונים  בין תוכנת לקוח FTP…

קרא עוד
אקס.אמ.אל (XML)

בקצרה:XML ראשי תיבות של EXTENSIBLE MARKUP LANGUAGE הוא למעשה תקן המשמש למטרות ייצוג נתונים במחשבים, כאשר השימוש ב-XML מיועד למטרות…

קרא עוד
אקסרומר (Xrumer)

XRUMER היא למעשה סוג של תוכנה המשמשת בעיקר לצרכי קידום אתרים במסגרת מה שמכונה בשפה המקצועית: קידום אתרים אפור/שחור או…

קרא עוד
ארגז החול (Sand Box)

בקצרה: ארגז החול היא תופעה המגדירה אתר שנעלם מראש תוצאות החיפוש ומנגד הוא ממוקם במיקום לא ריאלי – לעיתים האתר…

קרא עוד
אתר מראה (Mirror Site)

אתר שהוא העתק מדויק של אתר ספציפי ומשמש לגיבוי אתר המקור. מנועי החיפוש סולדים מתכנים מועתקים, על כן קיימת חשיבות נעלה לציין בתג ייעודי כי אתר המראה הוא "עותק מאושר", אחרת יוענשו האתרים, משום שמנוע החיפוש גוגל יטעה לחשוב שהאתרים מועתקים בשל כפילות התוכן בין השניים.

ב
באנר Banner

שיטת פרסום גרפית להצגה ויזואלית של שרות ו/או מוצר. נכון להיום, קיימים פורמטים קבועים מבחינת גובה ואורך הבאנר, שנכון להטמיע…

קרא עוד
ביד (BID)

תחרות מפרסמים אחר מילת מפתח ספציפית – המודעה שתופיע במקום הגבוה ביותר, תהיה של המפרסם שיציע את ההצעה הגבוהה ביותר. כל מפרסם מגדיר מראש את העלות המינימאלית אל מול העלות המקסימלית אותה הוא מוכן לשלם.

בינג (BING)

בינג הינו מנוע חיפוש אינטרנטי הנחשב לחלוץ בכל הקשור לחזות גרפית של תוצאות החיפוש, בינג החל את פעילותו עוד בשנת…

קרא עוד
ביקור (Visit)

כל גולש, שנכנס לאתר ספציפי יקרא מבקר. חשוב להבדיל בין מבקר למבקר ייחודי והכוונה היא (ע"פ Google Analytics),  מבקר שנכנס באותו יום או שעה פעמיים, לאותו אתר יחשב למבקר אחד בלבד ומאידך מספר הפעילות הכוללת או הביקורים באתר עתיד להיות 2.

בלוגרול (Blogroll)

רשימה של קישורים בבלוג ספציפי המפנים לבלוג מאותה המשפחה. קישורי הבלוגרול נחשבים לקישורי Dofollow ופעמים אחדות הם משמשים להחלפת קישורים.

בניית קישורים (Link Building)

בקצרה: בניית קישורים הינה פעולה שכיחה וחשובה המתבצעת באופן רציף במהלך תהליך קידום אתרים אורגני. ישנן לא מעט שיטות לבניית…

קרא עוד
בסיס נתונים (Data Base)

מאגר נתונים ליצירת תוכן דינאמי באתר. בסיס נתוניםף על פי רוב, מאוחסן בכתובת שונה, או בשרת אחר מכתובת האתר לצורך אבטחה גבוהה יותר.

ברנד (Brand)

קידום אתרים אשר מתבצע באופן לא ראוי ו/או הוגן, בכדי להשיג תוצאות במהירות, בין היתר הוספת קישורים רבים באתר על מנת למקם אותו גבוה בתוצאות החיפוש.

ג
ג'אווה סקריפט Java Script

בקצרה: JAVA הינה שפת תכנות הנחשבת לאחת משפות התכנות הנפוצות והשימושיות ביותר בעולם. שפה זו החלה להיות מפותחת בשנת 1991…

קרא עוד
ג'יי קוורי JQuery

בקצרה: JQueryהיא למעשה ספריית JAVA SCRIPT הנתמכת על ידי דפדפנים שונים ומטרתה להקל על תהליך כתיבת סקריפטים לצד הלקוח, ה-…

קרא עוד
גוגל (Google)

בקצרה: חברת גוגל היא חברת טכנולוגית בינלאומית אשר יוסדה בארצות הברית על ידי סרגיי ברין ולארי פייג' בשנת 1998. מאז…

קרא עוד
גוגל AMP

בקצרה: AMP (ראשי תיבות של ACCELERATED MOBILE PAGES) הוא למעשה פרויקט משותף של גוגל, טוויטר וגופים נוספים שמטרתו יצירת דפי…

קרא עוד
גוגל אנליטיקס (Google Analytics)

