קידום אתרים לעורכי דין
על מנת לבצע קידום אתרים מקצועי ואיכותי יש לבצע אופטימיזציה נכונה, כך שהאתר יותאם לאלגוריתם של מנוע החיפוש.
כל עורך דין אשר מקים לעצמו אתר אינטרנטי, שואף להגיע לראש תוצאות החיפוש במנועים השונים ובראשם מנוע החיפוש גוגל, זאת כדי להצליח ולהפוך גולשים מזדמנים ללקוחות בפועל.
חשוב להבין כי, כל גולש ברשת האינטרנט הוא לקוח פוטנציאלי וככל שאתר האינטרנט הופך לנגיש ומזמין יותר, כך זוכה בעל האתר לכמות גדולה יותר של לקוחות.
קידום אתרים עבור עורכי דין הוא משימה מורכבת ולא פשוטה בעליל וזאת משום שיש להשקיע בו משאבים ומאמצים רבים, אודותיהם נרחיב במאמר זה.
קידום אתר של עורך דין, אומנם ידרוש השקעה כספית לא מבוטלת אך חשוב לדעת כי החזר ההשקעה ישתלם לעיתים באופן משמעותי.
כך מבצעים קידום אתר לעורך דין
קידום אתר כשמו כן הוא, דורש אתר אינטרנט יציב ומקצועי, כזה שנבנה על ידי בעלי מקצוע איכותיים שמבינים עד כמה חשוב לבנות אתר אינטרנט בהתאמה מלאה לדרישותיהם של מנועי החיפוש.
כל עוד תקפידו לבנות אתר מקצועי בהתאמה מלאה לדרישות האלגוריתם, כך הקידום שלכם יהיה בדרך הנכונה ולהיפך, אם תתפשרו על אתר פחות איכותי, הקידום שלכם עתיד להתעכב ולעיתים יהיה זה בלתי אפשרי להביא אותו אל המקומות הגבוהים בתוצאות החיפוש.
היה והצלחתם להגיע למקומות מכובדים, המשמעות היא שהקמפיין שעבורו אתם משלמים לא מעט טובין, יארך זמן רב והגולשים שכבר יגיעו אל האתר שלכם, לא תמיד יהפכו ללקוחות בפועל ובמילים אחרות התמורה שתקבלו עבור ההשקעה לא בהכרח תשתלם ולכן עדיף לכם להשקיע בבניית האתר כצעד ראשון וחשוב לקראת קידום האתר.
כדי לקדם אתר בצורה האידיאלית וברגל ימין, חשוב להשקיע בבניית אתר מעוצב בעל מבנה טוב ומתפקד ברמה הטכנית.
השלב הראשון אותו אתם צריכים לבצע הוא בדיקה מקדימה של אתר האינטרנט ורק לאחר מכן להתחיל במשימת הקידום.
כל עוד אתם מגלים שישנן בעיות באתר שצריך לטפל בהן, אל תדחו זאת ובצעו את התיקונים והשיפורים כנדרש.
בדקו בין היתר האם ישנם אלמנטים בעמוד (בכל עמוד) שאינם אופטימליים, בדקו את הערך של האתר והאם ישנן נקודות שנכון לשפר באתר ברמה הטכנית וברמת חווית המשתמש.
הנקודות שיש להקפיד עליהן בקידום אתר של עו"ד
כדי לקדם אתר של עורך דין, יש לבצע את הפעולות הבאות: ניתוח הזדמנויות, ניתוח האתר לרבות המתחרים בתחום ובתחומים משלימים, ביצוע אופטימיזציה, טיפול ושיפור בבעיות שאותרו, בניית מערך קישורים, כתיבת והזנת תוכן באיכות גבוהה (להקפיד ליצור תוכן איכותי יותר מהתוכן אצל המתחרים), קידום התוכן לצד הפקת דוחות לניתוח פעולות הקידום.
ניתוח נתונים
מהרגע שאתם מעלים לאוויר את הקמפיין שלכם ועד הרגע שהוא יישא פרי יחלוף לא מעט זמן לעיתים עד שנה ולכל הפחות חצי שנה, אך אתם יכולים לראות תנועה ושינויי לאורך הדרך.
