אני רוצה לקרוא על
בלוג
חדשות
טיפים
טכני
קידום אתרים לעסקים
קישורים
גוגל E-A-T

המונח E-A-T של גוגל

לבטח לא פעם שמעתם את המונח EAT ולמרות או אפילו בזכות המשמעות המילולית שהיא לאכול, פעולה אותה אנו מבצעים מספר פעמים ביום בכל יום.

במאמר הבא, אנחנו רוצים להשביע את רעבונכם ולהסביר מה בדיוק המונח EAT אומר ולמה אתם צריכים להכיר אותו, במיוחד אם אתם רוצים לקדם את האתר שלכם.

אז EAT עולה בכל הקשור אל אותם קווים שגוגל מנחילה על עולם ה SEO (קידום האתרים).

מתי נכון לומר אותו? איך הוא יכול לעזור לכם לקדם את האתר שלכם? ולמה אתם בכלל צריכים להכיר אותו?.. על כך ועוד, במאמר הבא.

הסוד שכל מקדם אתרים רוצה לפצח הוא האלגוריתם של גוגל אבל סביר להניח שזה לא יקרה בקרוב… – וכאן בדיוק נכנס המושג EAT אשר עוזר לנו לשפוך מעט אור על הנושא.

כל אדם, חברה או ארגון אשר רוצים לבצע קידום אתרים נכון ויעיל, חייב להכיר את המושג הזה ומה ראשי התיבות הללו אומרים.

מעבר לכך, חשוב להבין כי מדובר בשלושה עמודי תווך בסיסיים בעלי השפעה על האלגוריתם האחראי לדירוג איכות ואתם בהחלט רוצים, שהאתר שלכם יחשב לאיכותי!

 

 = E-A-T =

Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness

מומחיות, סמכותיות ואמינות

מומחיות :

כאשר יש אתר העוסק בנושא מסויים, עליו להפגין ידע נרחב ומקצועי באותו התחום.

הדרישה בסך הכל הגיונית ומכיוון שאנשים ניזונים מהמידע, חשוב שהמידע יהיה מידע אמין, מקצועי ומדויק, כמו כן אפשר לקבוע שהנ"ל אינו תקף על כל סוגי האתרים אך הוא בהחלט אקוטי כאשר מדובר על אתרים העוסקים בתחומים, כגון רפואה, משפט וכדומה.

כיצד מראים מומחיות:

האמת שבאופן דיי פשוט והיא פשוט הצגת מידע מקצועי ואיכות,  ודאו כי כל פיסת תוכן אשר עולה לאתר, מציגה מידע אמין ונכון.

אל תאפשרו למידע שאינו נכון מקצועית להופיע באתר שלכם ולא משנה מה הסיבה.

סמכותיות:

אתר סמכותי הוא אתר אשר הגולשים בו רואים בו כאתר בעל סמכות ואפשר לסמוך עליו. כל אתר שואף וצריך לשאוף להיות סמכותי ככל האפשר, הן עבור הגולשים שלו והן עבור גוגל.

כיצד מראים סמכותיות:

בין היתר: שילוב ביקורות, אפשור לגולשים לספר לגולשים האחרים להעיד ולספר על הסמכותיות של האתר, לגרום לכך שהגולשים יבינו כי מי שכותב לאתר מוסמך לכך והוא בעל תואר מסוים ועוד ועוד.

חשוב לדעת על קהילות: במידה ואתם מאפשרים ניהול פורום או שיח מכל סוג באתר שלכם, מה שקורה באותו שיח יעיד על הסמכותיות של האתר כולו ולכן חשוב להקפיד ולשמור מקרוב כי אכן השיח שמתנהל ישמר ויהווה עוד הוכחה לסמכותיות של האתר.

אמינות:

האתר שלכם צריך להיות אמין ולשדר אמינות, נ-ק-ו-ד-ה.

על הגולש להרגיש בטוח בגלישה באתר ולהיות רגוע כי פרטיו לא יודלפו במידה וישאיר פרטים באתר.

אתרי איקומורס או אתרי מכירה, בהם הגולש נדרש להפקיד את פרטי התשלום שלו באתר, אשר לא ישרו אמינות ובטחון אצל הגולשים, לבטח לא יזכו בלקוחות או יחשבו לאמינים אצל גוגל.

כיצד מראים אמינות:

ראשית, על האתר להיות בעל תעודת SSL שהוא פרוטוקול אבטחה.

יותר משני שליש מדפי האתר, חייבים להיות מאובטחים (זאת במידה ומשום מה אינכם יכולים לאבטח את כל עמודי האתר).

במידה והאתר שלכם מהווה פריצת אבטחה, מעבר לעונשים או אי האהבה שגוגל תראה לכם, הגולשים לא יתקרבו לאתר שלכם ותספגו פגיעה אנושה במוניטין – ולא תמיד קל לצאת מפגיעה כזו.