בקצרה: כלי חינמי מבית גוגל, המאפשר לבעלי אתרים לעקוב אחר התנועה באתר ולהבחין מאין הגיעה התנועה הנכנסת לאתר ומידע רב…

קרא עוד
גוגל פלוס (Google Plus)

בקצרה: "רשת חברתית" שהוקמה על ידי גוגל במטרה להתחרות ב "פייסבוק", הרשת החברתית הגדולה בעולם ועתידה להיסגר ב Q2 של…

קרא עוד
גרף הידע של גוגל (Knowledge Graph)

בקצרה: Knowledge Graph (גרף הידע) הוא למעשה בסיס הידע המרכזי בו חברת גוגל עושה שימוש למטרות שיפור תוצאות החיפוש המופיעות…

קרא עוד
ד
דו פולוו (Do Follow)

בקצרה: DO FOLLOW הינו מונח מתחום קידום אתרים אשר נועד לתאר קישורים (לינק) כברירת מחדל המופיעה ללא סימון מיוחד בקוד….

קרא עוד
דומיין / שם מתחם (Domain)

כתובת אתר האינטרנט המורכבת מתחילית קבועה וסיומת משתנה בהתאם לסוג/אופי האתר ובהתאם למדינה בה הוא מתופעל. כל אדם יכול לרכוש…

קרא עוד
דחיסת מילות מפתח (Keyword stuffing)

בקצרה: Keyword stuffing (דחיסת מילות מפתח) הינו מונח מתחום קידום האתרים המתאר טכניקה וותיקה במסגרתה מילות המפתח הוטמעו בדחיסות יתרה…

קרא עוד
דלת אחורית (Doorway Passage)

בקצרה: Doorway Passage (דלת אחורית) הינו מושג מעולם קידום אתרים באינטרנט המתאר פעולה במסגרתה המקדם מפנה את הגולשים לדף אינטרנט…

קרא עוד
דף מטמון (Cache)

בקצרה: CACHE (דף מטמון) הינו מונח מקצועי מתחום מדעי המחשב אשר נועד לתאר עותק נתונים המאוחסנים במיקום אחר מהמקור אשר…

קרא עוד
ה
האדר (Header)

כותרת באמצעותה מנועי החיפוש ובראשם גוגל, מבינים במה עוסק האתר ועל כן כותרת זו היא הכותרת החשובה ביותר באתר האינטרנטי. האדר נקרא H1 ומעבר לכך ישנן כותרות משנה נוספות הנקראות H2 H3  וכן הלאה.

החזר השקעה (return on investment ROI)

מושג שנלקח בהשאלה מעולם העסקים ונועד לבחון את ההשקעות האינטרנטיות ובעיקר בכל הקשור לפרסום באינטרנט. ולצורך העניין : קמפיין ספציפי של מפרסם שבחר בקמפיין PPC יעלה לו 100 ש"ח ויפיק לו 50 לידים שמתוכם יצליח המפרסם לסגור 5 לידים ויהפוך אותם ללקוחות משלמים – נניח כי מכל לקוח הרווח מסתכם ב 100 ש"ח.

משום שההשקעה לקמפיין הפרסום היא 100 ש"ח והרווח הוא 500 ש"ח, אזי החזר ההשקעה הוא 400 ש"ח.

היררכיה (Hierarchy) – הסדר הלוגי באתר

משום שהיררכיה חשובה מאוד לאתר, נכון להקפיד ולבנות אותה נכון כבר בשלבים הראשונים של תהליך בניית האתר. דוגמא להיררכיה – באתר דף אב לו מקושרים 4 דפים שונים וכל אחד מארבעת הדפים מקושר לעוד 3 דפים שמקושרים גם הם לעוד שני דפים, שהרי במקרה מסוג זה ניתן לומר כי ישנם 4 רמות של היררכיה באתר וכן הלאה.

הפניה (Redirect)

סיטואציה בה משתמש X מופנה מכתובת אחת באתר אל כתובת אחרת – (אין זה משנה אם הכתובת אליה מתבצעת ההפניה היא באתר אחר או באותו האתר). בקידום אתרים נהוג לבצע הפניה מאתר ישן אל אתר חדש, שעתיד להחליף אותו וזאת כדי לשמור על דירוגי הדפים הישנים. בין יתר ההפניות נהוג לבצע הפנית 301 שהיא הפנייה קבועה והפניית 302 שזוהי הפניה זמנית.

