אני רוצה לקרוא על
בלוג
חדשות
טיפים
טכני
קידום אתרים לעסקים
קישורים
כמה זמן לוקח לקדם אתר

כמה זמן לוקח לקדם אתר

בכל הפגישות המתנהלות מול לקוחות פוטנציאלים שמבקשים לקדם את האתר שלהם, נשמעת תמיד אותה השאלה: "תוך כמה זמן אני אראה תוצאות" ובמילים אחרות, "תוך כמה זמן אני אהיה במקום הראשון בתוצאות החיפוש" ובצדק.

בעלי אתרים משקיעים כסף בתהליך קידום האתר (ה – SEO) וכבעלי עסקים הם רוצים לדעת תוך כמה זמן הם יחזירו את ההשקעה אם לא מעבר לכך.

משום שהתשובה לשאלה זו היא מורכבת ואינה חד משמעית, בחרנו להעלות מספר נקודות ולהרחיב לגביהם, כך יהיה לבעל האתר קל יותר להבין את התשובה לשאלה "כמה זמן לוקח לקדם אתר".

אז כמה זמן באמת לוקח לקדם אתר?

עוד לפני שניכנס אל עובי הקורה, חשוב שתבינו כי בכל הקשור לקידום אתרים, הזמן שיוצג הוא במרווחים גדולים שיכולים להסתכם בין 4 חודשים לעד שמונה חודשים, זאת משום שכל תהליך קידום מתנהג אחרת ברמת הזמן. כדי להסביר בתכל'ס את התהליך והזמנים, בחרנו לקחת 4 מצבים שונים ולהדגים עליהם את הזמן שלוקח לקדם אתר ובתנאי שמדובר בקידום מקצועי.

1. דומיין חדש שלא קודם בעבר ושמצוי בתחום לא תחרותי – את ההתקדמות בקידום ניתן יהיה לראות אחרי מספר חודשים בודדים וכבר אחרי שישה חודשים ניתן יהיה למצוא את האתר במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש כך שהוא יזכה לפניות ומספר גולשים רבים יותר באתר וכפועל יוצא יזכה בעל האתר במינוף עסקי.

2. דומיין חדש שלא עבר קידום בעבר אך מצוי בזירה תחרותית – כדי לראות תוצאות בשטח, יש להיות סבלניים משום שתוצאות בסביבה התחרותית יתחילו להראות סביב השנה לערך. מעבר לסבלנות, יש צורך ביצירתיות ובתקציב מספק לתהליך איכותי ומקצועי. אין ספק כי ניתן להגדיר מטרות סביב החצי שנה (כדי לוודא התקדמות), כמו למשל הופעתם של ביטויי זנב ארוך בעמוד הראשון וכדומה.

3. דומיין וותיק ללא עבר של קידום אתרים בסביבה לא תחרותית – דומיין וותיק על פי רוב עוזר לקידום כך שאם הדומיין וותיק, אפשר להתחיל ולראות תוצאות תוך זמן קצר יחסית וזאת כמובן בתנאי שהאתר תקין ומאפשר קידום ראוי.

4. דומיין וותיק עם עבר קידומי בסביבה תחרותית – אין ספק שוותק הדומיין והעבר הקידומי יכול לסייע בתהליך הקידום אך גם כאן יש צורך ביצירתיות, הפקת רעיונות שיאפשרו לגולשים לבחור ולגלוש באתר על פני אתרים אחרים, לשפר את חווית המשתמש במידת הצורך ועוד.

למרות כל הכתוב לעיל, עדיין קשה לענות בדיוק על שאלה זו. קידום אתר כולל פרמטרים רבים ומגוונים באתר עצמו אל מול מנועי החיפוש אך גם עתיד לכלול נקודות רבות, שיש לקחת בחשבון אצל המתחרים שלכם וזאת בנוסף על הדינאמיות המאפיינת את תחום קידום האתרים, כך שמחר בבוקר יכולים להתווסף או לרדת פרמטרים, שהיו נכונים אתמול לקידום ואינם עוד.

הערכת הזמנים תהיה הערכה גסה תוך התייחסות ל 3 קריטריונים מהותיים: תחרות, קישורים ותוכן.

