אני רוצה לקרוא על
בלוג
חדשות
טיפים
טכני
קידום אתרים לעסקים
קישורים
קישורים חיצוניים

קישורים חיצוניים

אין ספק כי להוציא קישורים מהטקסט אותו אתם כותבים זו משימה חשובה, אך לא פחות חשוב מכך, הוא לדאוג לקישורים נכנסים מאתרים חיצוניים ובמקביל לדאוג שהקישורים הנכנסים יהיו איכותיים ורצוי שיגיעו מאתרים בעלי דירוג גבוהה ככל האפשר.

חשוב להבין כי קישורים חיצוניים הם פרמטר חשוב מאוד בתהליך קידום אתרים אורגני וככל שתשקיעו בחיפוש אחר קישורים נכנסים איכותיים יותר, כך הסיכוי של אתרכם להופיע בדירוגים גבוהים במנועי החיפוש הוא גבוהה יותר ולהיפך.

כדי לאפשר לכם להשיג קישורים נכנסים, בחרנו לכתוב את 15 הדרכים הפשוטות והיעילות לאיתור קישורים חיצוניים.

מוכנים? קדימה, בואו נצא לדרך – המלאכה מרובה והאתר שלכם משתוקק להופיע במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש.

ביקורות ומכתבי המלצה :

אם רכשתם לא מכבר מוצר או שרות, אל תתביישו לפנות אל בעל האתר ולהציע לו שתכתבו עבורו המלצה מושקעת ומפורטת ומנגד יזין בעל האתר (בסמוך להמלצה) קישור לאתרכם בצירוף מילת המפתח.

אם אתם חושבים שהסיכוי שלכם לא גבוה להשיג קישור זה, תתפלאו לשמוע שעבדכם הנאמן הצליח לא פעם ולא פעמיים להשיג קישור חיצוני שכזה.

פרט חשוב שעליכם לקחת בחשבון ולבדוק הוא, שהדף לא עמוס בקישורים יוצאים, משום שאז הערך של הקישור יהיה נמוך.

פורומים וקבוצות דיון :

אפשרות לא רעה אחרת, היא להיות "שותף" פעיל בפורומים וקבוצות דיון מגוונות, אשר עוסקות בנושאים זהים או משלימים לתחום האתר שלכם. מעבר לעובדה שתצליחו ליצור מיתוג ברשת ולהפיץ את שמכם, אתם יכולים בסוף כל תגובה להוסיף קישור לאתרכם.

למה הרבה נמנעים מקישורים אלו? משום שבתגובות מוצמדת לרוב תגית Nofollow.

כדי לבדוק אם בפורום או קבוצות דיון ספציפיות קיים Nofollow , אתם יכולים להתקין את התוסף Search Status או לחילופין להיכנס לקוד המקור ולבדוק האם המילה Nofollow מופיעה בו.

פוסט אורח :

אם אתם עוסקים בנישה ספציפית, אין ספק שאתם מכירים לא מעט אתרים שמעניקים שרות משלים או זהה לשרות שלכם.

כדי להשיג קישור איכותי, פנו לבעל אתר מתחומכם ובקשו ממנו לכתוב עבורו פוסט אורח ובתמורה הוא ישלב בסוף המאמר לינק לאתרכם. אין ספק כי בעל האתר ישמח לשלב תוכן איכותי באתרו ואם הוא לא צריך לשלם עבורו (אלא בלינק בלבד) הרי זה משובח.

הרשמה לאגרגטורים ואתרי הזנות RSS :

אופציה זו מתאימה בעיקר לבלוגים כך שאתם יכולים להזין מאתרים שמאפשרים זאת RSS.

היתרון בקישורים אלו הוא שהם לא קבועים אלא מותנים בהיקף התוכן שבאתרכם. בכל פרסום פוסט באתרכם, יפורסם קישור עם הכותרת באתר ה-הזנות בו בחרתם.