מדידה באמצעות כלים שונים ומגוונים לרבות אנליטיקס ועוד, יאפשרו לכם לראות את השינויים והשיפורים באתרכם.
הנתונים אותם תוכלו לדלות נקראים בעולם הקידום KPI – Key Performance Indicators יגדירו לכם את הדרך ויקבעו האם אתם עושים עבודה נכונה וטובה או לאו.
כל עוד הנתונים של ה- Key Performance Indicators חיוביים ומצביעים על הדרך הנכונה, הרי שבעוד זמן מה תמצאו את אתרכם בראש מעלה תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש וגוגל בראשם.
חשוב לקחת בחשבון כי קידום אתרים אורגני, לאתר של עורכי דין לוקח זמן ולא ניתן לקצר אותו מבלי לפגוע באיכות האתר ו/או הקידום.
מחקר מילות מפתח
מילות מפתח הן מילים או צירופי מילים שהגולש מקליד בתיבת החיפוש של מנועי החיפוש.
מרגע בו שלח הגולש את בקשתו, יערוך האלגוריתם של גוגל חיפוש בבסיס האתרים שלו כך שבמידה והאתר שלך נסרק ע"י מנוע החיפוש ובמידה ובאתר שלכם תמצא התאמה למילות החיפוש, יוצג האתר שלכם באחת מהתוצאות.
מטרת מנועי החיפוש היא להציג לגולש את התוצאה הרלוונטית ביותר ביחס למילים אותן הוא הקליד, לדוגמא:
- מילות מפתח בצרוף "עורכי דין לענייני ירושות", עורך דין פלילי בחדרה" עורך דין אזרחי בתל אביב יעידו על כך שהגולש מחפש לעצמו עו"ד.
- ישנן מילות מפתח המוגדרות בשפה המקצועית מילות מפתח זנב ארוך. מהרגע בו יקליד הגולש את צרוף הביטוי כשאילתה ארוכה יותר לרבות "עורך דין זול בתל אביב" עורך דין בחדרה המלצות" ועוד, יבין מנוע החיפוש כי הגולש מחפש עו"ד תוך שהוא מציג לו שאילתה ארוכה.
- מילות מפתח שמציינות כי הגולש מחפש את השרות המוצע על ידי עורכי הדין: "כמה עולה עו"ד לענייני גירושין", מהם הסיכויים לנצח בתביעת נזיקין? וכיוצא בזאת.
- מילות מפתח שיספרו לגוגל כי הגולש מחפש דבר מה ספציפי :" כיצד מגישים תביעת גירושין" וכיוצא בזאת.
עליכם כבעלי אתר להבין מה עתיד לחפש הגולש בהתאמה למילת מפתח ספציפית ובהתאם לכתוב את התוכן המתבקש.
בשלבים הראשונים של האתר נכון יהיה להתמקד במילות מפתח זנב ארוך – מילות מפתח פחות תחרותיות שעתידות להוביל לגיוס לקוחות איכותיים.
השפעת מבנה האתר
עוד לפני שאתם מתחילים לערוך קידום אתר אורגני ולשלם למקדם הטוב ביותר בתחום, זה שיצליח לגבור על התחרות האגרסיבית ולהביא אתכם אל ראש תוצאות החיפוש, חשוב לוודא שהאתר שלכם ידידותי למשתמש דהיינו האתר שלכם נוח לניווט, האתר נגיש למשתמש ובהיר הן ל"עכבישים" של מנועי החיפוש והן לגולשים הממוצעים.
במשפט אחד ניתן לסכם כי, ככל שהאתר שלכם יציג חווית משתמש טובה יותר, כך הסיכויים שלכם להתקדם בראש מעלה תוצאות החיפוש יהיה גבוהה יותר ולהיפך.
אופטימיזציה און פייג'
כדי להתאים את אתרכם בצורה האופטימאלית לאלגוריתם של גוגל, עליכם לבצע מספר פעולות הקשורות באופן ישיר לאופטימיזציה וביניהם:
- לסדר את כל כותרות ה- URL כך שהן תהיינה ברורות ותכלולנה את מילות המפתח.
- סדרו את הכותרות של העמודים וודאו כי הן לא ארוכות ולא קצרות מידי (בין 50 ועד 60 תווים) וכי הן כוללות את מילת המפתח. כל עוד לא תעלו על 60 תווים, כך תמנעו מקיצור הכותרת באופן שרירותי ע"י גוגל.
