אני רוצה לקרוא על
בלוג
חדשות
טיפים
טכני
קידום אתרים לעסקים
קישורים
עסקים קטנים

קידום אתרים גם לעסקים קטנים

כל עסק רוצה לייצר נראות עסקית ברחבי הרשת, כך שהצעד הראשון והמתבקש הוא בניית אתר אינטרנט (שייצג את הפעילות העסקית). מה קורה כאשר בונים אתר שלא מופיע בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש השונים ובראשם גוגל וכפועל יוצא אנשים לא נחשפים אליו? שוקלים לבצע קידום אתרים מקצועי ואיכותי.

הבעיה האמיתית של בעלי עסקים קטנים, היא התחרות הקיימת בתחומם והעסקים הגדולים, ששולטים בתחום כך שהתחרות אל מולם היא קשה עד מאוד ובטח ברגע בו בעל עסק קטן מבין כי אין ביכולתו לשלם עבור בעל מקצוע מנוסה שיאתר עבורו את נקודות החולשה של האתר, אותן נקודות בהן חשוב לטפל על מנת להתאים את האתר לדרישות האלגוריתם של גוגל – אז מה עושים? יש לנו חדשות נהדרות עבורכם.

אתם בעצמכם (עם הניסיון והידע שלכם) יכולים לבצע בדיקה ולאתר את נקודות החולשה של האתר שלכם. כדי לבצע את הבדיקה בעצמכם, אתם לא צריכים הכשרה לא של מעצבי אתרים, לא של מתכנתים ו/או אנשי קידום אתרים, כי מי מכיר את העסק שלכם טוב יותר מכם??. כל מה שאתם צרכים כדי לבדוק את האתר שלכם הוא את המדריך הבא וכלים להורדה בחינם, בין היתר: Screaming Frog SEO Spider – כלי המשמש גם מקדמי אתרים.

מוכנים? בואו נצא לדרך.

גוגל אנליטיקס (Google Analytics )

הכלי הפופולארי ביותר בו משתמשים בעלי ומקדמי אתרים כאחד. כלי זה מציג נתונים רבים מהם ניתן להסיק מה נכון לשפר באתר. כל הנתונים אותם תקבלו באמצעות אנליטיקס, הם אמינים ומדויקים – כמובן כל עוד התקנתם נכון את הכלי באתרכם. אין לכם גוגל אנליטיקס? מהרו לפתוח אחד וודאו את הנקודות הבאות:

· וודאו כי גוגל אנליטיקס מותקן בכל אחד מדפי האתר

· וודאו כי כל הפעולות החשובות באתר מוגדרות כהמרות ובין היתר השארת פרטים, הרשמה לרשימות התפוצה וכמובן רכישה באתר.

· וודאו כי כל ההגדרות של אנליטיקס מוגדרות נכון בהקשר של פרוטוקול HTTP / https

Google Search Console

כלי נוסף באמצעותו ניתן לוודא כי האתר יכול להגיע לתוצאות קידום טובות ובדומה לאנליטיקס, גם כאן חשוב לוודא כי הוא מותקן כראוי ובין היתר:

· עליכם להתקין את Google Search Console עם ה- URL והפרוטוקול הנכון

· חשוב לוודא כי ה- Coverage הוא אכן הצפי של העמודים המאונדקסים

· חשוב לשים לב כי מפת האתר בטאב Sitemap היא המעודכנת ביותר

· בדקו כי טאב ה- Mobile Usability לא מציג לכם שגיאות גלישה בסלולארי

· וודאו כי לא קיימות חריגות ו/או הודעות לא ברורות בטאב הקישורים LINKS

קחו בחשבון כי על כל הודעה שנזרקת לכם מ Google Search Console יש להתייחס בכובד ראש.

קודי תגובה (Response Codes)

ברגע בו תפתחו את Screaming Frog תראו את הטאב קודי תגובה. כל עוד הכל תקין באתר אתם תראו קודי הצלחה אך אם ישנה בעיה יופיעו לכם הודעות ו/או הפניות שגיאה בהן נכון לטפל מהר ככל האפשר. בכל שורת שגיאה ולאחר הקלקה עליה, יופיע לכם הסבר של הבעיה אותה אתם יכולים לנתח ולתקן.

מקורות מידע (URI)

עברו אל ה- URI – URI מייצג הרחבה של URL (שיודע לזהות כתובת בלבד) ומצליח לזהות מקורות מידע נוספים. בטאב זה, עליכם לראות שכל הכתובות המופיעות, רשומות באותיות קטנות וכל אחת מהכתובות מתארת בדיוק מרבי את תוכן האתר אחרת עליכם לתקן את התקלה.

