אסטרטגיית התוכן שלכם – כיצד לבנות אותה?
אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור אנשי השיווק, הוא לייצר תוכן שמצליח להשיג את המטרה – תוכן שכתוב בשפה נאותה, מצליח למשוך את הגולשים ומניע אותם לפעולה. כדי לייצר תוכן שכזה בצורה האפקטיבית ביותר, על אסטרטגיית התוכן שלכם להיות מפוקסת ומזוקקת.
באמצעות האסטרטגיה אותה תבנו, תצליחו למשוך את הקורא הספציפי והאינדיווידואלי וזאת על פני המונים שיתקלו בתוכן אך התוכן לא בהכרח יפנה ו/או ידבר אליהם – עליכם למפות את הצורך ואת הרצון הספציפי של הקוראים (הגולשים) הנכונים ולפנות אליהם.
מדריך זה, מדגיש את הכישורים ההכרחיים והטכניקות להם תזדקקו, על מנת לייצר תוכן איכותי עבור האתר/הבלוג שלכם. בין אם אתם חדשים בעולם התוכן השיווקי לבין אם אתם בתחום מספר שנים, אין לנו ספק שכתבה זו תעזור לכם והשתדלנו להיות מאוד תמציתיים.
מחקר קהלים
למרות שזה דיי ברור אנחנו עדיין נציין זאת: הקהל שלכם יברח מהר מאוד מהאתר שלכם אם התוכן בו לא רלוונטי עבורם. הרלוונטיות היא המפתח לגרום לקהל לפעול – ולכן אתם חייבים להבין מה רלוונטי עבור הקהל שלכם.
ניסיתם ולא הצלחתם עד כה? הנה כמה דרכים למצוא את ה-רלוונטיות:
סקרים או ראיונות עם לקוחות – ראיון או יותר נכון שיחה עם הלקוחות שלכם, תגלה לכם עולם ומלואו ותוכלו להיכנס לראש שלהם מהר מאוד. על מנת לאתר לקוחות שיהיו מוכנים לעבור את התהליך הזה ולהעניק לכם מידע מהחוויה שלהם, תוכלו לעשות את הדברים הבאים:
- שליחת סקרי שביעות רצון – תוכלו לשלוח אל רשימת התפוצה שלכם או לאחר סיום הרכישה סקר קצר ובו תוכלו לשתול שאלות שיעזרו לכם להכיר ולהבין את הלקוחות שלכם.
- מפגש או וובינר – ארחו מפגש או ובינר ובו תוכלו לשאול ולהכיר את הלקוחות שלכם וללמוד מה מעניין אותם. אפשרו להם לשאול שאלות ולמדו דרך השאלות מה חסר להם.
- חברות ואתרי תגמול – יש לא מעט חברות המספקות שירותי סקרים וכדומה בתמורה לתשלום בעבור ההשתתפות לצד אתרים המציעים תגמול בעבור השתתפות בסקרים.
- תשאול ישיר באמצעות שיחות טלפון או מיילים – פשוט שאלו באופן ישיר האם יהיו הם מוכנים להשיב על מספר שאלות על מנת לשפר עבורם ועבור רבים אחרים את חווית השירות, איכות המוצרים וכמובן את התוכן (ולא יזיקו אם תציעו הטבה בתמורה).
חשוב מאוד לברור את הלקוחות ולדאוג לבידול בין הלקוחות כך שיתקבל מאגר לקוחות מגוון. נסו להגיע לקבוצה שונה של לקוחות וכך תדעו להתאים את עצמכם אל מה שמעניין ורלוונטי לכל סוגי הלקוחות שלכם.
טיפים לקיום ראיון/תשאול/סקר מוצלח
- הקליטו את הראיונות או בצעו אותם בזוגות (אחד שואל והשני מתעד)
- בצעו את הראיונות טלפונית ולא במייל – כאשר משוחחים עם אדם ניתן לחוש אותו ולהבין היכן ניתן לחפור קצת יותר, מה יותר מפריע וממה הוא נמנע מלדבר.
- בעיות קודם – פתרונות אחר כך; התחילו תמיד בלשאול מה מפריע ומה היו רוצים שישתנה. רק לאחר מכן, עברו לפתרונות.