הצפרדע הצועקת (Screaming Frog)

בקצרה: תוכנת הצפרדע הצורחת (בתרגום חופשי) הינה זחלן (Crawler) אשר סורק את האתרים הקיימים ברשת על מנת שיוכל לשלוף מהאתרים…

קרא עוד
התנערות (Disavow)

בקצרה: DISAVOW (התנערות) הידוע גם בשם DISAVOW TOOL הוא למעשה כלי עזר ייעודי של גוגל באמצעותו ניתן להורות  לאלגוריתם של…

קרא עוד
ו
וובמסטר טולס (Webmaster Tools)

כלי מבית גוגל אשר מאפשר לבעלי אתר לקבל באופן רציף התראות מגוגל, לבדוק את מיקום האתר בהתאם לשאילתות שונות ולקבל המלצות מגוונות שיאפשרו לו לשפר את אתרו. עוד ניתן באמצעות וובמסטר טולס לשלוח בקשות לרבות: בקשה לכלול עמודים נוספים באינדקוס האתר ולערער על עונש שקיבל אתר בשל הפרת הקווים המנחים אותם הגדירה החברה.

וורדפרס (WordPress)

בקצרה: מערכת ניהול תוכן ששימושה המקורי היה לכתיבת בלוגים אך עם השנים קיבלה וורדפרס תפנית מפתיעה וכיום נבנים באמצעותה אתרי…

קרא עוד
וותק דומיין

גיל הדומיין דהיינו השנה בה נרכש הדומיין. מנועי החיפוש בראשם ענקית החיפוש גוגל, מיחסים חשיבות רבה לגיל הדומיין ודפי האתר, כך אתר בעל דומיין וותיק יותר, יחשב כאמין ויציב יותר ועל כן חשוב לרכוש דומיינים לתקופות ארוכות וזאת כדי להראות למנועי החיפוש כי האתר שלכם רציני

ויראלי

יכולת של פריט ספציפי להתפשט ברשת ולהיות משותף על ידי משתמשים שונים וכפועל יוצא הוא זוכה בכמות גדולה של צפיות. המונח ויראלי מתאים גם לאדם או גוף ספציפי אשר מתכננים לייצר מבעוד מועד תוכן ויראלי שירוץ מאדם לאדם.

ז
זחלן (Crawler)

חלק מהאלגוריתם של מנוע החיפוש גוגל שנועד לבקר בכמה שיותר דפי אתר. הזחלן מגיע יותר לבקר באתרים הנוהגים להתעדכן יותר. שימו לב שאתם לא מונעים מהזחלן לבקר באתרכם וזאת כדי לא לפגום בנראות של עמוד התוצאות.

זנב ארוך (Long Tail)

שאילתות (Queries) שנוצרו ממספר גדול של מילות מפתח לכל שאילתה נפח חיפוש קטן אך כל השאילתות יחד, יוצרים נפח גדול מאוד לעיתים יותר ממילות מפתח קצרות. מקדמי אתרים רבים עובדים קשר בין היתר כדי שהאתר שלהם יופיע במקומות גבוהים גם עם זנב ארוך.

ח
חוות תוכן (Content Farm)

אתר בעל כמות עצומה של תוכן המכיל ביטויים פופולאריים במטרה לייצר תנועה גדולה של גולשים. איכות התכנים בחוות תוכן אינה בראש סדר העדיפויות של בעלי האתרים, כך שהם נוהגים לערוך או לחילופין להעתיק תכנים מאתרים אחרים, תוך שהם "גונבים" זכויות יוצרים.

ט
טוויטר (Twitter)

בקצרה: טוויטר היא רשת חברתית (חינמית) אשר פועלת בשיטת התווים ובמילים אחרות, יוזר יכול לכתוב סטטוס שאינו עולה על 140…

קרא עוד
טייטל (Title)

החלק הנראה בעמוד התוצאות של מנועי החיפוש והיא הכותרת. זהו תג המטא החשוב ביותר עבור מנועי החיפוש משום שכך ניתן להחליט באשר לרלוונטיות של עמוד X לשאילתא אותה הקליק המשתמש. לרוב הכותרת תכיל מילת מפתח רלוונטית לתוכן האתר.

טקסט עוגן (Anchor Text)

בקצרה: הטקסט (יכול להיות גם מילה אחת כולל כתובת אליה מפנה הקישור), ממנו מוציאים קישור. טקסט עוגן הוא אלמנט חשוב…

קרא עוד
טראסטראנק (Trustrank)

בקצרה: Trustrank הוא אחד מהמדדים של גוגל למטרות דירוג הסמכות (אמון) של אתרים מסוימים ברשת מהם יוצאים קישורים לאתרים אחרים….

קרא עוד
טראקבק (Trackback)

כתיבת פוסט במטרה לקשרו לפוסט אחר – החלק המקשר בפוסט ירשם כתגובה בפוסט אחר וכך האתר שפרסם את הפוסט (כתגובה לפוסט המקור) יקבל קישור מהאתר המקורי בו פורסם הפוסט עליו נכתב פוסט תגובה. ספאמרים רבים נוהגים להשתמש בטראקבק ועל כן במרבית ממערכות הבלוגים חשוב קודם לאשר תגובות כל עוד מדובר במגיבים לא מוכרים.