קישורים נכנסים

לקישורים יש תפקיד מהותי בתהליך הקידום אך בבואנו לדבר אודות השפעתם על משך הזמן שיידרש לקידום ולתוצאותיו, הרי שמתווספים להם גורמים נוספים.

1. כמות הקישורים – למספר הקישורים המובילים לאתר שלכם יש משמעות באשר למשך הזמן שיידרש לתוצאות – ככל שיהיו יותר קישורים כך תצליחו להשיג תוצאה במהירות המרבית אך במקביל חשוב גם להקפיד על איכות הקישורים ולא רק כל הכמות. הבה נפשט זאת: הוצאת מספר רב של קישורים מאתרים ירודים ולא סמכותיים לא תהווה השפעה חיובית על הקידום או תזרז אותו אך מספר קישורים מאתרים סמכותיים ואיכותיים בהחלט תזרז ותשפיע על קידום האתר.

2. קצב הזנת הקישורים – לקצב בו נבנים הקישורים יש חשיבות גדולה. מנוע החיפוש גוגל מעדיף אתרים, שגדלים בצורה טבעית על פני אתרים שגדלים מלאכותית. על כן הקפידו לבנות את מערך הקישורים בקצב אחיד ולא בבת אחת.

התוכן באתר שלכם

התוכן באתר שלכם יכריע במידה רבה את קצב ההתקדמות של האתר בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש. ככל שתקפידו להעלות לאתר תוכן איכותי יותר אשר עונה על צורך הגולש, כך הסיכוי שההתקדמות תהייה מהירה יותר ולהיפך, אם תשקיעו מחשבה ואנרגיה בכמות (לרבות כמות מילות המפתח שתזינו בטקסט) ופחות באיכות, ההתקדמות תהיה איטית יותר.

בעבר נפוצה שמועה כי אל לבעלי אתרים להעלות כמות רבה של תכנים וחשוב לצנן את הזמן בין העלאת תוכן אחד לשני אך הכרזה של גוגל הפריכה טענה זו בצידוד בעלי אתרים לפרסם תכנים חדשים ובטח אם יש בהם ערך מוסף לגולש.

ההמלצה הטובה ביותר היא להעלות תכנים בהתאם לקצב קבוע ומוגדר מראש ובמילים אחרות נכון לבנות אסטרטגיית תוכן, כך תצליחו לאותת לגוגל שאתם מוכנים לסריקות מחודשות שישפיעו משמעותית על קידום האתר.

תחרות

סביר להניח כי יש לכם מתחרים ועל כן בתהליך קידום אתרים על המקדם להתמודד עם דפים ואתרים נוספים הנלחמים גם הם על אותם המקומות, שאתם נלחמים עליהם – מה שהופך את המשימה למורכבת יותר. חשוב לזכור, על פי רוב ככל שתתקדמו אל עבר העמוד הראשון, כך הקידום יהיה קשה יותר משום שהתחרות תעבור אל המקומות הראשונים שם מצויים על פי רוב מתחרים "כבדים" בעלי יכולות כלכליות גבוהות יותר או כאלו אשר מנהלים קידום אתרים מזה זמן רב ועל כן תדרשו להשקיע ולהיות סבלניים כדי להגיע לראש תוצאות הקידום.

לסיכום

את תהליך הקידום ניתן לשערך אך לא ניתן לקבוע במדויק. מקדם או קולגה שיבטיח לכם זמן מדויק לתוצאות קידום, הוא מקדם שכדאי לשקול את העבודה איתו. אין שום דרך לחזות במדויק את הזמן שייקח לכם להגיע למקום בו אתם רוצים להיות אך ניתן בהחלט להעריך את הזמן באופן גס בהתאם למשתנים נקודתיים ובמהלך הזמן לקבוע נקודות בחינה ובדיקה של הקידום ומקצועיותו.

ובמילים אחרות, יהיה עליכם לקבל על עצמכם את הסבלנות ואת הסובלנות בכל הקשור לקידום האתר שברשותכם ולהיות עם האצבע על הדופק.

קצת על נתן רנקי
מנכ״ל SEO Hero ומומחה קידום אתרים, פרסום בגוגל ופייסבוק עם ניסיון של עשור בעולם השיווק הדיגיטלי. מנהל קמפיינים של חברות גדולות בישראל ובעולם בכלל.
צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 052-6977708