אני רוצה לקרוא על
בלוג
חדשות
טיפים
טכני
קידום אתרים לעסקים
קישורים
שיווק שותפים

שיווק שותפים (אפיליאציה)

המדריך שלכם לעולם האפיליאציה

שיווק שותפים, או בשמה המוכר יותר Affiliate Marketing, היא שיטת שיווק טובה ורווחית לעשיית כסף באינטרנט.

מדובר בשיטת שיווק ותיקה אשר מצליחה לשרוד את כל תהפוכות האינטרנט ועדיין להיות יצרנית רווח מעולה עבור השותפים.

בניגוד לדרכים רבות הנחשבות למפוקפקות, האפיליאציה היא דרך נהדרת לייצור רווח ובעלת פוטנציאל כביר לאלו אשר מחליטים לעסוק בה ולהשקיע בה את מיטב מרצם.

במדריך שלנו על שיווק שותפים ריכזנו מספר שאלות, עליהן נענה וכך תכירו את כל עולם האפיליאציה ותהיו מוכנים להרוויח כסף.

על כל השאלות האלו ועוד, במדריך הבא.

אז מה זה שיווק שותפים בעצם

שיווק שותפים היא שיטת שיווק מאוד פשוטה בכלליותה וזה אומר שאם אתה כשותף, תייצר המרה אצל הגולשים שלך, אתה תקבל תגמול בעבור ההמרה הזו.

המרה יכולה להיות רכישת מוצר, הרשמה לשירות או מילוי פרטים. אם נפשט את משמעות האפיליאציה אזי ההסבר יהיה: על כל רכישה/הרשמה שתגיע דרך שותף, אותו שותף יקבל תגמול בעבור ההמרה הזו.

יש לא מעט דרכים לייצר המרות ולשפר את אחוזי ההמרה שלכם כשותפים והשכיחה ביותר היא הצבת קודים וקופונים ייחודיים לכם והמקנים לגולשים שלכם הטבות המניעות אותם לרכישה.

ברחבי הרשת יש מספר סוגי תוכניות שותפים, חלקן ישירות והשאר עקיפות. תוכנית ישירה היא תוכנית בה השותף עובד באופן ישיר מול המפרסם ועקיפה היא תוכנית בה עובדים אל מול חברות שיווק שותפים שונות.

תחומי תוכניות השותפים הם רבים וניתן למצוא כל תחום המתאים לכם. על מנת למקסם את ההכנסות שלכם, מומלץ להתרכז בתחומים בהם אתם חזקים.

הנפשות הפועלות:

השותף (האפילייט) בעל אתר, ואין זה משנה איזה אתר זה (בלוג, עמוד / פרופיל ברשתות החברתיות השונות, המפרסם באמצעות הנכס שלו את מוצרי המפרסם. את הפרסום מבצע השותף באמצעות קישור ובו יש קוד מזהה אשר באמצעותו נספרות ההמרות שהגיעו דרך השותף.

המפרסם – אותה חברה או עסק, המפרסם מוצרים ו/או מעוניין בקבלת לידים ולקוחות. המפרסם הוא זה אשר מספק את הקריאייטיב (חומרי הפרסום) לרוב והוא זה אשר ישלם בעבור על המרה או ליד.

המפרסם יכול לעבור באופן ישיר מול שותפים או לעבוד באמצעות רשת שותפים.

הקונה – גולש אשר ביצע המרה באתר השותף, המרה יכולה להיות רכישת מוצר, הרשמה לשירות, מילוי פרטים (ליד), הרשמה לרשימת תפוצה ועוד.

כל עוד הלקוח הגיע וביצע את ההמרה המבוקשת באמצעות השותף, הוא נחשב ללקוח השותף.

רשת השותפים – ניתן להיות שותף העובד באופן ישיר מול החברה או שניתן לעבוד מול רשת שותפים.

רשת שותפים היא צד שלישי המאגד מספר רב של תוכניות שותפים אפשרויות ובעצם מהווה גורם מתווך בין השותף לבין המפרסם. רשתות שותפים מוכרות הן לדוגמא: אמזון, קליקבנק, CJ ועוד רבות אחרות. יש רשתות העובדות באופן לוקאלי ויש בינלאומיות.

 

איך מצטרפים?

עבודה עם חברה באופן ישיר – ברחבי הרשת, יש המון חברות המתחזקות תוכניות שותפים. השלב הראשוני לרוב יהיה הרשמה לתוכנית השותפים ואישורכם כשותפים (אפילייטים).

ישנו תהליך סינון של החברות עצמן ובהתאם לפרמטרים של האתר שלכם, יקבע גם מודל התגמול.

חשוב לדעת, ברגע שהאתר שלכם יוכיח את עצמו ויהיה בעל נתונים יפים, מומלץ מאוד לפנות אל החברות ולדון מחדש במודל התגמול.

סביר להניח שחברות יפנו אליכם גם באופן עצמאי ברגע, שהאתר שלכם ייצר להם המרות אך תמיד עדיף לסמוך על עצמכם ולהיות אקטיביים – בכל זאת מדובר בהכנסה שלכם.

