בניית קישורים בשנת 2019
יש לכם אתר? רוצים לקדם אותו? אתם חייבים קישורים!
בואו להכיר את הדרכים הטובות ביותר לבניית קישורים בשנת 2019, מה כדאי לעשות ומה לא כדאי לעשות.
החל מהרגע בו ג'ון מולר אמר, שגוגל משתמשת בלינקים כחלק מהאלגוריתם שלה, הבהלה סביב לינקים לא פסקה ואין מקדם אתרים או כל מנהל אתר שקצת מבין ב SEO, שלא דואג לשלב את בניית הקישורים כחלק מהותי מכל תהליך הקידום של האתר.
אחד הדברים הכי חשובים להבין הוא שמבחינת גוגל, קישורים צריכים להרוויח באופן טבעי ולא לייצר אותם ובטח שלא לשלם עליהם ו/או לעשות שימוש ב SPAM. באם האתר שלכם לא זוכה לשיתופים ולינקים אורגנים, בניית מערך קישורים עלולה להיות מעט ריסקית עבורכם אם לא תעשו אותה נכונה ובאופן מדויק.
גם שנת 2019, מתאפיינת ביחס של גוגל אל קישורים לא איכותיים. אין ספק שקישורים הם עדיין חלק אקוטי בקידום האתר אך גוגל ממש מתייחסת אל קישורים לא איכותיים בחומרה ואף נוקטת בצעדי ענישה. אתרים אשר אין להם E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) יצנחו בעוד שאתרים עם מערך קישורים איכותי יזכו לתעדוף מצד גוגל.
אז אם בדקתם את האתר שלכם בכל הקשור לבעיות איכות ושיפרתם את התוכן באתר, הגיע הזמן להתחיל לבנות את מערך הקישורים שלכם נכון ולקצור את הפירות! :
מתחילים במתחרים
הציצו במתחרים – אנחנו, היהודים, יודעים שעלינו להכיר את האוייבים (המתחרים במקרה זה) שלנו ועלינו להשכים לפניהם. הציצו במערך הקישורים של המתחרים שלכם, שאבו משם השראה ונסו להגיע אל קישורים איכותיים שאכן מתאימים גם לכם. אין זה אומר שאתם צריכים להעתיק את כל מערך הקישורים מהמתחרים אבל בהחלט תוכלו להבין מהיכן תוכלו לקבל קישורים איכותיים.
השתמשו בכלים השונים העומדים לרשותכם על מנת לזהות את הקישורים האיכותיים ואת העמודים המדורגים ביותר – השתדלו לקחת רק את הטוב ולא להגיע למצב בו אתם מעתיקים מערך קישורים שרק יכול להזיק לכם.
זכרו – וזה חשוב: לא כל מה שעובד או לא עובד לאתר אחד, יעבוד עבור שלכם! מדובר במערך שלם של גורמים! מה שאתם רוצים לעשות הוא להגיע למצב בו אתם מגלים אלו עמודים באתר המתחרה שלכם, משיג הכי הרבה קישורים איכותיים ומה הם המקורות לקישורים הטובים ביותר.
תוכן שיווקי
תוכן שיווקי הוא הדרך הטובה ביותר לבנות מערך קישורים איכותי ונכון בשנת 2019. מדובר באסטרטגיה פשוטה ונטולת סיכונים!
אחת מהאסטרטגיות הטובות ביותר על מנת להשיג קישורים, היא לכתוב מאמר מקצועי ומושקע אודות נושא מסוים, מתוך ניסיון וידע, להעניק טיפים והצעות לייעול, לבסס את ההתמחות והניסיון שלכם ככותבים בתחום, אם אפשר רצוי לכלול מחקר מקורי אודות אותו נושא, להוסיף עוד חוות דעת והצעות מידי מומחים שונים אחרים בתעשייה ואז לפרסם את המאמר באתר ואף לשלוח לרשימת התפוצה שלכם.
אם תעשו זאת נכון ותייצרו מאמר איכותי המעניק ערך מוסף לגולשים, הקישורים לא יאחרו מלהגיע ואט אט עם הזמן תהפכו גם להיות אתר בר סמכא. שילוב של כתיבה איכותית של תוכן שיווקי לצד השיווק שלו והפצתו, היא כלי חזק מאוד וכדאי לכם לנסות לשלבו באסטרטגיית בניית הקישורים שלכם. יחד עם זאת, לא מעט אתרים ברחבי העולם כולו, אשר ביססו את עצמם תודות לתוכן שיווקי, אינם זקוקים להפצת התוכן והכתיבה עושה את העבודה נאמנה.
.E.A.T
גוגל שואפת לדרג עמודים אשר הכותב שלהם הפגין מומחיות או ניסיון באותו נושא. הדירוג מתבצע באמצעות מדדי איכות ומבוסס על EAT שזה ראשי תיבות של: Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness.
אם נהייה כנים ולא נתייפף, גוגל עדיין הוא מנוע דירוג מבוסס קישורים אבל כיום, בשנת 2019, צריך הרבה יותר כדי להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש.
הקישורים שלכם צריכים להיות איכותיים וצריכים להיות טבעיים ככל האפשר. אתם צריכים תוכן איכותי באתר. השתדלו להפגין ולהעביר את המומחיות שלכם בכל פיסת תוכן ובעיקר דאגו לאתר שלכם.
תוכן שקל לקשר אליו
כל עוד תייצרו תוכן שקל לקשר אליו כי הוא תוכן איכותי, מקורי, מקצועי, מעניין וקולח, לאתרים אחרים יהיה קל לקשר אליו וכמובן גולשים ישתפו אותו ברחבי הרשת.
סוגי תוכן הנחשבים לטובים ומושכי קישורים הם תכני "How-To" או תכנים שמדברים על בעיות שכיחות וכאלו אשר מעסיקות את הרשת. תכנים מסוג זה יהיו מושכי הלינקים הטובים ביותר, הן עבור קישורים והם עבור מבקרים חדשים ונוספים.
הפרקטיקה שלנו, ושל רבים אחרים, נוגעת ביצירת תוכן איכותי וכזה שגם אתם תרצו לשתף עם אחרים כי הוא מעניק לכם ערך מוסף כלשהו. נכון, זו בהחלט השקעה כי זה לא סתם כתיבת מאמר קצר של 300 מילים ולזרוק לאתר – אבל זו השקעה משתלמת.
קישורי מדיה
אחד מהקישורים הטובים ביותר הוא קישור מדיה, אם ניתן דוגמאות לישראל אז מדובר בלינקים מאתרים כגון מאקו, ויינט וכדומה. קישורים כאלו הם חזקים ואיכותיים ויזכו לשיתופים רבים.
ואיך אפשר בלי…
ולבסוף נסיים עם המובן מאליו אבל כזה שחייבים לציין: המנעו מקישורים באיכות נמוכה למרות הפיתוי! קישורים לא איכותיים או אם נהייה כנים ואמיצים נקרא להם בשמם והוא קישורי SPAM, יפגעו בכם ובאתר שלכם. לעיתים, הפגיעה לא תמהר להגיע אך כשהיא תגיע, סביר והאתר שלכם יצנח דרמטית, תאבדו מיקומים בצורה מסוחררת ותבלו שעות רבות בלתקן את הכל ולצאת מהענישה.
כל עוד תשכילו לבנות ולטפח את מערך הקישורים שלכם נכון, התוצאות לא יאחרו מלהגיע. השקעה בקישורים שלכם היא השקעה באתר שלכם ואם אינכם יודעים כיצד להתחיל, התחילו בלמלא את טופס צור הקשר שלנו.