לא עדכנתם את התוכן שלכם? מוטב שתקראו!

איך תתמודדו עם תוכן לא מעודכן בתחום המסחר האלקטרוני (ecommerce)

מי שבוחר שלא להשתמש באסטרטגיית תוכן נכונה ו/או, שלא מיישם נכון את אסטרטגיית התוכן באתרו, עתיד לפגום בביצועי הקידום האורגני של אתר המסחר האלקטרוני שברשותו.

תוכן לא מעודכן, הוא תוכן שעתיד לפגוע באתר ומשום שעסקים רבים טועים בבחירת התוכן ועדכונו. בחרנו להציף מאמר זה ברשת ובו ננסה להציף את הטעויות המרכזיות, בהן נופלים בעלי אתרים רבים אשר מתפעלים אתר מתחום המסחר האלקטרוני.

e-commerce

  1. משאירים את הדף פעיל

בעלי אתרי מסחר, נוהגים מעת לעת להוציא מהאתר מוצרים מהניווט, אך משאירים את הדף במערך החיפוש של מנועי החיפוש השונים, כך שמשתמשי הקצה עתידים להגיע אליהם בין היתר באמצעות: חיפוש, קישורים נכנסים, סימניות ועוד.

חשוב להבין כי השארת הדפים בתוצאות החיפוש, גורמת למנועי החיפוש לבזבז את "תקציב" הסריקה על דפים שכבר לא קיים צורך באינדוקס שלהם ובכך הם מפחיתים את הביקור (הסריקה), של הדפים החשובים באמת לאתר שלכם – מה שבאופן ישיר עלול להשפיע לרעה על הדירוג שלהם.

בחרתם להפסיק למכור מוצר ספציפי והוא כבר לא חלק אינטגרלי מהמלאי שלכם? אל תפסחו על הטיפול המקיף באתר הסחר שלכם וגרמו לדף המוצר שלא להופיע בתוצאות החיפוש אליהן מגיעים הגולשים.

  1. הפניה מחדש לדף הבית

בעלי חנויות, בוחרים ליצור הפנייה אוטומטית של כל המוצרים והקטגוריות שאינם במלאי, אל דף הבית. פעולה זו מבוצעת מתוך רצון לשמור על התוצאות אליהן הגיעו בעקבות הקישור הספציפי (שמוביל למוצר באתר), אך הלכה למעשה, דפים שהקישור שלהם לא קיים ועל כן הם מועברים אל דף הבית, עלול להתפרש בעיני מנוע החיפוש (Google) כשגיאת 404, כך שלא בטוח שפעולה זו מומלצת.

כדאי במקביל לקחת בחשבון את תחושת משתמשי הקצה. גולשים אשר מחפשים מוצר ספציפי ובמקום להגיע אל המוצר, הם מועברים לדף הבית, עלולים לפתח תסכול ובעיקר משום שהם נזקקים לבצע את החיפוש מחדש. תסכול זה עלול לגרום לגולש לעזוב את האתר ולבעל האתר להפסיד מכירה וחבל.

  1. מחיקת הדף והצגת 404 או 410

את קוד השגיאה 404 או 410, מקבלים במקביל גם משתמשי הקצה וגם מנועי החיפוש, אך היה והבחירה היא למחוק את העמוד, הרי שכל הקישורים ילכו לאיבוד והערך הנצבר ירד לטמיון גם הוא. במילים אחרות, מחיקת עמוד עם קישורים, תביא לאובדן ערך הקישורים המצויים בדף, מה שיכול לפגוע בביצועי ודירוגי האתר.

הבחירה באסטרטגיה הנכונה לאתר ספציפי, תלויה בגורמים רבים ובין היתר חשוב לשאול את השאלות הנכונות כמו: האם הדף אכן מצליח להביא תנועה לאתר, האם בדף קישורים נכנסים איכותיים, איזה מהתוכן פג תוקפו (האם המוצר עתיד לחזור למלאי, או שאין סיכוי שהוא יחזור לחנות) ועוד. רק לאחר בחינה מדוקדקת של כל הפרמטרים, ניתן יהיה לקבל את ההחלטה הנכונה ולבחור באסטרטגיה המתאימה.