י
יאהו – (Yahoo)

בקצרה: יאהו הינה חברת תוכנה אמריקאית המפעילה שירותים אינטרנטיים רבים ואת פורטל יאהו אשר הינו אחד מהאתרים הפופולאריים ברחבי העולם…

קרא עוד
יאלפ (Yelp)

האתר הגדול ביותר שהוקם כדי להעניק מידע אודות ועבור עסקים מקומיים בארה"ב. האתר מוכר כאמין במיוחד בזכות גולשים שדאגו לשבח ולהלל אותו. האתר עוסק ופועל כנגד עסקים אשר דואגים לפרסם ביקורות חיוביות יתר על המידה, כאלו שנחשבות לא אמינות ומפוברקות.

יוטיוב (Youtube)

אתר שיתוף וידיאו הגדול בעולם. האתר נבנה על ידי שני סטודנטים ונרכש על ידי גוגל. באמצעות Youtube  ניתן להעלות ולצפות בסרטונים בהתאם לתגיות ו/או חיפוש נושאים ספציפים. בעת הנוכחית החלו לשלב בסרטונים פרסומות קצרים כך שכל יוצר (בעל וידיאו) יכול להרוויח כסף בהתאם לתנאים אותם הכתיבה ענקית החיפוש גוגל.

יחס המרה – CONVERSION RATE

אחוז / מספר הגולשים באתר ספציפי שהפכו מגולשים מזדמנים ללקוחות פוטנציאלים דהיינו ביצעו פעולות אותן הגדירו בעלי האתר כמטרה לרבות…

קרא עוד
ייחס נטישה (bounce rate)

מדד המצביע על אחוזי הנטישה באתר – מספר הגולשים שהגיעו לאתר, בילו בו מספר שניות בלבד ויצאו ממנו. המטרה היא ליצור אחוזי נטישה נמוכים. נטישה גבוהה עתידה להיגרם כתוצאה מכשלים רבים באתר ובין היתר אתר שאינו מותאם לגלישה בסלולר וכיוצא בזאת.

כ
כתובת אתר (url)

כתובת מלאה של עמוד X בו מצוי הגולש. URL לא תמיד זהה לשם הקובץ שעל השרת וזאת משום שניתן לשכתב אותו –(פעולת Rewrite)

ל
לארי פייג' (Larry Page)

מייסד גוגל המשמש כנשיא ומנכל החברה.  פייג' מוכר כאבי ה- PageRank – אלגוריתם מהפכני מבית גוגל שידע לדרג אתרים ע"פ…

קרא עוד
מ
מאט קאטס (Matt Cutts)

עובד גוגל המשריין את תפקיד מנהל מחלקת איכות החיפוש בחברה. מאט הוא הפנים הציבוריות של גוגל בכל הקשור לתעשיית קידום האתרים הבינלאומית. בבלוג של מאט ניתן לקרוא פוסטים אותם הוא מפרסם ומעדכן , ניתן לעקוב אחריו בחשבון הטוויטר ואף לצפות בסרטונים שהוא מעלה לערוץ היוטיוב תחת ערוץ "מנהלי האתרים של גוגל".

מג'סטיק (Majestic SEO)

כלי רשת לניתוח קישורים באתר – שלכם או של המתחרים שלכם. מג'סטיק מאפשר לבצע סימולציה של מנוע חיפוש אמיתי וכולל : גורמי דירוג שעתידים להצביע על קישורים טובים. האתר מספק לגולש נתונים מיידים כמעט בזמן אמת

מילות מפתח (Keywords)

מילים / צירופי מילים, אותם מקיש הגולש בתיבת החיפוש של מנוע החיפוש וזאת כדי להגיע במהירות למידע המבוקש. כדי שאתר יעלה בהתאם למילת החיפוש יש להזין את מילות המפתח בתוכן המוטמע באתר – כאן המקום לציין כי לתוכן חשיבות נעלה בתהליך הקידום – מנועי החיפוש יודעים לעשות את ההתאמה ואת הרלוונטיות בין אתר אינטרנט לבין מילת מפתח באמצעות התוכן שקיים באתר והשימוש של מילות המפתח בו.

מיסוך (Cloaking)

קידום אתרים שחור באמצעותו מציגים עמוד אחד למנועי החיפוש ועמוד אחר לגולשים – חשוב להבין כי מיסוך עתיד לגרום לענישת האתר.

מנהל התגים (Tag Manager)

יישום מבית גוגל באמצעותו ניתן לנהל סימונים במקום אחד ע"י תגים (הטמעת Analytics , Adwords  ועוד ) באתרי אינטרנט או אפליקציות וזאת במקום להכניסם בקוד המקור.