עבודה עם חברת שיווק שותפים – גם כאן השלב הראשון יהיה מילוי טופס ובחינה של החברה. לאחר שתקבלו אישור לעבודה וקוד מזהה משלכם, תוכלו להתחיל להוריד מאתר החברה, את כל החומר הפרסומי המתאים לאתר שלכם ולהתחיל להציגו באתר שלכם ולהרוויח כסף.

אלו חברות משווקות באמצעות אפילייטים?

כפי שציינו לעיל, ברחבי הרשת ניתן למצוא כמעט את כל התחומים הקיימים, בין אם באמצעות עבודה ישירה לבין אם באמצעות עבודה עם חברות שותפים.

תחומים פופולאריים ומניבים הם: תיירות, אחסון אתרים, ספורט, היכרויות, משחקים וכדומה.

הרצת חיפוש מהיר ברחבי הרשת עבור תוכניות שותפים יניב לכם תוצאות מהן תוכלו לבחור או לחילופין תוכלו להיכנס לאתרי החברות המעניינות אתכם באופן ישיר ולבדוק מה הם מציעים כתוכנית שותפים.

לרוב, אין חוקים או איסורים על עבודה עם מספר חברות במקביל אך מומלץ לבדוק כל מקרה לגופו על ידי קריאה מהירה של התנאים.

ההבדל בין שיווק שותפים למכירות

תוכנית השותפים המסורתית היא תוכנית בה השותף (האפילייט) מפרסם את מוצרי החברה וכל מוצר שנמכר בעקבות פרסום השותף, מזכה את השותף בתגמול. משמע, השותף לא מבצע את המכירה אלא משווק את המכירה והמכירה עצמה מתבצעת באתר החברה עצמה.

בנוסף, יש תוכניות שותפים באתרי מכירות, כגון אמזון ואיביי, בהן כן מבוצעת המכירה על ידי השותף אך זו כבר תוכנית אחרת בעלת תנאים אחרים ואופי שונה לחלוטין.

ייצור רווח

הדרך לייצר רווח ולהרוויח מתוכנית שותפים היא להשיג כמה שיותר המרות. שותפים רבים מקדמים את האתרים שלהם ואת הבלוגים שלהם על מנת לזכות בחשיפה גבוהה יותר, משמע תנועה גדולה יותר ולכן על כל שותף להכיר את עולם קידום האתרים.

יש שיטות רבות לייצר המרות ובין אלו נמצא את הבאות: פרסום ברשתות חברתיות, ביצוע סקירות מוצרים מושקעות המעניקות ערך מוסף לגולש אשר בוחר בו ברגע לבצע את הרכישה, שימוש ברשימת תפוצה ממוקדת, יצירת מועדון לקוחות ועוד שיטות רבות אחרות.

כפי שאתם מבינים, שיטת התגמול מאוד פשוטה אך יש לא מעט שיטות תגמול שונות בתמורה להמרות, להלן פירוט סקירתי קצר:

  • REVSHARE – חלוקת רווחים וזה אומר, שכל רווח, שיגיע לחברה באמצעות הפרסום של השותף, יעניק לו נתח מהרווחים. חלקות הרווחים הפופולארית ביותר היא 70:30% אך כפי שכבר ציינו לא פעם, הכל נתון לדיון ובמיוחד באם האתר שלכם או הבלוג שלכם נחשבים לחזקים והמפרסמים רוצים להופיע בהם.
  • CPA – Cost Per Action וזה אומר תשלום פר פעולה. על כל פעולה, שיבצע גולש בעקבות הפרסום של השותף יתקבל תגמול. הפעולה יכולה להיות רכישה, הרשמה, מילוי טופס (ליד) ועוד. הסכומים יוגדרו מראש ודעו כי לרוב ניתן לנהל משא ומתן על גובה התגמול.
  • CPC – Cost Per Click וזה אומר תשלום על כל קליק. על כל קליק שיבוצע על הפרסום של השותף, יתקבל תגמול.
  • CPM – Cost Per Mille וזה אומר תשלום בעד 1000 חשיפות. על כל 1000 חשיפות של הפרסום, יתקבל תשלום. מודל תשלום זה שמור לרוב לאפילייטים מאוד טובים וכאלו אשר יודעים לייצר המון חשיפות.

 

תכל'ס, כמה אפשר להרוויח?

הגרסה הקצרה לתשובה היא אין גבול אבל הבה נרחיב מעט בנושא הרווח שאתם יכולים לעשות…

כאשר אתם מחליטים להיות אפילייטים, הכל מגיע ומתנקז לכמה השקעה אתה מוכנים לעשות וכמה אתם רוצים להרוויח.

ככל שתעבדו יותר ותשקיעו יותר, תרוויחו יותר – אותה נוסחה ידועה ומוכרת רק שכאן, יש טוויסט כייפי והוא: בשלב מסויים, הפרסום עובד באופן אוטומטי ובמקום שכמות העבודה שלכם תעלה, היא יכולה לרדת.

