אני רוצה לקרוא על
בלוג
חדשות
טיפים
טכני
קידום אתרים לעסקים
קישורים
קידום אורגני

מה זה קידום אורגני

אנחנו קצת מתלבטים כיצד להסביר מהו קידום אורגני.. מחד, התשובה הנכונה תהייה: "קידום אורגני זה מה שאתם צריכים כדי שיראו את האתר שלכם" ותכל'ס זה כל מה שאתם צריכים לדעת ומאידך חשוב שתבינו מה הוא כולל..

קידום אורגני, או בשמו המוכר יותר בחו"ל SEO, הוא המסע אותו יש לעבור באופן קבוע ומתמשך על מנת לגרום לכך שהאתר המקודם יופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות (ולא הממומנות) של גוגל – מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם בכלל ובישראל בפרט.

גוגל – תעודת זהות מהירה

גוגל היא חברה אמריקאית אשר הוקמה על ידי שני אנשים והיא חברה עסקית. בין השירותים והמוצרים שלה נמצא את מנוע החיפוש של גוגל. המטרה של גוגל היא להעניק לנו, הגולשים, את חווית המשתמש הטובה ביותר ואת התוצאות הטובות והמתאימות ביותר לנו באופן אישי, בעזרת האלגוריתמים שהיא פיתחה ומפתחת.

עכשיו מגיע החלק החשוב, כל אתר שרוצה להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל צריך לעמוד ב "דרישות" של המנוע. כדי לעמוד בדרישות הללו, אתר צריך לעבור תהליך אופטימיזציה שבסופה האתר יתאים למה שהמנוע מחפש. מכאן, נגזר השם SEO שהוא השם המוכר בחו"ל לקידום אתרים: Search Engine Optimization.

טווחי מחירי קידום אתרים אורגני

ראשית, הבינו כי כל אתר הוא מקרה בפני עצמו ולכן הטווחים בהם ננקוט הם כלליים וכלליים בלבד.

כיום, מחירי השוק עומדים על כ- 2500 ₪ לחודש קידום אורגני והם נקבעים על פי הפרמטרים הבאים:

1. גודל האתר – אתר בעל 20 עמודים הוא שונה מאוד מאתר בעל 150 עמודים והעבודה על אתרים בסדר גודל שונה באה לידי ביטוי בכמות שעות העבודה הנדרשות.

2. תוכן – תוכן הוא מרכיב מהותי בתהליך קידום האתרים ולכן יש להתחשב בו בעת תמחור הקידום. תדירות, אופי, תורך וכדומה, תקבע בהתאם למה שקורה בשוק ואצל המתחרים.

3. תכנות – כאשר אתר נמצא בתהליכי קידום יש להשקיע בו שעות תכנות ופיתוח, בין היתר עבור שיפור חווית המשתמש על כל מרכיביה, עיצוב האתר, שיפור אחוזי המרות וכיוצא בזאת. תמחור הקידום מתחשב בסך השעות אותן יש להשקיע בתכנות.

4. מערך קישורים – במהלך קידום אתרים אורגני, יש לבנות את מערך הקישורים על מנת שסמכות האתר תבנה ותתייצב. לכל חברת קידום או מקדם יש את השיטה והנוסחה שלו אך מדובר במרכיב אקוטי הן במהלך הקידום עצמו והן מבחינת תמחור.

התאמת האתר שלכם לקידום אורגני

כיצד יכולה חברת קידום אורגני לגרום לאתר שלכם להתאים לקידום אורגני ואכן להגיע לצמרת תוצאות החיפוש?..

כפי שהסברנו, גוגל פיתחה אלגוריתמים והם אלו שקובעים מה יופיע בתוצאות החיפוש ומה לא. למעשה, המנוע של גוגל הוא בעצם סוג של רובוט ורובוטים מבינים את שפת הקוד. אתר בנוי גם על קוד וכל עוד הקוד בנוי כך שהרובוט יכול לסרוק אותו ולשאוב ממנו נתונים, האתר כבר נמצא במצב טוב.

