החזר השקעה על קידום אתרים
אנחנו נמצאים בעידן דיגיטלי וכל עסק אשר מכבד את עצמו, צריך לתחזק אתר ולדאוג להופיע ברשת.
לאחר שנבנה אתר ועל מנת שאכן האתר יבלוט ברשת בין כל המתחרים, יש ללעשות קידום אתרים ולכך יש עלות.
לצד העלות הזו, יש את התועלות ולכן כל בעל אתר (לקוח) שמשלם על קידום אתרים, דואג לוודא, שהכסף אותו הוא השקיע בקידום יחזור אליו ואם אפשר כפליים הרי זה משובח.
כדי להרוויח – חייב להוציא :
השאלה הראשונה שצריכה להישאל על ידי כל אחד המנהל עסק אשר שוקל להיכנס אל עולם קידום האתרים היא:
"מדוע החלטת לבצע קידום אתרים ולמה להשקיע בכך?"
יש לא מעט סיבות לרצות לעשות קידום לאתר, בין אלו נמצא את הצורך לגרום לצמיחה ולגדילה של העסק ע"י הובלת מהלכים אסטרטגיים שיגרמו לו לבלוט בין כל המתחרים.
כל עוד הסיבות הן לגיטימיות ואכן נוגעות להצלחה , הרי שמדובר בצעד נכון – אך אם מדובר על סיבות אחרות שהן לא בדיוק סיבות "לגיטימיות", הרי שכדאי לשבת עם אחד ממומחי הקידום ולשטוח את כל הסיבות והצרכים.
אז מתי כדאי ונכון לעשות קידום אתרים ?
לצורך ואף במקביל להחלטה על ביצוע קידום לאתר שלכם, עליכם לעשות "בדק בית": מה שאתם רוצים לראות הוא שהאתר שלכם מתקדם במעלה תוצאות החיפוש ועל כן עליכם לערוך מספר בדיקות.
מה שאתם רוצים להבין הוא האם האתר האינטרנטי שלכם מוכן ומזומן לתהליך הקידום ואם העסק שלכם אכן ערוך להגדלת ההכנסות הצפויה.
בנקודה זו בדיוק, אמור בעל האתר להתעורר ולתהות מדוע אין תוצאות ומה אפשר לעשות על מנת לשפר את המצב.
אם כך הסיבה היא לא הקידום שהצליח, אלא האתר עצמו שמספק לגולשים חווית משתמש גרועה ועל כן הם "בורחים ממנו" רגע לאחר שנכנסו אליו.
הדבר שצריך לשבת ברש סדר העדיפויות הוא מה עובר על הגולש והאם כיף לו לגלוש באתר שלכם, במילים אחרות: מהי חווית המשתמש באתר שלכם.
אתרים אשר אינם דואגים לגולשים שלהם, הם אתרים אשר לא יציגו זמן שהייה גבוה של הגולשים לאתר ויכולת החזר ההשקעה לא תהייה גבוהה או פחות מכך.
באופן דיי מפתיע, גם בשנת 2019, יש עדיין מקדמי אתרים אשר חווית המשתמש אינה מעניינת אותם והם מאמינים שפעולות הקידום האחרות שהם מבצעים יעשו את העבודה – טעות חמורה אשר בעל האתר ישלם עליה.
מעבר לחוויית משתמש יש עוד מספר סיבות אשר בגינן לא מגיעים לקוחות משלמים נוספים דרך האתר ובראשן נמצא את הסיבה הפשוטה ביותר והיא חוסר ההבנה של הגולש כי עליו לבצע את ההמרה.
חוסר ההבנה יכול לנבוע מכך שהתוכן אינו ברור, שהתוכן אינו מניע לפעולה, שלא קיימים כפתורי הנעה לפעולה וכדומה.
זכרו תמיד: האתר צריך לקחת את הגולש יד ביד ולהראות לו מה הוא צריך לעשות.
קידום אתרים בכוחות עצמכם :
אחת השאלות שרבים שואלים אותנו היא מדוע אני צריך אתכם, הרי אני יכול לקדם את האתר שלי באופן עצמאי ובכך רק להרוויח ולראות החזר השקעה גבוה יותר?
ובכן, אם תשיבו לשאלות הבאות בחיוב, אתם לא צריכים חברת קידום ואתם יכולים לעשות אותו לבד:
- האם יש לכם השכלה או ניסיון בקידום אתרים?