- כותרות ראשיות – הכותרת הראשית ( (H1של כל דף היא הכותרת החשובה ביותר וכ-כזו, חשוב עד מאוד לוודא כי היא כתובה נכון, דהיינו הטקסט הוא וריאציה של מילת המפתח אותה אתם מבקשים לקדם. עוד חשוב מאוד לוודא שאין יותר מכותרת H1 בכל עמוד
- לכל תמונה שאתם מעלים חשוב להעניק שם שכולל את מילת המפתח בהתאמה מושלמת לכל עמוד. לעולם אל תעלו תמונות עם שמות שרירותיים או ברירות מחדל. עוד חשוב להוסיף תגי אלט לכל תמונה – (תיאור מפורט הכולל מילות מפתח בהתאמה) כך תעזרו לגוגל להבין מה הוא רואה בתמונה
- קישורים פנימיים – הוציאו קישורים בין דפי האתר באמצעות מילות מפתח רלוונטיות, את הקישורים יש להוציא מגוף הטקסט ולא מהכותרות
- את התוכן אותו אתם מזינים אל האתר כתבו עבור הגולשים ולא עבור מנועי החיפוש. כשאתם משלבים מילות מפתח בטקסט, עשו זאת בצורה טבעית ולא מלאכותית. השתדלו ליצור תוכן איכותי ולעולם אל תעתיקו מאתרים אחרים תוכן שנקרא תוכן משוכפל ועתיד בטווח הארוך להזיק לאתרכם, התוכן הוא אלמנט חשוב מאוד באתר שלכם – הוא זה שיגרום לגולשים לחזור ולשוב לאתרכם ובתנאי שאתם דואגים להזין אותו בערך מוסף שתורם רבות לגולשים.
אופטימיזציה של התוכן
על אף שהתוכן הוא זה שיכול לקדם את האתר שלכם לראש תוצאות החיפוש של גוגל בפרט ושל מנועי החיפוש השונים בכלל, אתרים רבים של עורכי דין מסתפקים בסקירה קצרה בלבד ונמנעים מיצירת תוכן מעמיק ואיכותי.
ישנם כל כך הרבה תכנים מעניינים, מועילים, מסקרנים, ויצירתיים שעורך דין יכול לכתוב ולהעלות לאתרו שחבל לא לעשות כך.
תוכן איכותי יצליח ליצור רושם חיובי על הגולש הממוצע ובקלות מרבית יכול אותו גולש להפוך ללקוח פוטנציאלי ואף ללקוח בפועל.
אחד הדברים הבסיסיים שחשוב לציין באתר הם אודות המשרד, כמה זמן הוא קיים, השכלתכם והשכלת הצוות במשרד, אם יש תיקים מוכרים בהם טיפלתם, באילו תחומים אתם מתמחים וכיוצא בזאת.
כדי לקבוע את אורך התוכן, המלצתנו היא להיכנס לאתר מוביל בתחום ולוודא את אורך התוכן שלו ובהתאם לכתוב את שלכם אם לא מעבר לכך.
חשוב מאוד לכתוב את התוכן בשפה שכל אדם מן הישוב יבין ולא ליצור תוכן בשפה שרק עורכי דין מבינים.
ככל שהמאמרים אותם תזינו לאתרכם יהיו מעניינים וארוכים יותר, כך הגולשים יישארו זמן רב יותר באתרכם ואחוז הנטישה יקטן מה שיאפשר את קידום האתר למקומות טובים וגבוהים יותר.
קידום אתרים לוקאלי לעורכי דין
ההמלצות אותן יעניקו הלקוחות שלכם שוות הרבה מאוד, משום שמרבית האנשים נוטים להסתמך על דעת ההמונים, כך המלצות שניתנות גם ברשתות החברתיות וגם בפורומים השונים, כאילו הן ניתנות באופן אישי ועל כן חשוב להשיג כמה שיותר חוות דעת חיוביות.
בקשו מלקוחות העבר שלכם (שהיו מרוצים מהעבודה אותה הענקתם להם) ובקשו מהם לכתוב עבורכם המלצה אותה תפרסמו באתר האינטרנט שלכם.