על בעל האתר לדאוג, בין אם בעצמו לבין באם מי מטעמו, להתאים את האתר לגוגל וזאת ניתן לעשות על ידי בניית היררכיה נכונה של האתר, שימוש נכון בתמונות והוספת תגי אלט, שימוש בכותרות ותגי כותרות ותיאורים.

גורמי דירוג משמעותיים

ישנם המון גורמי דירוג לאתר, בין החשובים ביותר נמצא את מהירות האתר, רמת התוכן וההתעמקות בו, מערך קישורים חיצוניים, התאמה לגולשי המובייל ועוד. גורם דירוג נוסף הוא רמת התחרות הקיימת באותו תחום.

קידום אורגני מורכב מזוג הזהב: תוכן איכותי וקישורים חיצוניים

כל חברת קידום אשר תשכיל לעשות שימוש נכון בזוג הזהב, תוכל לגרום לאתר להתברג בתוצאות החיפוש הגבוהות ביותר אך אלו לא הפעולות היחידות שיש לבצע. כתיבת התוכן צריכה להיות כתיבה איכותית וכזה העומד בכל עקרונות הכתיבה הנכונים. תוכן טוב יהיה תוכן אליו יקשרו אתרים אחרים (אתרים סמכותיים וקשורים לאותו התחום) וכזה אשר גולשים יאהבו ויתעמקו בו.

חשוב לדעת: תודות לעובדה שמרבית הגולשים בוחרים לגלוש מהניידים שלהם, גוגל מבצעת את המדידות שלה על גרסאות הניידים של האתרים.

הטיפים שלנו לקידום אורגני נכון

· SSL – אבטחת אתר היא פרמטר חשוב ולכן הקפידו על תעודת SSL.

· חווית משתמש – הקפידו על חווית משתמש חיובית וטובה עבור הגולשים שלכם.

· טעינת אתר – הקפידו כי האתר שלכם יטען באופן מהיר ויהיה אתר קליל. בצעו את האופטימיזציות הנדרשות על מנת לדאוג שהאתר יטען תוך פחות משתי שניות.

· תוכן – התוכן באתר שלכם צריך להיות תוכן איכותי, מקורי, בעל ערך מוסף לגולש, כתוב בהתאם לקהל היעד ובאורך מספק.

· עיצוב האתר – כאשר אתם מעצבים את האתר, נסו להגיע לעיצוב מקורי שלכם המתאים לתוכן האתר וכזה שיגרום לגולשים יגלו בו עניין.

· תניעו את הגולשים לפעולה – דאגו שהאתר שלכם יהיה אתר המניע לפעולה וגרמו לכך שהאתר יהיה אתר מניב המצליח להפוך גולש ללקוח. הוסיפו לחצני הנעה לפעולה שונים במקומות המתאימים ובאופן בולט.

· אופטימיזציה קבועה – אל תפקידו לרגע לעקוב אחר האתר ולעשות אופטימיזציה על בסיס קבוע.

· תנועה ישירה – נסו להביא לכך שלאתר שלכם תהייה תנועה ישירה – גוגל מאוד מעריך זאת.

אלו הם רק כמה טיפים לביצוע קידום אורגני שבעצם חושפים בפניכם את עולם הקידום האורגני. דעו כי תחום הקידום האתרים משתנה מיום ליום והוא פשוט ענק. ככל שתעמיקו בו יותר, תלמדו עוד ועוד דברים חדשים. גם כאשר תרגישו שלמדתם הכל, גוגל כנראה תריץ עדכון ותעדכן את האלגוריתמים שלה ובכך תגרום לכם לצרוך עוד מידע. ההמלצה שלנו היא להסתייע בחברת קידום אתרים מנוסה ומקצועית אשר כל ייעודה ועיסוקה הוא קידום אתרים.

קצת על נתן רנקי
מנכ״ל SEO Hero ומומחה קידום אתרים, פרסום בגוגל ופייסבוק עם ניסיון של עשור בעולם השיווק הדיגיטלי. מנהל קמפיינים של חברות גדולות בישראל ובעולם בכלל.
צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 052-6977708