מבנה תקין ונכון (Structure)

חשוב שתבדקו כי הכתובות של ה- URL הן תקינות ומאורגנות כראוי, לרבות חלוקה לתיקיות תחתן קיימות תיקיות משנה באופן ברור ושאינו משתמע לשני פנים משום שבסוף, כל העמודים צריכים להיות מסודרים בין היתר לפי נושאים או כל סדר אחר שאתם מבקשים לעצמכם וכל עוד הוא הגיוני ולדוגמא:

  • http://www.site.com
  • http://www.site.com/seo
  • http://www.site.com/seo/ conditions

כותרות (Headers)

Screaming Frog מאפשר לכם להבין האם הכותרת (ה- H1 וה-(H2 אותה הזנתם באתר היא הכותרת הטובה ביותר שיכולתם להזין. על הכותרות להעביר מסר חד וברור לגולש, כך שלאחר שיכנס אל הדף, לא יתאכזב לגלות שהכותרת אינה קשורה לתוכן הדף אלא להיפך, הכותרת שיקפה את התוכן אותו הוא חיפש.

הכותרות של עמודי האתר (Page titles)

כל כותרת צריכה להיות אופטימאלית על מנת שהאתר יתקדם אל עבר תוצאות החיפוש הראשונות (בדף הראשון) Page titles סורק את הכותרות ומאפשר לכם להבין האם הן כתובות בהתאם לדרישות האלגוריתם של גוגל ובין היתר חשוב שמילת המפתח תופיע לפחות פעם אחת בכותרת, ובמידת האפשר שתשלב פרטים נוספים לרבות שם המותג, מיקום וכיוצא בזאת. כשאתם כותבים כותרת השתדלו שהיא לא תהיה ארוכה מידי ( בין 35 ועד 65 תווים ולא מילים).

תיאורי מטא (Meta descriptions)

תיאור המטא אומנם לא משפיע ישירות על הקידום אך הוא מופיע בתוצאות החיפוש (2 שורות מתחת לכותרת) ועל כן הוא חשוב לאין שיעור – תיאור המטא הוא שיקבע אם יבוצע קליק או לאו, הקליק קובע את שיעורי ההקלקה (CTR) שמשפיעים על דירוג האתר. כאשר אתם כותבים את המטא, חשבו היטב על בחירת המילים כי המטא הוא שיגדיל או לאו את שיעור הגלישה באתר שלכם.

מהירות האתר

מהירות אתר היא פרמטר חשוב לדירוג האתר במנועי החיפוש. אתר שנטען לאט מרחיק גולשים ולהיפך, טעינה מהירה של אתר מגייסת לשורותיו גולשים. כדי לבחון את מהירות טעינת האתר, אתם יכולים להיעזר במספר כלים וביניהם: Google Page speed Insights, Google Mobile Speed Test, Pingdom ועוד.

פעולות נוספות לשיפור הסיכוי של האתר להופיע בתוצאות החיפוש

בקידום אתרים ישנו מושג שנקרא "קידום אתרים טכני" ((Technical SEO וכדי שתמקסמו את הסיכויים נכון לוודא כי: אין עמודי שגיאה (404), כל URL באתר עובד תחת HTTP או HTTPS אך לא שניהם יחד, ה- URL עובד גם עם תחילית ה- WWW וגם בלעדיה, הקישורים בתוך האתר מובילים לעמוד הנכון ולא להודעת שגיאה ושקובץ TXT לא חוסם תוכן, שאתם רוצים שגוגל יסרוק ויעדכן.

לסיכום

קידום אתרים הוא תחום מורכב בו גם בעלי מקצוע וותיקים ומנוסים, מתקשים לתת את מלוא תשומת הלב לכל המרכיבים במערכת. אז למרות שכל אחד יכול לבצע קידום אתר (בתנאי שיש לו את הזמן והרצון לעשות כך), אין תחליף למקדם אתרים מקצועי ומנוסה שיודע להוביל אתר אל יעדו.

קצת על נתן רנקי
מנכ״ל SEO Hero ומומחה קידום אתרים, פרסום בגוגל ופייסבוק עם ניסיון של עשור בעולם השיווק הדיגיטלי. מנהל קמפיינים של חברות גדולות בישראל ובעולם בכלל.
צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 052-6977708