היה והם בוחרים לידע אתכם אודות אי שביעות רצון, זו דרך מצוינת ללמוד מה נכון לכם לשפר בעתיד על מנת ליצור עוד לקוחות מרוצים ולהימנע מאי שביעות רצון.
גוגל לעסק שלי (Google My Business)
קידום אתרים לוקאלי מוצלח ואיכותי, חייב לשלב בתוכו גוגל לעסק שלי. איך תעשו זאת? בעזרת ההמלצות הבאות:
- שלב ראשון הוא להפעיל את Google My Business ולאמת את החשבון בהתאם להנחיות
- בחרו את הקטגוריה שמתאימה לשירותים אותם אתם מציעים
- גרמו ללקוחות שלכם להגיב ולהשאיר חוות דעת וענו להם את תגובתכם תוך שימוש במילות מפתח רלוונטיות
- בנו פרופיל קישורים לעמוד הנחיתה המשויך לחשבון ה – Google My Business ודאגו לשלב מילות מפתח שיצביעו על השירותים אותם אתם מעניקים ועל המיקום הפיזי שלכם
- דאגו לתייג את התמונות באתר בתיוג גאוגרפי כך שהגולשים ידעו איפה אתם ממוקמים ובמקביל הוסיפו וריאציות שונות של מילות המפתח אותן אתם מקדמים.
אופטימיזציית Off Page (אוף-פייג')
אז נכון, מרבית פעולות הקידום מתבצעות בתוך האתר, אך פעולות לא פחות חשובות הן התייחסות לפעולות מחוץ לאתר וביניהן הקידום וההפצה ברשתות החברתיות ובאתרים חיצוניים המקשרים את האתר שלכם אליהם.
חשוב מאוד לבנות מערך קישורים איכותי ואורגני – קחו בחשבון שבניית מערך זה עתידה לקחת זמן רב (חודשים ולעיתים שנים) אך היא שעתידה בין היתר לגרום לקידום האתר בצורה יעילה.
אין בונים מערך קישורים? התחילו לשוטט ברחבי האינטרנט וחפשו אחר פורומים, אינדקסים, בלוגים ואתרים הקשורים באופן ישיר ועקיף לפעילות שלכם ולאתר שלכם.
בכל אתר כזה, הזינו קישור של אתרכם, אך השתדלו להוציא קישורים מאתרים איכותיים ככל האפשר ואל תעמיסו קישורים לא איכותיים.
המלצתנו היא להתחיל מהאתר של דפי זהב ומשם להתקדם אל פורומים משפטיים, בניית פרופיל ברשתות החברתיות בו תפרסמו תכנים וקישורים ועוד.
שימו לב כי מהרגע בו אתם פותחים פרופילים ברשתות חברתיות, אתם מחויבים לתחזק אותם כראוי ועל כן אל תפתחו בכל רשת חברתית פרופיל, אלא אם אתם יכולים לעמוד בתחזוקה שוטפת של כולם ובכל מקרה, עדיף פרופיל אחד מתוחזק כראוי משלושה שמתוחזקים בחצי כוח.
לסיכום
במאמר זה, עשינו ניסיון לבחון היבטים שונים של קידום אתרים וזאת כדי לאפשר לכם להבין את הפרמטרים שמשפיעים על קידום האתר של עורכי הדין.
סך הנתונים שנכתבו במאמר זה, יאפשרו לכם לשפר את האתר שלכם ולגרום לו להתקדם אל עבר תוצאות החיפוש הראשונות של מנוע חיפוש גוגל.
כפי שציינו בתחילת המאמר, אתרים של עורכי דין נמצאים בשוק האינטרנטי אולי התחרותי ביותר ועל כן משימת הקידום היא מורכבת וקשה ובטח שבטח עבור מי שלא בקיא ו"שוחה" בתחום.
משום שעורכי דין הם בעלי מקצוע עסוקים, לעיתים עד כדי כך שהם שוכחים לאכול, נכון להעביר את השרביט לבעלי מקצוע מובילים בתחומם על מנת שיבצעו, עבורם את קידום האתרים האורגני.
קידום זה, עתיד לגייס עבור עורכי הדין, לקוחות על בסיס קבוע ולהחזיר את ההשקעה שבוצעה, אם לא יותר מכך… התיק סגור!