- האם יש לכם רשת ענפה של אתרים אחרים עמם תוכלו לבצע החלפת קישורים?
- כמה זמן יש לכם לעסוק בקידום האתר מעבר להתעסקות בעסק שלכם?
- האם אתם מכירים כותבי תוכן טובים שידעו מה לכתוב, כיצד לכתוב ומהן מילות המפתח שיש לשלב?
- האם עברתם את ההסמכות של גוגל?
- ש לכם זמן להתעדכן באופן קבוע בכל חדשות הקידום?
- כמה פעמים הצלחתם לצאת מענישה שגוגל הנחיתה על האתר שלכם?
ואנחנו יכולים להמשיך אך אנחנו מניחים שהבנתם את הנקודה.
יחד עם זאת, יש בהחלט לא מעט דברים שתוכלו לעשות באופן עצמאי, כגון מחקר מילות המפתח עליהן תבססו את הקידום שלכם, ליצור קשר ולרקום מערכת יחסים עם בעלי עסק אחרים בתחומים שלכם, וכן גם ללמוד את המתחרים שלכם קצת יותר לעומק ולהבין מה החולשות שלכם אל מולם ומה החוזקות שלכם אל מולם ועוד.
האם ניתן לתת לוחות זמנים לתהליך קידום אתרים?
לא פעם, לקוחות מניחים שלמקדמי האתרים יש יכולות חיזוי אך לצערנו אין זו המציאות.
מקדם אתרים יכול להעריך את תוצאות הקידום ואת החזר ההשקעה הצפוי וכאשר אנחנו כותבים להעריך, אנחנו מתכוונים להערכה בלבד.
ישנו כלל מאוד פשוט והוא אומנם מעט "מכעיס" את הלקוח אבל זו המציאות בה אנחנו חיים והוא: ככל שתוציא יותר, תרוויח יותר.
קידום אתרים הוא תחום שאינו וודאי, הוא תחום דינמי, הוא תחום הפכפך ולכן תמיד תשרור סביבו סוג של עננת חוסר ודאות וזאת תודות לעובדה שגוגל אינה חולקת את האלגוריתם שלה וברגע אחד היא יכולה לבצע שינוי שיהפוך את הקערה.
בעלי אתרים צריכים לשים את מבטחם בחברת קידום אתרים מקצועית וכזו שתדע להתמודד עם כל שינוי וכל צרה, ואם אפשר לדעת מראש שהיא עתידה להתרחש על מנת להערך בהתאם.
כן, המצב ממש מצייר תמונה לא נעימה של עולם הקידום אבל יש גם לא מעט דברים טובים והם אפילו עולים במספריהם על הפחות טובים.
למשל: כאשר מבצעים הערכת החזר השקעה ועושים זאת באופן מקצועי ובהתאם למילות המפתח המקודמות, ההערכה מתבצעת על אותן המילים.
לצד מילים אלו יש את מה שנקרא "מילות מפתח זנב ארוך" אשר מקודמות באופן דיי טבעי וללא עלות נוספת אלא בעזרת ובהתאם למה שקורה בקידום.
ממילים אלו גם מגיעה הכנסה ולכן ההערכה שהתקבלה, יכולה להיות נמוכה ממה שקורה בפועל.
עוד חשוב לזכור, כי כל הערכה עתידית תבוסס על גרעין ספציפי של מילות מפתח, אך כאשר יחושב הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש, הוא ייקח בחשבון גם את "מילות המפתח זנב ארוך" וייתכן כי ההכנסות בפועל תהיינה גבוהות מהצפוי.
כך מודדים החזר השקעה :
הדרך הפשוטה והבטוחה ביותר למדידת החזר השקעה היא פשוט לשבת ולעשות חישוב פשוט של כמה כסף נכנס תודות לקפיצה בפניות האורגניות שהגיעו תודות לקידום האתר.
לסיכום :
במהלך הקידום חשוב לקבוע מדד להצלחה, רק כך תוכלו להבין האם אתם עומדים בהחזר ההשקעה ובכמה. באופן כללי, תמיד חשוב להציב יעדים ולפעול אל עבר השגתם ולזכור תמיד שהמטרה היא לגרום לעסק לצמוח ולגדול.