אין באמור לגרום לכם לחשוב שתוכלו להפסיק לעבוד אלא פשוט לחשוף בפניכם את היתרון הטמון בשיטת שיווק שותפים.

בסופו של יום, הכל תלוי בכם ובכמה תנועה והמרות אתם יודעים לייצר. בואו נאמר שיש לא מעט אנשים ברחבי העולם כולו, המתפרנסים מעצם היותם אפילייטים ומרוויחים עשרות אלפי דולרים בחודש.

מאידך, יש גם אפילייטים המעוניינים להרוויח סכומים נמוכים יותר וזאת בשל העובדה, שמדובר בהכנסה צדדית עבורם ולא העיסוק המרכזי שלהם.

ככל שתבנו אתרים טובים יותר או רשימות תפוצה ממוקדות יותר, תייצרו יותר המרות, תרוויחו יותר.

מי מהשותפים אשר שולט בבניית אתרים ובקידום אתרים, סביר ויוכל לגרום לאתר או לבלוג שלו לגדול ולצמוח ובעצם להיחשף בפני גולשים רבים יותר ובכל להגדיל את סיכוייו להרוויח יותר (חוק המספרים הגדולים).

ישנו סיפור ידוע על בחור בשם סקוט בשנות ה- 40 לחייו אשר פוטר מעבודתו ולא ידע מה לעשות.

לסקוט 4 ילדים ואישתו עובדת בחצי משרה כאחות בבית חולים. ברגע שסקוט פוטר, הפחד כי לא יוכלו לשלם את המשכנתא גדל והזוג נכנס ללחץ כלכלי, סקוט החל לחפש עבודה חדשה בקדחנות ועבד בעבודות מזדמנות.

הוא ישב שעות על גבי שעות במחשב וחיפש אחר עבודה, שתסכים להעסיק אותו חרף גילו ה "מתקדם" אך החיפוש העלה חרס והמשרה המיוחלת לא נמצאה…

סקוט שלח מאות קורות חיים והתראיין עשרות פעמים אך התשובה החיובית בוששה לבוא וסקוט, הבין שחיפוש עבודה, זו לא מטלה קלה או קלילה ולבטח יש לא מעט חבר'ה אחרים במצבו והחליט לעשות מעשה.

סקוט בנה אתר המקשר בין מעסיקים לעובדים. האתר פרסם כתבות וטיפים למציאת עבודה ואף סקוט פירסם בו בלוג אישי וחושפני על תהליך הפיטורים שלו ומה קרה מאז לאורך כל תהליך חיפוש העבודה שלו.

יחסית מהר, התנועה באתר שלו גדלה לכמה מאות ביום וטופח קהל קוראים נאמן אשר גדל וגדל. והנה, באופן מפליא וממש בהפתעה גמורה, החל סקוט לקבל פניות, מאתרים וסוכנויות השמה המפרסמים עבודות.

במיילים הוא קרא הצעות המציעות לו לפרסם את האתר של אותן חברות ועסקים ובתמורה הובטח לו כי יקבל תגמול פר כל נרשם לשירות (מודל CPA שאומר תשלום בעבור של פעולה).

 

סקוט הבין שזו אחלה דרך לעשות כסף ומעבר לתרומה שלו לאנשים במצבו, יוכל הוא לפרנס את משפחתו.

במסגרת זמן של כ- 7 חודשים, סקוט הרוויח יותר בחודש מאשר הרוויח בעבודותו והאתר שלו גדל וצמח למימדי ענק, חברות רדפו אחריו וביקשו ממנו לפרסם אותן בתמורה לכסף.

אם בהתחלה קיבל סקוט תגמול רק עבור אדם אשר נרשם, בשלב זה סקוט החל לקבל תשלום רק על הצגת המודעה (CPM – תשלום פר חשיפות).

סקוט החל להכיר לעומק את עולם קידום האתרים ובניית האתרים ושיפר את האתר שלו כל הזמן. הקוריוז, בכל הסיפור הוא שסקוט עצמו, ביטל את ההרשמה שלו עצמו לאתרים וחברות המציעות איתור עבודה וזאת למרות, שמה שהוא מפרסם זה בעצם אותן חברות.

ולמה סיפרנו לכם את הסיפור הזה? רצינו להמחיש לכם ושתבינו כי תוכניות שותפים יכולות להניב לכם רווחים מטורפים ולמעשה להפוך להיות העיסוק העיקרי שלכם.

יחד עם זאת, הכל נתון לבחירה שלכם ותוכלו לבחור לייצר רווח באופן צדדי בעזרת התוכניות שותפים השונות.

 

קצת על נתן רנקי
מנכ״ל SEO Hero ומומחה קידום אתרים, פרסום בגוגל ופייסבוק עם ניסיון של עשור בעולם השיווק הדיגיטלי. מנהל קמפיינים של חברות גדולות בישראל ובעולם בכלל.
צור קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או התקשרו ל- 052-6977708