קישורים פנימיים

קישורים פנימיים איך עושים זאת נכון

במהלך תהליכי קידום אתרים, מבוצעות סך פעולות שונות על בסיס קבוע. אחת מאותן פעולות היא בניית מערך קישורים.

הקישורים, בכל הקשור אל SEO, נחלקים לשני סוגים:

  • הראשון הינו הקישורים החיצוניים.
  • והשני הוא הקישוריים הפנימיים – עליהם נדבר בכתבה זו.

מרבית העוסקים בתחום קידום האתרים משקיע רבות בהשגת קישורים חיצוניים מאתרים בעלי סמכות.

לצורך כך מגוייסים משאבים רבים וביניהם רכישת קישורים. משום מה, בניית מערך הקישורים הפנימיים נזנח על ידי רבים וזו טעות מרה וגדולה!

תפקיד הקישורים הפנימיים

הקישורים הפנימיים נחלקים לסוגים נוספים, להלן תפקיד כל סוג:

קישורים פנימיים המקשרים בין עמודים דומים ותורמים לעקרון המעגליות (השארת הגולש באתר על ידי קישור ממאמר אחד לשני וחוזר חלילה).

קישורים אלו יהוו עבור הגולש סוג של ג'י פי אס ויעזרו לו לנתב בין העמודים, אין מיקום קבוע לקישורים והכל תלוי בתוכן עצמו ולאן מקשרים.

הסוג השני של הקישורים הוא קישורי מבנה והם אלו שיוצרים את מבנה האתר, בין קישורים אלו נמצא את תפריטי האתר, שירותי האתר, מוצרי האתר וכדומה.

באמצעות קישורים אלו אנו מבינים מה מבנה האתר ומה קיים בו.

את הקישורים המבניים החשובים נמקם בתפריטים השונים ובחלקו התחתון של האתר (Footer).

links

הבה נבין איזה קישור יוצב היכן:

  • בתפריט העליון נמצא את הקישורים הכי חשובים, חשיבות הקישורים  תקבע על פי מה הגולשים מחפשים וצריכים אך ניתן גם לקחת בחשבון את מילות המפתח ככל שניתן ומתאים.
  • בפוטר האתר נמצא את אותם עמודים הקיימים בתפריט העליון ועמודים נוספים כגון תקנון, הצהרת פרטיות וכדומה. בעבר היו מציבים שם קישורים עבור החלפת קישורים אך זה כבר לא מתרחש כיום.

כפי שאתם מבינים, יש סיבה להצבת כל קישור בתפריטים השונים כאשר מה שבאמת חשוב הוא הגולש וגוגל.

עבור הגולש זה אומר הצבת קישורים לניווט נכון ויעיל ומבחינת גוגל זה מראה דרך לעמודים החשובים ביותר באתר.

עוד מיקום להצבת קישורים הוא ענן התגיות, את הענן נמצא לרוב בבלוגים ויתרונו הוא היכולת להציג רשימת קטגוריות ועדכון נוח וקליל. ניתן לשחק ויזואלית עם מראה התגיות עצמן ולתת חשיבות לקטגוריה ספציפית.

ניתן להגדיר שכל קטגוריה תופיע באופן אוטומטית בענן וניתן להגדיר כמות מסוימת של קטגוריות – הכל תלוי בצרכים שלכם ומה באמת יהווה ערך מוסף לגולש.

בחירת קישורים פנימיים

בעלי אתרים אשר לא השכילו או לא שכרו חברת קידום מקצועית כבר בימיו הראשונים של האתר, מגיעים למצב בו יש להם כבר לא מעט עמודים באתר אך אין להם קישורים פנימיים המקשרים בין האתרים ותורמים לחוויית משתמש טובה וארוכה יותר.

לא פעם, קיבלנו פניות של בעלי האתרים שממש לא מצאו את הידיים והרגליים ולכן פיתחנו סוג של כלל אצבע (ואנחנו לא היחידים) אשר עוזר לא מעט בבניית מערך הקישורים הפנימיים.

הכלל אומר שיש להסתכל במילות המפתח הקיימות באתר, להצליב עם מילות המפתח שרוצים לקדם ואז מאתרים את העמודים שצברו את הקידום הטוב ביותר ואז מתחילים לבנות את מערך הקישורים. לאחר שתסיימו עם המאסה הראשונית, התהליך יהיה קל יותר ויהפוך גם טבעי.

איתור העמודים יכול להתבצע בכמה דרכים, הראשונה היא באמצעות site: + מילת המפתח וזה יניב לכם "פלט" של העמודים הכי רלוונטיים ובסדר יורד או שתוכלו לעשות שימוש בתוכנת קידום כלשהי אשר יודעת לחולל את המידע הזה.