מנוע חיפוש (Search Engine)

בקצרה: מנוע חיפוש הוא מנוע אשר מצליח לחבר בין שאילתה המוזנת באינטרנט לבין התוצאות האינטרנטיות המתאימות והרלוונטיות ביותר. כיום, ישנם…

קרא עוד
מפת אתר SITEMAP

בקצרה: מפה שתפקידה למפות את כל עמודי האתר באופן היררכי ונכון, כך שהזחלנים (הבוטים) של מנוע החיפוש גוגל, יוכלו להגיע…

קרא עוד
נ
נופולו (Nofollow)

סימון ייחודי של קישורים במטרה שלא יעבירו "מיץ קישורים" ולא ישפיעו על דרוג אתרים אחרים – מאידך ישנן דוגמאות לא מעטות שעדיין ניתן להשתמש בסימונים אלו כדי לגרום לדף להתאנדקס ולהתווסף למאגר האתרים של מנועי החיפוש בראשם גוגל.

ניווט (Navigation)

הצורה בה מנווטים באתר או אפליקציה מסויימת לרבות התפריטים שנבחרו לאתר, הקישורים הפנימיים בין העמודים וכו. ניווט טוב שנבנה תוך מחשבה תחילה כבר בשלבים הראשונים של בניית האתר או האפליקציה, הוא אתר טוב שסביר שיהי נוח למשתמש הקצה (לגולש).

ניוזלטר (Newsletter)

עלון חדשותי שנשלח באופן קבוע ע"י דיוור אלקטרוני וזאת במטרה לעדכן על תכנים חדשים שהוזנו באתר ספציפי לרוב באתר ממנו נשלח הניוזלטר. מרבית הנמענים נרשמו לקבלת הדיוור מבעוד מועד ולניוזלטר מטרה אחת ברורה – לשווק את שרותי האתר ואת התכנים שבו ולשמור על קשר רציף עם לקוחות / מתעניינים ועוד.

ס
סגמנטציה (Segmentation)

חלוקה ב Google Analytics. החלוקה יכולה להיות מורכבת ולצורך העניין חלוקה בין כל המשתמשים שגלשו בנייד וגם אלו שגלשו בשפה הגרמנית, אך היא יכולה להיות חלוקה פשוטה יותר ולראייה מקטע הכולל את התנועה שהגיעה ממנועי החיפוש ומקטע בו תנועת המקור היא מאתרים אחרים ברחבי הרשת.

סחר אלקטרוני (e-commerce )

אתרים המאפשרים לגולש לרכוש מוצר או שרות. באתר מוטמעת מערכת סליקה ו/או PayPal.

סיגנלים חברתיים (Social Signals)

בקצרה: סיגנלים חברתיים (SOCIAL SIGNALS) הם למעשה מכלול הפעולות אותם מבצעים הגולשים על מנת להפיץ תכנים שונים ברשתות החברתיות (SOCIAL MADIE)….

קרא עוד
ספאם (Spam)

סך הדרכים והשיטות שגורמים לתוכן לא רלוונטי להיחשף בפני גולשים רבים יחסית ברשת האינטרנטית. ספאם יכול לכלול מטרות עקיפות לרבות קידום אתרים ברשת ו/או ניסיון הונאה – (פישינג). עם השנים וצמיחת מספר המשתמשים ברשת האינטרנטית, הפך הספאם לנפוץ מאוד ומנגד חברות מסחריות מפתחות באופן קבוע מנגנונים מתקדמים שילחמו בספאם.

ספק (Vendor)

ספק שמארגן ומוסר תוכן לאתרי אינטרנט שונים ברשת, לרוב כנגד תשלום או שת"פ.

ספק שירותי אינטרנט (ISP )

ספק האינטרנט של משתמש ספציפי. מנועי החיפוש ובראשם גוגל, יודעים לזהות את מיקום המשתמש (אם לא במדויק אז בערך), בזכות המרכזיות של הספקים – זיהוי מדוייק יותר מתבצע באמצעות סלולארי ומערכות ה – GPS.

ע
עדכון (Update)

בכל הקשור לקידום אתרים העדכון הוא של אתר אינטרנט או אלגוריתם של מנוע חיפוש (פינגווין ופנדה). ככל ששמים דגש ומעדכנים תדיר אתר אינטרנט, כך הזחלן של מנועי החיפוש מבקרים בו יותר ויותר.

עלות לפי חשיפה cpm -click per mille

חשיפה של אלף צפיות מזכה בתשלום. במודל פרסומי זה נעזרים לרוב ספקים עצמאים ומתאים למי שמבקש ליצור חשיפה ולא בהכרח מכירה.

