תכירו את BERT – כנראה השינוי הכי גדול שהיה לתוצאות החיפוש בשנים האחרונות!
אנחנו מודים, אנחנו עוד לא יודעים עליו הכל אבל בואו נסקור את מה שאנחנו כן יודעים וחשוב שגם אתם תדעו; אז על מה אנחנו הולכים לדבר בכל הקשור לעדכון BERT? להלן:
- מה זה BERT
- השפעות על SEO
- דוגמאות להשפעת BERT
- מה אתם צריכים לדעת
נעים מאוד – עדכון BERT
ברט הוא עדכון שנועד לעזור לגוגל להבין טוב יותר למה גולשים מצפים כאשר הם מבצעים חיפוש. ברט הוא העדכון כנראה הכי גדול והחשוב של השנים האחרונות שגוגל הנהיגה והשפעותיו עוד יהפכו להיות אקוטיות בקרוב מאוד וישפיעו מאוד על תוצאות החיפוש שגוגל תציג…
נתחיל בפירוש השם: Bidirectional Encoder Representations from Transformers.
בשלב הראשוני, השפעת ברט פחות הורגשה אך על פי דיווחי גוגל, ברט ישפיע על 1:10 חיפושים. ברט למעשה הוא עדכון לתהליך עיבוד השפה של גוגל אשר נועד להתאים את התוכן הנכון ביותר לשאילתת החיפוש המוזנת על ידי הגולשים.
למקרה ותהיתם, לגוגל יש לא מעט סיגנלים אשר נועדו לעזור לה להבין מה אנשים רוצים לראות ולמה הם מצפים כאשר הם מחפשים משהו. עדכון ברט הוא פשוט הצעד הבא של גוגל במסע שלה להבנה מה אנשים באמת רוצים ולהצליח לבצע התאמה מדוייקת ככל האפשר לכוונת הגולש המחפש ובגדול: להתעלות על מילות המפתח.
חשוב להדגיש שברט לא ישפיע על כל חיפוש וכל שאילתה אלא יהיה יותר על בסיס צורך ותלוי ביתר שיטות ההתאמה עומדות לרשות גוגל. יחד עם זאת, ברט ישפיע על תוצאות חיפוש אורגניות כמו הסניפטים (snippets).
BERT, RankBrain ותהליך עיבוד השפה של גוגל
למי מכם שאינו יודע או מכיר את RankBrain אז מדובר בבינה המלאכותית (AI) הראשונה של גוגל לתוצאות החיפוש. הכרנו את רנקבריין לראשונה לפני 5 שנים ומטרתו של האלגוריתם היה לעבד את תוצאות החיפוש. ברט, תוכנן, נועד ונבנה על בסיס העבודה שרנקבריין מבצע, אשר אינו הולך לשום מקום אגב.
המשמעות של שילוב AI לעיבוד תוצאות החיפוש, מראה שגוגל עוברת שינוי והיא אינה מתמקדת רק במילות מפתח. למעשה, שילוב ה AI הזה, יעזור בהתאמת שאילתה למאמר מתאים יותר. כך למשל, אם יחפש גולש את הדרך להתאים נעל לבגד, התוצאה תהייה מאמר שמדבר על טריקים וטיפים להתאמת בגדים, במקום תוצאות של אתרים אשר מוכרים נעליים.
באופן טבעי המערכת השתדרגה והתפתחה לאורך השנים וזה בדיוק היכן ש BERT נכנס…
Bert הוא טכנולוגיה, שמטרתה לסייע לגוגל להבין את הכוונה ואת המשמעות מאחורי כל שאילתת חיפוש. אם זה יותר קל, חשבו על ברט כשלב הבא, בהתפתחותה של גוגל – בדומה לרנק בריין. גוגל תכננה גם את רנק בריין וגם את BERT כמערכות נפרדות ולכן ניתן להכיל כל אחת מהן על מנת לעבד בקשת חיפוש (תלוי כמובן במורכבות).