לאחר שתכינו לעצמכם רשימה של עמודים רלוונטיים, תוכלו לגשת למלאכת הצבת הקישורים ולקשר בין העמודים באופן שרק יטיב עם הקידום ועם חווית המשתמש.

אנחנו מניחים ששמעתם על הצפרדע הצועקת בשלב זה (Screaming Frog), התוכנה הזו תוכל לסרוק עבורכם את האתר שלכם כמו שגוגל סורקת, להציג לכם את תגיות הכותרת והתיאור וזה כבר יפשט לכם את זיהוי העמודים הקשורים – בתנאי שכאשר כתבתם את הכותרות והתיאורים אכן עבדתם נכון וכתבתם כותרות ותיאורים מדויקים לתוכן בעמוד.

הקפידו לשמור על הקשר הגיוני ואל תקשרו עמוד רק כי מילת המפתח מופיעה בו וגם שמרו על איזון בטקסט האנקור (טקסט הקישור עצמו).

מאלו עמודים הכי כדאי לקשר?

העמודים הכי טובים לקישור הם העמודים החזקים ביותר והמדורגים הכי טוב.

מעמודים אלו הכי כדאי לקשר ובמיוחד כאשר יש המון מילות מפתח, גוגל, פיתחה את קונסולת החיפוש עבור בעלי האתרים ובין הדברים שניתן לעשות עם הקונסולה זה לאתר את העמודים הכי מקושרים של האתר.

כנסו אל הקונסולה וחוללו לעצמכם דו"ח של העמודים הכי מקושרים. במידה ולא עשיתם שימוש בכתובות אתר מספריות, תוכלו להסיק המון מהדו"ח הזה אך זכרו כי גוגל לא תמיד חושפת את כל העמודים ולכן הצליבו את המידע וצרו את הדו"ח המפורט והמדויק ביותר שתוכלו.

אנחנו ממליצים לעשות שימוש באחד מהשירותים הקיימים בשוק ויכולים להניב לכם דו"ח מפורט ומסודר של כל העמודים שלכם.

אין ספק שזה מעצבן לרכוש שירות כזה אבל דעו כי השירות החינמי שלהם מספק מידע חלקי בלבד ומידע חלקי לא יעשה לכם שכל או תוצאה טובה. באם בחרתם לרכוש את אחד השירותים הקיימים (מג'סטיק, SEMRush ודומיהם), תוכלו למיין את כל העמודים על פי קישורים חיצוניים או לחולל אקסל מפורט ולבצע את המיון באופן ידני.

links

מלאכת הקישורים

אז הבנתם כבר שלא מדובר באיזו מטלה זניחה אלא עבודה קשה ומורכבת, אחת הסיבות להמלצות לעבודה עם חברת קידום מקצועית כבר בתחילת הדרך היא לא להגיע למצבים האלו בדיוק. להלן טיפים נוספים אשר יעזרו לכם המון במהלך בניית הקישורים:

לא על מילות המפתח לבדן – אז נכון שצריך לאתר את העמודים המדורגים ביותר ומילות המפתח וכל מה שכתבתנו לעיל אבל אל תחשבו אך ורק על מילות המפתח אלא פתחו את הראש וזכרו שטרנדים חדשים נולדים בכל יום ואתם לא יכולים תמיד לחזות מה חשוב או מה יהיה ה- נושא המעניין של מחר. קשרו באופן הגיוני ולא רק בהתבסס על מילות המפתח.

טקסט הקישור – בעגה המקצועית קוראים לזה אנקור טקסט. אחד המיתוסים הקשורים לאנקור טקסט הוא שאסור לו לחזור על עצמו ואסור להשתמש באותו טקסט כל הזמן. אז המיתוס נכון בכל הקשור במערך הקישורים החיצוניים אך לא תמיד בפנימיים. הסיבה שלכם לא להשתמש באותו טקסט אנקור היא לא כי אסור אלא כי אתם רוצים לשמור על איזון וגיוון.

תקנו קישורים שבורים – אתרו את כל הקישורים שלכם ובדקו האם כולם תקינים. כל קישור שבור פוגע בכם מכל הבחינות ואתם לא רוצים קישורים שבורים. תוכלו לאתר אגב את הקישורים השבורים באמצעות תוכנות ושירותים שונים כגון אותה צפרדע ידועה לשמצה.

זהו, הגענו לסוף המדריכון לקישורים פנימיים. אנו מקווים שכעת מלאכת יצירת הקישורים הפנימיים יותר מובנת ויותר עושה לכם שכל. קדימה, תתחילו לקשר!

צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 03-372-6226