כתיבת מאמרים והפצתם :

בישראל ישנם לא מעט אתרי מאמרים בהם אתם יכולים לפרסם מאמר אותו כתבתם, כתבו מאמר איכותי ככל האפשר והזינו אותו בהתאם לנושא ולתת הנושא באתר המאמרים ובמקביל עשו לו אופטימיזציה מקסימאלית ובין היתר שלבו את מילות המפתח בהתאמה לטרגוט שלכם.

שימו לב כי ישנם אתרים שמאפשרים להוציא יותר מקישור אחד. דוגמאות לאתרי מאמרים : www.academics.co.il, www.publisher.co.il , www.maker.co.il ,www.articles.co.il , www.reader.co.il .

הרשמה לאינדקסים וספריות :

למרות שבספריות ובאינדקסים ישנם לא מעט קישורים יוצאים, מה שמחליש את איכות הקישור, אתרים גדולים ממשיכים להוציא קישורים בכמויות גדולות. עוד, תוכלו למצוא אינדקסים איכותיים שרחוקים מהגדרת הספאם ובין היתר : WeDir , Dmoz ועוד. קחו בחשבון כי לא כל אינדקס מתאים לאתרכם ועל כן חשוב שתבדקו את הפרמטרים הבאים לפני שאתם מוסיפים קישור לאינדקס.

  •  תבדקו טוב טוב כי שהקישור הוא לא Nofollow (ראו הסבר בסעיף פורומים וקבוצות דיון)
  • בדקו כי אתם יכולים להוסיף טקסט ליד הקישור (קישורים ללא מילים יוגדרו כספאם)
  •  בררו כמה קישורים יש בכל דף וודאו כי אין כמות גדולה מידי
  • בדקו שלקישור אין הפניה חוזרת – עמדו על הקישור וודאו כי אתם רואים את הכתובת של האתר שלכם בלבד.

פעילות במדיה החברתית והוספת קישורים :

פעילות ברשתות החברתיות נכונה ליצירת מיתוג אישי וככל שאתם משקיעים בתחזוקה מקצועית של הפרופיל/ים שיצרתם במגוון הרשתות החברתיות (פייסבוק, לינקדין, טוויטר ועוד), כך הסיכוי שלכם להיות מובילי דעה בתחומכם הולך וגדל.

מעבר למיתוג האישי אותו אתם יוצרים באמצעות הרשתות החברתיות, אתם יכולים ואף רצוי להוסיף בכל אחד מהפרופילים קישור לאתר האינטרנט שלכם.

אם אין לכם פרופיל ברשתות החברתיות, זה הזמן לפתוח לפחות אחד כזה וכדאי להשקיע לשם התחלה בפרופיל ברשת פייסבוק המוכרת והידועה. קחו בחשבון שאתם מתבקשים לתפעל את הפרופיל באופן רציף ובמקצועיות אין קץ, משום שהפרופיל שלכם מייצג אתכם.

השאירו תגובות באתרי תוכן ובבלוגים :

מעקב וקריאה של בלוגים בתחום בו אתם עוסקים (או בתחום משלים), היא משימה כמעט הכרחית על מנת להצליח בתחומכם (אם ובלי קשר לקידום).

במהלך השיטוט והקריאה ובמידה ומתעורר בכם הצורך להגיב, אל תמנעו מכך אלא להיפך אך זכרו לפני לבדוק כי התגובות הן לא Nofollow. חשוב מאוד לכבד את בעל הבלוג ולא לפרסם תגובה עם מילת מפתח, מה גם שהרבה בלוגרים מונעים הוספה של מילת מפתח ועל כן הם לא מאשרים את הפוסט. פרסמו רק תגובות רלוונטיות לכתבה/ פוסט אותו כתבתם ולא תגובות ריקות מתוכן כמו איזה פוסט מעולה וכיוצא מזאת.