פתרונות ייחודיים לסוגים שונים של תוכן לא רלוונטי באתר

ישנם סוגים שונים של תוכן לא רלוונטי באתר כך שיש להתייחס לכל אחד באופן שונה ובאופן הראוי לו בהתאמה.

מוצרים עונתיים, קטגוריות ו/או אירועים חוזרים

נקודה זו חלה על דפי מוצר / קטגוריות תחרותיים מאוד, אשר אורך חייהם נתון לפרק זמן מסוים ולצורך העניין, ראש השנה, מבצעי חיסול וכו'. במקרים אלו, חשוב לתכנן אופטימיזציה מראש, עוד לפני שהתחילה העונה, משום שביצוע החיפוש האורגני דורש זמן ועליכם לוודא כי דפים אלו הותאמו לקידום בצורה דיכוטומית ובין היתר באשר למחקר ומיקוד מילות המפתח.

כדי לשמור על דירוג הדפים מחוץ לעונה, חשוב לדאוג שהדפים יישארו פעילים, אחרת תאבדו את הדירוג שלהם (היה ותסירו או תנתבו אותם למקום אחר).

מוצרים / קטגוריות מותגים שהפסקתם להציע באתר

נקודה זו רלוונטית עבור מוצרים שלא יחזרו למלאי, דהיינו מוצרים / קטגוריות ו/או מותגים שהשיווק שלהם באתר מפסיק לצמיתות. במקרה שכזה, הדבר הראשון שנכון לעשות הוא, לבדוק האם לדף הספציפי יש קישורים נכנסים מאתרים חיצוניים ובמידה ולא קיימים קישורים חיצוניים, זה הזמן להחזיר (לבקשת החיפוש) קוד 410, על מנת להודיע למנועי החיפוש כי הדף הוסר לצמיתות. החזרת שגיאה 410 עדיפה במקרה זה על שגיאת 404 (דף לא נמצא).

היה ולדף קישורים חיצוניים בעלי ערך, כדאי לשמור עליהם באמצעות הפנייתם לדף אחר בסדר הבא:

  • הפנייה אל מוצר / קטגוריה דומה
  • הפנייה אל קטגוריית האב
  • הפנייה אל דף הבית (כמוצא אחרון)

שימו לב כי אתם מסירים את המוצר מדפי קטגוריית האב שלו ושאין קישורים פנימיים שמפנים אליו, כולל קישורים מהניווט.

e-commerce

לא זמין באופן זמני

נקודה זו רלוונטית במקרים בהם המוצר לא זמין באופן זמני, כך שלא נכון למחוק אותו, אלא יש להפנות אותו מחדש, או להוסיף לו את התיאור / תג "noindex" בכותרת. נקודה זו חשובה בעיקר משום שהתוכן בדף דל וכדאי להימנע בשל כך מענישה.

במקרים רבים בהם מוצר אזל מהמלאי, הוא נעלם במקביל מדפי קטגוריית האב, כך שחשוב להקפיד ולשמור על כל הקישורים הפנימיים שמובילים אליו (לרבות דפי ניווט) שלמים ופעילים – הסרת קישור, מפריעה לביצועים האורגניים ולזרימת גולשים.

חשוב עד מאוד לדאוג כי המשתמשים מקבלים הודעה על כך, בדרכים הבאות:

  • הצבת הודעה ברורה כי המוצר אזל אך יחזור בקרוב
  • אפשרות להוסיף כתובת דוא"ל, באמצעותה יקבל המשתמש הודעה כי המוצר חזר למלאי
  • המלצות למוצרים דומים באמת ולא באופן שרירותי

זכרו להציג את המוצר בעמודי הקטגוריות שלו – כולל קישור לדף המוצר וסמנו אותו כ "לא במלאי", כך יוכל המשתמש לראות כי במוצר אזל, אך במקביל הוא יוכל ללחוץ על הקישור ולצפות בפרטי המוצר.

לסיכום, חשוב מאוד לדאוג לתוכן מעודכן ולמלאי מעודכן. הפגיעה מחוסר עדכון עלולה להיות חמורה ולהוביל לאיבוד אמון באתר ונטישת גולשים.

צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 03-372-6226