עלות לפעולה (cost per action CPA)

בקצרה: CPA הינו מודל תשלום המבוסס על תשלום בתמורה לפעולה מסויימת. הפעולה הזו יכולה להיות רכישת מוצר מסויים, מילוי פרטים…

קרא עוד
עמוד נחיתה (Landing Page)

עמוד אליו מגיעים הגולשים דרך קמפיין שנועד למכור מוצר או שירות. דף הנחיתה על פי רוב הוא עמוד ייעודי לקמפיין אך לעיתים יהיה הדף חלק בלתי נפרד מהאתר. הדף בנוי מקטע ויזואלי (תמונה ו/או קטע וידיאו) וטקסט קצר שלעיתים משלב קופי.

פ
פי.אייצ'.פי (PHP (Personal Home Page

בקצרה: (PHP (PERSONAL HOME PAGE היא למעשה שפת תכנות לכתיבת סקריפטים (שפת תסריט) המיודעת בעיקר לצרכי תכנות יישומי אינטרנט בצד…

קרא עוד
פיד (Feed)

תוכנה שקוראת פידים ומאפשרת הצגתם באתר ספציפי מאתר אחר. הפיד מאפשר משיכת פידים ממספר אתרים במקביל. עוד משמשת המילה פיד לתיאור אתרים בהם אוסף בלתי נדלה של עדכונים וחדשות לרבות פייסבוק.

פייג'ראנק (PageRank)

אלגוריתם ראשון אותו הוציאה גוגל באמצעותו ניתן להעריך רלוונטיות של דף ספציפי ברשת האינטרנט – ככל שלדף X יותר קישורים מאתרים אחרים ברשת, כך הוא יהיה רלוונטי יותר (קישורים מעידים על הצבעת אמון). הציון של הפייג'ראנק נע בין 0 ל 10 והציון משקף את איכות וכמות הקישורים שמופנים אליו. האלגוריטם נקרא על שם לארי פייג – אחד ממייסדי גוגל.

פייסבוק (Facebook)

רשת חברתית המכילה מאות מיליוני משתמשים מרחבי העולם. את הרשת ייסד מארק צוקרברג בשנת 2004 ומאז ועד היום הפכה פייסבוק…

קרא עוד
פינגווין (Penguin)

עדכון אלגוריתמים מבית גוגל שמטרתו לפגוע בכל אתר אשר עושה שימוש לא נכון בקישורים ומבצע בניית קישורי ספאם ו/או קישורים מאסיביים באתר. האלגוריתמים של פינגווין (בשונה מפנדה ויתר האלגוריתמים), משפיע על כלל גרסאות גוגל בו זמנית ובכל העולם. בדצמבר 2014 הכריזה גוגל כי מדובר באלגוריתם שמתעדכן על בסיס קבוע, כך שאין כל צורך בהמתנה לעדכונים הבאים כדי לזהות את ההשפעה כתוצאה מהסרת הקישורים הרעים.

פינטרסט (Pinterest)

בקצרה: פינטרסט הינה רשת חברתית המבוססת על אוספים של אוספים של יצירות לרבות איורים, תמונות, ואיורים אשר הועלו על ידי…

קרא עוד
פלאש (Flash)

טכנולוגיה מבית אדובי באמצעותה יכול כל אתר אינטרנטי להציג מדיות מגוונות לרבות משחקים ו/או שרטונים. אתרים רבים משתמשים בפלאש אך יש מי שבוחר להשתמש בתקן HTML 5לו יכולות זהות. חשוב להבין כי פלאש לא נתמך במערכות של אפל (IOS) וברגע בו צופים בסרטון מערכת ההפעלה מבצעת אוטומטית המרה לתקן Quicktime מבית אפל.

פנדה (Panda)

עדכון אלגוריתמי אותו הוציאה גוגל במטרה להילחם באתרים אשר מזינים תוכן לא איכותי ולמרות זאת מופיעים במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש וכפועל יוצא הופכים את תוצאות החיפוש ללא רלוונטיות . מאז פורסם לראשונה עדכון פנדה, בוצעו בו מספר שינויים נוספים במטרה להגביר את יכולת הזיהוי של אתרים בעלי תוכן מועתק או ירוד ולבצע הבדלה בין אתרים לגיטימיים לאתרים לגיטימיים פחות.

פרסום במנועי החיפוש – SEM – Search engine marketing

מודעות המותאמות למילות מפתח אותן הקליד הגולש. המודעות משולמות בהתאם למודל פרסום PPC (מודל ה- PPC, נבחר על ידי מומחים בתחום למודל הפרסום היעיל ביותר).