הוסיפו קישורים באתרי שיתוף (social bookmarking) :

אתרי social bookmarking הם אתרים בהם הגולשים מפרסמים קישורים לאתרים אודותיהם הם ממליצים ו/או אוהבים. האתרים המוכרים ומובילים בישראל לפרסום קישורים של אתרי אהובים הם: www.shaveh.co.il, www.tapuz.co.il/Hit , www.hada sh-hot.co.il.

בנו תבניות עיצוב (לבלוגים או אתרים) :

אם אתם מעצבים ועדיין לא עיצבתם תבנית לאתר או לבלוג, זה הזמן שלכם, אין ספק כי עיצוב תבנית דורשת עבודה לא מבוטלת ולעיתים העבודה עליה תדרוש זמן שלא בהכרח יש לכם, אך התמורה שתקבלו עבורה תשתלם לכם בהחלט.

כל עוד תשקיעו בקריאיטיב ותייצרו תבנית ייחודית שלא מוצאים בכל מקום וכל עוד אנשים יאהבו אותה, הם ישתמשו בה ולכם יצא קישורים כמספר ההורדות והשימוש בתבנית – קישורים אלו כל אתר ישמח לקבל, אז אם יש לכם את הידע והיכולת, מדוע לא לקחת את ההזדמנות בשתי ידיים.

זכרו לאחר הפצת התבנית להתנות את השימוש החינמי בה כנגד קרדיט וזאת באמצעות רישיון אותו תציגו בדף הורדת התבנית. אם אחסון התבנית מטריד אתכם, הסירו דאגה מראשכם משום שאתם יכולים להעלות את התבנית לאינדקסים של תבניות ולחסוך את מקום האחסון.

צילומי תמונות וסרטים מאירועים שונים ומגוונים :

אם נחתכם בכנסים ו/או אירועים שונים הקשורים לתחום בו עוסק האתר שלכם, זה הזמן להעלות אותם לרשת משום שיש להם ערך יוצא מגדר הרגיל.

מהרגע בו פרסמתם את הסרטונים ו/או התמונות, אתם יכולים לבקש מבעלי אתרים שמעוניינים לפרסם באתרם את התמונות/סרטונים שלכם, קרדיט וקישור אל אתרכם.

שימו לב כי אם יש לכם חומרים מקוריים ההמלצה היא לפנות אל אתרים ובלוגים שעוסקים בנושא האירוע בלבד אחרת אתם תבזבזו משאבים ותקבלו לא מעט לא מאתרים שאין להם עניין בחומרים שלכם.

ככל שהחומרים שלכם ייחודים יותר, כך הסיכויים שלכם לקבל קרדיט מאתרים/פורטלים גדולים גדולים יותר.

קומיקס ואקטואליה :

ישנם אתרים רבים ומגוונים אשר מזמינים את הגולשים לפרסם קומיקס אקטואלי ובין היתר אתר Toondoo, כך שאם עולה לכם איזשהו רעיון מקורי ואתם יודעים לצייר, ערכו קומיקס מצחיק ומרענן והעלו אותו באתרי סימניות ושיתופים חברתיים ברשתות השונות.

חפשו את הדפים "כתבו עלינו" :

כנסו למנוע חיפוש גוגל והקישו את צירופי מילות המפתח "אנחנו ברשת" כתבו עלינו והתחילו לחפש דפים בהם יש קישורים לאתרים שונים ומגוונים.

כל עוד מהאתר יוצאים קישורים לאתרים קטנים ולא לפורטלים גדולים, אזי יש לכם סיכוי להשתלב שם עם קישור איכותי.

כל שעליכם לעשות הוא, ליצור קשר עם בעל האתר ולהציע לו שתסקרו אותו / את העשייה שלו/ את השרות שלו, את המוצר שלו באתר שלכם ובחינם וזאת תמורת קישור מהאתר שלו אל האתר שלכם.

כבר ציינו זאת קודם אך נציין זאת שוב (כי זה חשוב מאוד לאיכות הקישור) – שימו לב שבדף של האתר ממנו אתם רוצים קישור, אין הרבה קישורים, כאמור ריבוי קישורים הופכים את הקישור שתקבלו ללא איכותי.