- המנעו משאלות מנחות והשתדלו לשאול שאלות פתוחות – אפשרו להם להתבטא.
- עודדו כנות וצרו סביבה בטוחה לכנות.
- הכינו תסריט אך אפשרו סטיות ממנו.
בסיום הסקרים והראיונות, יהיה לכם המון מידע עליו תצטרכו לעבור ולסנן. נסו ליצור ולהכיר את האישיות של קהל היעד שלכם. התחילו ביצירת קבוצות לקוחות על פי סגמנטים, כגון: מיקום גיאוגרפי, סממנים דמוגרפים, סגמנטים התנהגותיים וכדומה.
פילוח ומיון כל המידע שאגרתם, יעזור לכם להכיר את ה "אישיות" של קהל היעד שלכם ולמעשה תוכלו להבין כיצד נכון לפנות אל קהל היעד, מה מעניין אותו, ממה הוא מורכב ואיזה תוכן יעניין אותו.
פיתוח המותג שלכם
בדיוק כפי שעליכם לזהות את הקהל יעד שלכם, אתם צריכים לזהות את המותג שלכם על מנת שתוכלו לייצר תוכן רלוונטי. קביעה וזיהוי נכון של זהות המותג שלכם, הם שיקבעו כיצד אתם אמורים לגשת אל התוכן שאתם מייצרים. בסופו של דבר, זהות המותג תאפשר לכם לקבוע אסטרטגיה אחידה אשר תצליח להתכתב עם מטרות המותג שלכם ועם צרכי קהל היעד שלכם.
אל תצפו לקבוע את זהות המותג שלכם עוד היום, מדובר בתהליך מתמשך. נקודת התחלה טובה תהייה ביסוס של: קול המותג שלכם, סיפור המותג שלכם ונקודת המכירה הייחודית של המותג שלכם.
נקודת המכירה הייחודית שלכם היא מה שמבדל אתכם מיתר המתחרים שלכם והיא הסיבה למדוע הלקוחות שלכם בחרו להיות לקוחות שלכם.
כדי שתוכלו לדעת מהי נקודת המכירה הייחודית שלכם, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:
- מהן הבעיות הקיימות בתחום שלכם
- כיצד אתם/המותג שלכם יכול לפתור ופותר את הבעיות האלו
כדי שתוכלו לייצר תוכן מניע לפעולה, עליכם להכיר ולהבין את הלקוחות שלכם – והלקוחות שלכם, צריכים להכיר את המותג שלכם.
תוכן קיים באתר
הקפידו שהתוכן שלכם תמיד יהיה רלוונטי ויישאר רלוונטי. עברו על התוכן הקיים באתר שלכם ובדקו האם הוא עדיין רלוונטי ומדבר אל קהל היעד שלכם. תוכלו להסיר תוכן לגמרי או פשוט לעדכן אותו. מעבר לעובדה שמדובר בפעולה חשובה עבור הלקוחות עצמם, גוגל מאוד אוהב עדכוני תוכן.
לסיכום
אנשים נוטים לסמוך יותר על אתרים בהם יש תוכן. חשוב להבין ולהתייחס אל התוכן בכבוד מכיוון שלא מדובר בטרנד חולף אלא בעתיד העסק שלכם. התוכן מעניק ללקוחות שלכם שני דברים מאוד חשובים אשר יודעים להניע לפעולה ולהגדיל את המכירות: חווית מותאמת באופן אישי וערך מוסף.
- פתחו את זהות המותג שלכם
- זהו את קהל היעד שלכם
- הבינו מה הקהל שלכם רוצה ואחר מה הוא מחפש
- עקבו אחר התוכן לאחר שפרסמתם אותו והסיקו את המסקנות מהתוצאות
- עדכנו את התוכן שלכם באופן קבוע
- דאגו שהתוכן יהיה רלוונטי
- הכיר את החולשות שלכם והפכו אותן לחוזקות
אם אינכם יודעים כיצד לייצר תוכן נכון ומניע לפעולה, פנו אל המומחים לכך. אל תשארו מאחור ואל תאפשרו למתחרים שלכם לכתוב את העתיד שלכם!