פרסום במנועי חיפוש

מודל פרסום באמצעותו יוצגו מודעות רלוונטיות בסמוך לתוצאות החיפוש (בהתאמה). התשלום מתבצע בהתאם לכמות הקליקים של הגולשים – הפרסום הוא…

קרא עוד
פתיון קישורים – (Link Bait)

מפרסם / מאמר / פוסט יוצר דיון וכפועל יוצא מקבל האתר קישורים מאתרים אחרים. על פי רוב הפרסום יהי מקורי וחדשני כזה שלא פורסם בשום פלטפורמה קודם לכן ובמקביל נועד הפרסום ליצור מחלוקת שמקטבת את המגיבים ובכך יוצרת עניין ודיונים ויראליים.

צ
ציון איכות באדוורדס (Quality Score)

ציון בין 1 ל- 10 המוענק לכל מודעה ומורכב מצפי הקליקים שיבוצעו על המודעה (CTR), מאיכות דף הנחיתה אליו מובילה המודעה ומרלוונטיות המודעה ביחס לשאילתת המשתמש. הפרמטרים הללו ופרמטרים נוספים, הם שיקבעו את דירוג המודעה, המחיר עבור כל לחיצה ומיקום המודעה בדף.

צפיפות מילות מפתח

מקרה בו בעמוד ספציפי שולבו יותר מידי מילות מפתח שהם הביטוי המקודם וזאת ביחס להיקף המילים בתוכן. מרבית המקדמים מציינים כי אחוז מילות המפתח צריך לעמוד על 3% מסך הטקסט ואילו אחרים מעידים על 4% אך המגמה כיום היא לכתוב תוכן איכותי מבלי לתת משקל יתר למילות המפתח ולצפיפות שלהן.

ק
קובץ רובוטס (Robots.txt)

קובץ רובוטס, הוא שקובע לאילו ספריות/קבצים בשרת יקבל הרשאה הזחלן של מנועי החיפוש בראשם גוגל לגשת. המלצתה של גוגל היא…

קרא עוד
קידום אתר אורגני

קידום אורגני מציין את סך הפעולות אותן יש לבצע כדי למקם אתר בראש תוצאות החיפוש. בין פעולות הקידום יש:

  • לבחור את מילות המפתח המדויקות לקידום האתר
  • לשלב נכון (במספר ופיזור לאורך המאמר) את מילות המפתח באתר
  • להמציא קישורים נכנסים מאתרים איכותיים בעלי נושא זהה ו/או משלים לאתר המקודם
  • לבנות אתר בעל מבנה ידידותי שמנועי החיפוש אוהבים.

אלו הן ארבעת הפעולות העיקריות שנכון לבצע בתהליך הקידום אך מעבר להן יש פעולות נלוות שחשוב להקפיד גם עליהן.

קידום אתרים כובע לבן (White Hat SEO)

קידום אתרים אותו מבצעים בהתאמה מלאה לפרקטיקה המוכרת של קידום אתרים וזאת תוך הימנעות מהניסיון להערים על גוגל רק לשם…

קרא עוד
קידום אתרים כובע שחור (Black Hat SEO)

קידום אתרים אשר מתבצע באופן לא ראוי ו/או הוגן, בכדי להשיג תוצאות במהירות, בין היתר הוספת קישורים רבים באתר על…

קרא עוד
קישור פנימי (Internal Link)

קישור מאתר ספציפי אשר מוביל לעמוד אחר באותו האתר. על מנת לחזק במקביל גם עמודים משניים בתוצאות החיפוש ועל מנת ליצור היררכיה נכונה יותר בתוך האתר, נכון להוציא קישור מעמוד ראשי לעמוד משני.

קישורים יוצאים (External Links)

קישורים באתר המפנים לאתרים אחרים ברשת. מנוע חיפוש גוגל מבקש לאמת את הקישור היוצא בהתאם לקונטקסט ולמקום בו הוא ממוקם בדף, תוך הבחנה באשר לתרומת הקישור.

קישורים נכנסים (inbound links)

רשת האינטרנט מכילה קישורים רבים אשר מנתבים את הגולש הממוצע בין אתרים ודפים שונים. כשאתר X מקשר גולש לאתר Y מנועי החיפוש יראו זאת בעין יפה ויסיקו כי התקיימה הבעת אמון בין האתר המקשר (X) לאתר המקושר (Y) לרבות התוכן שהוזן בו. באמצעות קישור נכנס משכילים מנועי החיפוש להבחין באתרים מוערכים אותם יש לקדם בתוצאות החיפוש הרלוונטיות.

ר
רובוטים של גוגל

בקצרה: הרובוטים של גוגל הם למעשה הגדרה כללית לאופן בו האלגוריתמים של גוגל סורקים את האינטרנט ואוספים מידע אודות אתרי…

קרא עוד
רימרקטינג\שיווק מחדש (Remarketing)

הצגת מודעה ייחודית המיועדת למי שהתעניין בשירות או מוצר המוצגים במודעה לדוגמא : אדם שנכנס בעבר לאתר בו מוכרים נעלי ספורט, עתיד לראות באתר אחר בו הוא גולש, מודעה המפנה אותו לקבל הנחה לרכישת נעלי ספורט באתר המקורי בו גלש.