כתבו ספר אינטרנטי (EBOOK) אותו יורידו הגולשים מהאתר שלכם :

רוב האנשים אוהבים ומעדיפים להרוויח עבור העבודה שלהם כסף ואם אפשר שזה יקרה באופן מידי הרי זה משובח אך במט לטווח ארוך, נכון להשקיע בספרים הדיגיטליים באפיקים נוספים והעיקרי ביניהם הוא להעניק את הספר בחינם כך אנשים ישמחו לקשר אל הספר ישירות ואתם תרוויחו קישורים וכפועל יוצא לקוחות פוטנציאלים רבים.

אין ספק שהרבה יותר נוח לגולשים להעביר קישור לספר אינטרנטי שניתן לקריאה בחינם וזאת על פני ספר אינטרנטי שנמכר בכסף.

כתבו תכנים של LINK BAIT

הכוונה היא שתכתבו תכנים כל כך מקוריים וכל כך איכותיים/מעניינים/מסקרנים, שאנשים ירצו לקשר אליהם מרצונם החופשי ומבלי שתפעילו מניפולציה כזו או אחרת.

תכנים כאלו יכולים להיות מחקרים, ניסויים שביצעתם או שהייתם חלק מהם, סקרים ועוד מיידעים שרק אתם יכולים להפיץ. לעיתים אתרים גדולים וחדשותיים כמו גם פורטלים גדולים מצליחים למצוא מקום לידיעה שלכם ואז תצליחו לקבל קישור חיצוני מאתר איכותי.

בד"כ תוכן מהסוג הבא יכול להיות דוגמא טובה: מחקרים, סקרים, ניסויים וכל דבר לא שגרתי שאתם יכולים לחשוב עליו. לפעמים כתבים באתרי תוכן וחדשות "צדים" תוכן מקורי ברשת לשימוש בכתבות שלהם. כך שאם זה מוצלח מספיק, תוכלו לקבל קישור סופר איכותי מכתבה באתר סמכות.

לסיכום:

קישורים הם פרמטר חשוב מאוד בתהליך הקידום ועל מנת להשקיע בקישורים, נכון להשקיע הן בקישורים פנימיים (קישורים בתוך האתר ) והן בקישורים חיצוניים, דהיינו קישורים שמובילים מאתרים שונים ברחבי הרשת אל האתר שלכם, אותו אתם רוצים לקדם בראש תוצאות החיפוש.

כדי להשיג קישורים חיצוניים, אתם צריכים לעבוד על כך, לעיתים לאורך זמן וליצור קשרים עם בעלי אתרים נוספים אשר יכולים לספק לכם את מבוקשכם.

בין שלל ההמלצות אותן הענקנו לכם לעיל, אתם יכולים להוסיף דרכים יצירתיות נוספות משלכם וזאת כדי להצליח ולהשיג עוד קישור אל אתרכם – שימו לב כי ככל שהאתר שלכם יהיה איכותי יותר וככל שתצליחו להוציא יותר קישורים איכותיים מהאתר שלכם, כך תצליחו לעשות עסקת חליפין עם אתרים איכותיים לא פחות משלכם.

חשוב מאוד לזכור כי רצוי להשיג קישורים חיצוניים איכותיים ולא להתקבע על כמות ובמילים אחרות, עדיף שיהיו לכם מספר קטן של קישורים איכותיים על פני הרבה קישורים איכותיים.

קישורים הם רק פרמטר אחד מכלל הפרמטרים שמרכיבים את האופטימיזציה של האתר.

קצת על נתן רנקי
מנכ״ל SEO Hero ומומחה קידום אתרים, פרסום בגוגל ופייסבוק עם ניסיון של עשור בעולם השיווק הדיגיטלי. מנהל קמפיינים של חברות גדולות בישראל ובעולם בכלל.
צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 052-6977708