מתי גוגל תשתמש ב – BERT וכיצד הוא יתעדכן בפעולה
על פי גוגל, BERT נועד ומיועד לעזור בהבנת הניואנסים הקטנים באופי שאילתת החיפוש ובמקביל, להתאים את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר. הינה מספר דוגמאות: אם לצורך העניין תוקלד שאילתת חיפוש לגבי הוצאת ויזה לארה"ב, BERT ישתדל להבין את הכוונה טוב יותר. בלעדי BERT, סביר ומרבית תוצאות החיפוש, יהיו חברות המספקות שירותי הוצאת ויזה לארה"ב. בעזרת BERT, גוגל תוכל להציג תוצאות רלוונטיות יותר לרבות הצורך בויזה, תנאי הויזה, מי צריך ויזה וכדומה.
דוגמא נוספת, שניתנה על ידי גוגל הייתה שאילתה זו: "כיצד לרכוש תרופה עבור אדם אחר בבית מרקחת?". לפני BERT, סביר ותוצאות החיפוש היו עוסקות בהשגת מרשם לתרופה כלשהי. בעזרת BERT, גוגל תבין שלמעשה אותו גולש, מנסה להבין כיצד לרכוש תרופה עבור מישהו אחר בבית המרקחת.
דוגמאות אלו אומרות לנו ש BERT יעזור למקד ולהבין את השאילתה עצמה בעזרת מילות הקישור או הניואנסים הקטנים שבשאילתה עצמה.
כיצד BERT ישפיע על ה- SEO?
וכעת המטרה לשמה התכנסנו מגיעה: חשוב להבין ש- BERT מנתח שאילתות חיפוש ולא את התוכן שבעמוד! מה זה בעצם אומר לנו?
- אין לנו יותר מידי אופציות לעשות אופטימיזציה ישירות עבור BERT
- זה אומר לנו להתאמץ קצת יותר ביצירת תוכן רלוונטי וייחודי
האלגוריתם של גוגל משתפר ולומד להבין את הכוונות שלנו יותר ויותר ומטרתו להציג תוצאות רלוונטיות היא עדיין ערך עליון. האלגוריתם של גוגל משתפר יותר ויותר, בהצגת תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר לשאילתות שלנו. אנו מבינים שתוכן שאינו כתוב טוב (תוכן רזה), פשוט לא יהיה מספיק טוב עבור גוגל. אם אתם רוצים לטפס במעלה תוצאות החיפוש, התמקדו ביצירת תוכן אשר עונה לשאלות קהל היעד שלכם והקפידו על תוכן איכותי ככל האפשר.
זוכרים את עמודי שאלות / תשובות (FAQ) שאט אט דיי נעלמו מהעולם? הינה סיבה מצוינת להחזיר אותם. אל תתמקדו רק במילות מפתח אלא ספקו שאלות ותשובות רלוונטיות ודאגו לייצר שאלות ותשובות רלוונטיות וכאלו, שעונות על צרכי ושאלות קהל היעד שלכם.
כפי שאנחנו רואים את זה ומבינים זאת נכון לעכשיו, ל BERT תהיה השפעה גדולה גם על חיפוש קולי.
אז מה BERT בתכלס משנה לכם?
BERT הוא חתיכת עדכון חשוב – אין לנו איך למנח זאת טוב יותר! גוגל עצמה קוראת ל BERT, העדכון החשוב שלה מזה כ- 5 שנים. יש "הייפ" רציני סביב BERT ולא בכדי…
BERT אמור להיטיב עם הגולשים, משמע השפעתו על דירוג האתרים תהיה מטורפת ואתם לא רוצים לפספס את הרכבת הזו.
טיפ שלנו: אנחנו ממליצים לכם לעקוב אחר הדירוג שלכם באופן צמוד בשבועות הקרובים ואם אתם שמים לב לנפילות, הגיע הזמן לבדוק את התוכן ולוודא כי הוא באמת משרת את המטרה ואת מה שהגולשים מחפשים. עוד אנחנו ממליצים לכם לעבור על כל התוכן באתר שלכם ולדאוג לשאול את השאלות הנכונות ולענות את התשובות הטובות והמספקות ביותר עבור קהל היעד שלכם.