אז מה בעצם היה לנו כאן: שלוש דרכים שונות ופרמטרים אשר בעצם יהיו אלו אשר יעידו על סמכותיות האתר שלכם וכך גם הגולשים וגם גוגל יבינו כי מדובר באתר בעל סמכות.

אז מה אתם אומרים: E-A-T חשוב או לא חשוב?

כאשר עושים קידום אתרים עם מטרה מאוד ברורה שהיא הבאת האתר לצמרת תוצאות החיפוש בגוגל, חשוב מאוד לדאוג לאתר נכון ומקצועי.

בין שלל האלמנטים המשפיעים על דירוג האתר במיקום תוצאות החיפוש, נמצא אלמנט האיכות.

אז נכון, הוא רק אלמנט אחד אבל כמו שאמא הייתה אומרת: פרוסת לחם ועוד פרוסת לחם זה סנדוויץ' (בחרנו בדוגמא זו מכיוון שראשי התיבות הן לאכול בתרגום חופשי – EAT).

כיצד נקבעת רמת ה E-A-T של האתר?

על שאלה זו נבחר לענות לכם במספר שאלות:

  1. האם חווית המשתמש באתר היא חיובית או שלילית?
  2. כמה מידע מספק האתר?
  3. האם המידע באתר הוא מידע נדרש על ידי הגולשים?
  4. האם המידע באתר משותף האלה?
  5. האם נוח לכל גולש לקרוא את התוכן שבאתר?

באם התשובות לשאלות האלו הן כן, הרי שרמת ה- EAT שלכם היא גבוהה ואם לא, עשו כל שביכולתכם על מנת שהתשובות יהיו כן.

ה EAT, הוא שיקבע ערכו של האתר ואתם רוצים שערכו של האתר יהיה גבוה ככל האפשר.

מה יגרום לגולש להעדיף את האתר שלכם? התשובה היא ה E-A-T של האתר.

כל גולש מעדיף אתר אמין, סמכותי ובטוח לגלוש בו מאשר אתר שאינו מספק לו את הביטחון הנדרש, מידע אמין וסמכותי.

כאשר הגולשים מתחילים לתעדף את האתר שלכם על פני אחרים, גוגל מבין שמדובר באתר יותר טוב ממה שחשבו והתוצאות לא מאחרות להגיע.

תודות לעובדה שה E-A-T נמדד באופן רוחבי באתר, כמו גם פר עמודי האתר, יש לדאוג לכך שכל שלושת האלמנטים יהיו ברמה הכי טובה שאפשר כדי שהמדד האיכות לא יפגע וכפועל יוצא הדירוג.

סוגי אתרים

ישנם אתרים רבים בתחומים ייעוץ רפואי, ייעוץ משפטי, ייעוץ כלכלי פיננסי וכדומה.

אתרים אלו נקראים Your Money or Your Life.

על מנת להסביר קצת יותר מה הם האתרים האלו, נדגיש שמדובר באתרים אשר יכולים להשפיע על רמת הבריאות, הרווחה או האושר של הגולשים בהם (השפעה חיובית או שלילית).

עבור אתרים אלו, ה- EAT קשור עבותות ובהם ירצה כל בעל אתר להגיע לרמה בה הוא נחשב לאיכותי, אמין וסמכותי!

המטרה הסופית של כל בעל אתר בהקשר זה היא לגרום לגולשים להרגיש בטוח להיות לקוחות וממש להוציא את פרטי האשראי ולהזין אותם באתר ללא חשש או מעקב אחר פירוט האשראי בפחד כי עבדו עליכם.

אתר שהגולשים ירגישו בו בטוח, יהיה אתר שרמת ה EAT שלו תעלה.

אז מה היה לנו כאן

בעל אתר אשר השקיע באתר שלו מהיום הראשון ויצר אתר שהוא באמת אתר סמכותי וכזה שניתן ליהנות וללמוד מהתוכן שבו, יזכה לתועלות של אתר סמכותי בעוד שאתרים אחרים אשר לא בדיוק השקיעו (ואין זה משנה מה הסיבות: חוסר ידע, זמן, משאבים או תכנון נכון), לא יזכו להכרה כאתרים סמכותיים ותהליך שינוי והפיכתו של האתר לסמכותי, תהייה קצת יותר מורכבת וקשה.

אם נרחיב מעט אז נדגיש כי מדובר בשני תהליכים שונים: עבור מי שהשקיע מההתחלה מדובר בתהליך קליק ואח טבעי, בעוד שלאחר.. ובכן, מוטב לשכור חברת קידום אתרים או סוכנות שיווק דיגיטלית תושיט יד.

צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 052-6977708