ריקוד גוגל

כינוי למקרים בהם אתר ממוקם במיקום X  ובחיפוש נוסף הוא יופיע במיקום אחר לגמרי (בין אם זה מיקום גבוהה או נמוך יותר).

רשת חברתית (Social Network)

אתר אינטרנט המאפשר יצירת קשר בין המשתמשים (חברים, בני משפחה, עמיתים ועוד) כל עוד יש ביניהם עניין משותף. פרופיל המשתמש הינו אמיתי על פי רוב אך מעת לעת ניתן למצוא פרופילים מזויפים. המסרים המועברים ברשתות החברתיות (להבדיל מבלוגים עתירי תוכן), הם קצרים וכוללים תמונות ו/או קטעי וידיאו.

ש
שאילתה (Query)

מילה או צרוף מילים אותן מזין המשתמש אל תיבת החיפוש במנוע החיפוש, אשר מנגד מחזיר לו תוצאות של רשימת אתרים או לחילופין מודעות ומידע נוסף רלוונטיים והמתאימים לחיפוש אותו ביצע המשתמש.

שגיאה 404

בקצרה: עמוד שגיאה בהתאמה אישית, שמטרתו להציג לגולש ו/או למנוע החיפוש (בעת בה הם מנסים לגשת לכתובת עמוד ספציפית), כי…

קרא עוד
שימושיות (Usability)

בחינה עד כמה אתר ספציפי הוא נוח ונגיש בכל הקשור לגלישה בו כמו הבחינה כמה המשתמש יכול ביתר קלות לאתר את מבוקשו במידה והוא מבקר באתר פעם ראשונה. מנועי החיפוש יודעים כיום לנתח אתרים ברמה הוויזואלית וכפועל יוצא הם מציגים במקומות הראשונים אתרים ידידותיים יותר למשתמש.

ת
תג חלופי (ALT)

קוד באמצעותו ניתן להציג שם לתמונה. לשם סיוע בשלבי ה- SEO (קידום אתרים) נעשה שימוש רב בתג ה- ALT וזאת כדי להציג במקביל תמונות בתוצאות החיפוש של גוגל תמונות.

תגיות קנוניקל (Canonical)

תגית בקוד האתר המעידה על כתובת URL מועדפת.

תוכן משוכפל (Duplicate Content)

תוכן זהה לתכנים אחרים ברשת לעיתים עם שינויים מינוריים. מנועי החיפוש נוהגים להעניש אתרים שנוהגים להעתיק תוכן ע"י בידודם והורדת…

קרא עוד
תוצאות חיפוש (Search Results)

בקצרה: תוצאות החיפוש הן התוצאות המתקבלות לאחר שגולש מבצע חיפוש ומקיש שאילתה באחד ממנועי החיפוש. תוצאות החיפוש לכל שאילתה הן…

קרא עוד
תוצאות חיפוש אורגניות (Organic Results)

תוצאות חיפוש אותן מציגים מנועי החיפוש ביחס למילות המפתח אותן הקיש הגולש. תוצאות אורגניות מתקבלות לאחר קידום אתרים אורגני בלבד – קידום ארוך טווח ומורכב (להבדיל מקידום ממומן בו נדרש כסף כדי לקדם אתר). התחרות עבור המקומות הראשונים היא רבה ובעיקר בשל העובדה שבכל דף קיימות 10 תוצאות בלבד – מרבית האתרים נלחמים על המקום הראשון ולכל הפחות על מיקום בדף הראשון.

תיאור עמוד (Page Description)

תג תיאור העמוד ה- HTML  – אלו הן השורות לרוב שתי שורות שמוצגות בתוצאות החיפוש של גוגל – (לצד כל…

קרא עוד
תקן עיצוב (CSS)

בקצרה: CASCADING STYLE SHEETS או CSS בקצרה הוא למעשה פורמט ייעודי לעיצוב דפי אינטרנט שמטרתו ליצור הפרדה בין תוכן ומבנה דפי…

קרא עוד
תשלום לקליק (PPC/CPC)

תשלום המפרסם בעבור כל קליק אותה מבצע הגולש על גבי המודעה אותה העלה לאוויר. על הלחיצה להיות ברת תוקף ולצורך העניין, אם גולש (שהוא לקוח פוטנציאלי) נכנס לאתר אליו הובילה המודעה ויצא ממנו באופן כמעט מידי, אזי לא תחשב הפעולה ללחיצה, משום שפרק הזמן בו שהה הגולש באתר אינו מספיק להתרשם מדף הנחיתה ועל כן תחשב כלחיצה שאינה במתכוון ושאין לחייב את המפרסם בעבורה.

צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 052-6977708